Lite halv-OT:
Jag missade etapperna i Pyrenéerna i fjol, så jag vet inte hur det såg ut då, men i år är det betydligt mindre ETA-klotter på vägarna jämfört med tidigare. Någon som vet varför? Har det gjorts någon insats för att förhindra detta klotter eller är det ETA som tappat i popularitet?
ETA var framförallt aktiv på 90-talet (92/96) då man dels sprängde av en bomb och i etappen till Irúna hotade om våldsdåd. Sedan finns det alltid enstaka provokatörer som klottrar längs vägarna.
Att ETA definitivt tappad stöd markeras av att baskerna själva vill ha tillbaka Vueltan i Baskien för första gången sedan -78. Kul tycker jag personligen då Baskien har ett fantastiskt cykellandskap och härliga klättringar. http://www.cyclingnews.com/news/basque-councils-back-vuelta-return
Wetterhall gör det väldigt bra här i Danmark.
Idag blir det ett riktigt tufft test. Hoppas han kan fortsätta prestera bra.
Träffade för övrigt hans och Cervelos mekaniker Klas Johansson igår på hotellet.
Se och njut, det MÅSTE ju bara vara en våt dröm för varje cyklist av rang att få bestiga ett sånt här fullblodsmonster. Den här eller Caisse d`Epargnes i samma modell skulle jag lätt betala £12.500 för.
Se och njut, det MÅSTE ju bara vara en våt dröm för varje cyklist av rang att få bestiga ett sånt här fullblodsmonster. Den här eller Caisse d`Epargnes i samma modell skulle jag lätt betala £12.500 för.
Jag skulle givetvis inte tacka nej till att äga en sån cykel, förstå mig rätt. Tyckte bara att det var en skaplig summa pengar för en cykel.
Nej, verkligen inte. Jag tycker både fram och bak-gaffeln är skitful, jag gillar inte alls den böjda formen på överröret heller. Nej, en Pinarello blir det inte oavsett om jag hade pengarna eller inte.
Tycker inte heller den är bland dom häftigaste hojjarna som används av protour lagen! om jag satt me 12,500 pund å skulle köpa en cykel så hade jag valt nåt annat, kanske trek, scott eller cervelo!