2026-05-25, 14:51
  #17473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, riktigt starkt. Viktigt för framtiden att ha en vass avslutning som vapen mot andra åkstarka cyklister. Han ska tävla för Vismas utvecklingslag 27/28.

https://cyclingflash.com/news/swedish-visma-lease-a-bike-signing-makes-name-in-junior-tour-of-flanders

Lär bli riktigt bra för han med chansen i Visma. Haft en del stolpe ut i början av året så skönt nu på slutet att det lossnat.

Känns väl annars också lite ljusare för cyklingen nu med Lucky Sport ute och har ett bra program, Lite synd att dom kan sakna lite spets och kanske lite tufft för en del åkare i laget i år på den nivån. Hade det inte varit ett väldigt bra lag för Lucas Eriksson? fått många egna chanser och kunnat bidra med erfarenhet.
Citera
2026-05-27, 22:34
  #17474
Medlem
Söderqvist med i startlistan imorgon etapplopp på fyradagar Boucles de la Mayenne som inleds med en prolog.
Citera
2026-05-28, 21:27
  #17475
Medlem
FNLSs avatar
En sekund bakom den hårfagre dansken Johansen
Citera
2026-05-28, 22:52
  #17476
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
En sekund bakom den hårfagre dansken Johansen
Avsevärt starkare startfält jämfört med i Ungern (241 vs. 153). Kan Jakob kämpa om tätplatserna här vore det ännu ett steg uppåt i karriären.
Citera
2026-06-01, 15:14
  #17477
Medlem
TilleyHats avatar
Lorena Wiebes kastades som bekant ut ur damernas Giro pga att hennes cykel vägde 20 gram för lite. I min värld är det ett grymt hårt straff. Det borde ha varit tillräckligt med att hon blev deklasserad till sista plats på etappen. Visst ska det finnas en gräns men straffet bör också vara rimligt. Gult kort nu och sedan rött vid eventuell upprepning i nästa lopp hade varit mer rimligt. Enligt henne själv har hon tävlat med samma cykel med exakt samma spec och den har varit tillåten inom viktgränsen. Jag gissar att vi inte har hört det sista om det här.
Citera
2026-06-01, 15:55
  #17478
Medlem
TilleyHats avatar
Lite ny info har dykt upp i fallet Wiebes:

https://road.cc/tech-news/was-lorena-wiebes-disqualified-from-the-giro-ditalia-1x-chainring-set-up-mystery-underweight-bike
Citera
2026-06-04, 15:57
  #17479
Medlem
TilleyHats avatar
Kul klipp på Lorena Wiebes i holländska mästartröjan som står vid sidan av vägen i dagens Giroetapp och vinkar till cyklisterna och de vinkar tillbaka.

Det klippet lär säkert dyka upp om några timmar på Youtube.
Citera
2026-06-04, 17:27
  #17480
Medlem
TilleyHats avatar
Här är klippet på Wiebes i publiken:

https://youtube.com/shorts/xHsSC00iL2k
Citera
2026-06-07, 17:03
  #17481
Medlem
TilleyHats avatar
Vilken turnaround det är på gång i damernas Giro! Anna van der Breggen tappar återigen slutsegern på sista etappen i en Grand Tour. Vollering vinner totalt efter en mäktig körning sista 5-6 milen.
__________________
Senast redigerad av TilleyHat 2026-06-07 kl. 17:07.
Citera
2026-06-07, 17:14
  #17482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vilken turnaround det är på gång i damernas Giro! Anna van der Breggen tappar återigen slutsegern på sista etappen i en Grand Tour. Vollering vinner totalt efter en mäktig körning sista 5-6 milen.

vdB såg riktigt mör ut efter gårdagens etapp så jag är inte helt förvånad. Kanske var det den där vurpan som ställde till det.

Synd att man inte fick se hur luckan uppstod.
Citera
2026-06-07, 20:04
  #17483
Medlem
Roligt för Demi att det är just AVDB och SD Worx som hon nitar dit på sista etappen efter all skit som var där.


FDJ Suez verkar inte vara lika Toxic som SD worx
Citera
2026-06-10, 13:13
  #17484
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Roligt för Demi att det är just AVDB och SD Worx som hon nitar dit på sista etappen efter all skit som var där.


FDJ Suez verkar inte vara lika Toxic som SD worx
SD har ju inte haft bästa året direkt heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in