2019-02-04, 14:12
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Gillar vad EF gör just nu. Deras Youtube-kanal känns väldigt modern(t.ex. denna videon). Vet att Orica gjort liknande videos också.

Kanske lite off-topic men någon kanske vill spinna vidare i PMs. Hur går det mer er egen cykling? Jag har en bild av att många av oss här i cykelforumet är mer intresserade av sporten och mindre av själva träningen som sådan. Annars är ju motsatsen väldigt vanlig här i Sverige känns det som.

Då denna tråd handlar om cykelsport får du nog bättre gensvar om ditt motionerande i tränings-forumet
Citera
2019-02-10, 18:08
Medlem
ruckaalis avatar
Ludvigssons fina form fortsätter. Tvåa på tempot idag och tvåa totalt i Frankrike.
Citera
2019-02-13, 14:08
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Ludvigssons fina form fortsätter. Tvåa på tempot idag och tvåa totalt i Frankrike.

Ja som sagt, en fin inledning på säsongen av Tobias Ludvigsson att bli tvåa i det fina och anrika sydfranska etapploppet Étoile de Bessèges, en tävling som han för övrigt vann 2014. De här mindre franska etapploppen som avlöser varann tidigt på säsongen är särskilt viktiga för de franska cyklisterna och teamen.
Citera
2019-02-21, 12:33
Medlem
TilleyHats avatar
En liten nyhet för Tour de France 2021: De tre första etapperna går i Danmark med etapp 1 inne i Köpenhamn. Mer info på Tourens hemsida: https://www.letour.fr/en/news/2019/grand-depart-2021-to-jump-on-the-saddle-in-copenhagen/1276054
Citera
2019-02-21, 17:47
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
En liten nyhet för Tour de France 2021: De tre första etapperna går i Danmark med etapp 1 inne i Köpenhamn. Mer info på Tourens hemsida: https://www.letour.fr/en/news/2019/grand-depart-2021-to-jump-on-the-saddle-in-copenhagen/1276054
Kul.
Man kanske får ta sen sväng över bron den sommarn. Lär ju bli en folkfest.
Citera
2019-03-20, 18:43
Medlem
TilleyHats avatar
Snart är våren här på allvar och jag tänker då givetvis på det största vårtecknet av alla: Milano-San Remo! På lördag 23 mars smäller det och det finns förstås en hel drös med vinnarkandidater. Ska man tro listan över de tio senaste årens vinnare så blir det återigen en ny mästare. Senaste gången som vi hade en vinnare som vunnit förut var 2010 då Oscar Freire vann för tredje gången. I år talar många om Alaphilippe och kanske Sagan. Fransmannen är i toppform och jag tror absolut att han kan vinna.

Mer spekulationer här: http://www.cyclingnews.com/races/milan-san-remo-2019/
Citera
2019-03-23, 12:18
Medlem
Mikojans avatar
Milano - San Remo idag. Första klassikern. Många mycket bra spurtare med. Men hänger dom med i slutet?
Tips Alphalaville eller Sagan. Kanske Valverde? Dräller av stjärnor att gissa på
Citera
2019-03-23, 14:23
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Milano - San Remo idag. Första klassikern. Många mycket bra spurtare med. Men hänger dom med i slutet?
Tips Alphalaville eller Sagan. Kanske Valverde? Dräller av stjärnor att gissa på
Chansen är tyvärr stor att det blir typ Gaviria eller Viviani som tar hem det. Men, jag hoppas på allt annat än en spurt!
Citera
2019-03-23, 14:56
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag har gått in stenhårt i mina tipsrader för en spurtare som vinnare i år.
Det har varit två år utan riktiga spurtuppgörelser nu, och jag gissar att spurtlagen har lagt upp taktiken ordentligt för Poggio, så att ingen kan bryta sig lös där.

Men 30 mil sliter förstås på vilken duglig spurtare som helst…
Citera
2019-03-23, 15:37
Medlem
god.childs avatar
Jag tror på spurtuppgörelse jag med och sätter mina slantar på Grönaväggen idag. Somliga säger att han är för tung för poggio men jag tror nog han kan fixa det.
Citera
2019-03-23, 16:55
Medlem
god.childs avatar
Oj var jag ute och cyklade i tipset. Höll på Sagan på slutet men återigen får han inte till avslutningen i MSR. Alaphillipe vilken seger för honom.
Citera
2019-03-23, 17:13
Medlem
Grisbrottarens avatar
Nä, det är trångt utför Poggio, så det är svårt för en skyddande peloton att jaga ifatt en utbrytning från toppen. Mohoric är lite ung och otålig än, så han bjöd bort segern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in