Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Vågar nog påstå att dom flesta svenkar kommer att vilja bo i ett vitt område den dag dom bildar familj. Vi vet alla att dessa vita lugna områden fasas ut en efter en. Idag är det väl landet som gäller eller exklusiva områden som tex Djursholm.
Så min fråga är då varför inte Gated communities (grindsamhällen) har börjat dyka upp i Sverige?
Där kan ju vi svenskar som inte vill ha mångkultur bo. På något sätt så borde man kunna stänga ute problemen och samtidigt erbjuda sin familj en enorm trygghet.
Hade du kunnat tänka dig att bo i ett sådant? Är det svårt att få tillstånd för dessa projekt då politiker tycker att det missgynnar integrationen i samhället, där vi alla ska anpassa oss efter mena människor?
exempelbild från Mexiko
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Paradisevillagegatedcommunity.jpg
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo i ett
gated community och jag tror vi har fenomenet här inom fem år, om samhället fortsätter förfalla i nuvarande takt.
Det kommer att gnällas och Södermalmsvänstern, kulturkoftorna och twittereliten kommer att böla och förfasa sig, men när grindarna väl slås upp och strömmen på el-stängslet kopplas på, så har man redan flyttat in! Endast de verkligt hardcore ideologerna kommer att framhärda med att bo spännande och blandat, men när de egna barnen väl är i skolåldern, så flyttar man in bakom barriären!