2012-09-28, 03:21
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Du kanske vill veta vilka som är det riktigt hot och vilka som håller sin religion instängd bakom fyra väggar.

Wahabiter vill att hela världen ska bli muslimsk och anser att dödandet av alla icke salafister och wahabiter är rättfärdigat.

Så om du inte vill gå runt och hata alla sandnegrar och x antal miljoner negrar och asiater samt en hel del slaver så borde du lära dig skillnad din åsna.

Måste finnas en hel del av dessa kräk här då.
Citera
2012-09-28, 03:21
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Du kanske vill veta vilka som är det riktigt hot och vilka som håller sin religion instängd bakom fyra väggar.

Wahabiter vill att hela världen ska bli muslimsk och anser att dödandet av alla icke salafister och wahabiter är rättfärdigat.

Så om du inte vill gå runt och hata alla sandnegrar och x antal miljoner negrar och asiater samt en hel del slaver så borde du lära dig skillnad din åsna.

Om sandnegrerna håller sig hemmavid så slipper vi ens se er, vilket är idealet.

När det då råkar anlända en ful kroknäst individ hit till Sverige så lär den inavlade skräpmänniskan verkligen sticka ut, precis som det var tidigare.
Det är svårt att vara terrorist med ett sådant avvikande utseende.
Citera
2012-09-28, 03:25
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ja det vet jag, visste bara inte att ni här på FB var så utbildade i ämnet, har en bild av er svenskar som SD röstande och personer som lägger alla invandrare/muslimer i precis samma fack.

Så kudos till dig för att du kan mer än gemene svennebanan.

Saudi är ett mycket farligt land för väst, mycket farligare än Iran som utmålas som djävulen.

Till skillnad från Saudierna är perserna utbildade och mycket duktig folk, Iran finansierar endast "terrorism" som motsätter sig dessa blodtörstiga salafister/wahabiter och zionisterna.

Alla borde stötta Iran i kampen mot dessa pengar och blodtörstiga odjur.

Du verkar rätt mopsig själv. Varför ska vi lita på dig för?

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Om sandnegrerna håller sig hemmavid så slipper vi ens se er, vilket är idealet.

När det då råkar anlända en ful kroknäst individ hit till Sverige så lär den inavlade skräpmänniskan verkligen sticka ut, precis som det var tidigare.
Det är svårt att vara terrorist med ett sådant avvikande utseende.

Precis, inga araber inga terrorister.
Senast redigerad av retepm. 2012-09-28 kl. 03:27.
Citera
2012-09-28, 03:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Du verkar rätt mopsig själv. Varför ska vi lita på dig för?

Precis, inga araber inga terrorister.

Mopsig eller inte, se till och läsa på vännen så kan ni svenskar lösa era problem, svaret finns inte i Sverige, svaret är långt bort där dessa idéer planteras i dessa svaga individer. Vakna upp och utbilda er om världen vi lever i era jävla åsnor.

"inga araber, inga terrorister"

Jag kan konstatera att du är väldigt okunnig och infantil i ditt diskussionsbeteende.
Citera
2012-09-28, 07:16
Medlem
Guillou har ju skrivit i AB om hur Saudiarabien bildades på 1930-talet genom en rövare vid namn Saudi halshögg kungen och bildade Saudiarabien. Det gick omvärlden obemärkt förbi, och först när man hittar olja så kommer USA in i bilden och erkänner Saudiarabien. Om finansieringen av terrorism kommer därifrån, samtidigt som USA går in i Afghanistan och Irak istället behöver man väl inte vara USA-hatare för att tycka vara lite knepigt.
Citera
2012-09-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evighetsbanketten
En helomvändning av Jan Guillou angående islam och muslimer? Vilken idiot, han kan inte bestämma sig för saker och ting slutgiltigt.

Det tyder på prestigelöshet och ödmjukhet att man kan ändra sina ståndpunkter ju mer kunskap man tillägnar sig. Två ord jag iofs inte tidigare har förknippat med Jan Guillou, men jag är inte sämre än att jag också kan ändra mig.
Citera
2012-09-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Saudiarabien är roten till mycket ondska här i världen just nu. Talibanrörelsen är direkt och indirekt finansierad av Saudiarabien. Alla koranskolor som sattes upp i Pakistan under Sovjetunionens ockupation av Afghanistan är den primära källan för talibanernas syn på islam, och de finansierades av Saudiarabien. Wahhabism och salafism är två inriktningar som delvis kommer från Saudiarabien och som den saudiska regimen skickar enorma summor pengar till runt om i världen som går till skolor och universitet som inriktar sig på denna tolkning av islam. Saudiarabien är även med och finansierar många terrorgrupper runt om i Mellanöstern som vill ha en radikalare tolkning av islam och vill vrida tillbaka klockan ca 400 år (självmordsbombningarna i Irak är ett exempel på detta där man försöker provocera fram ett krig mellan shiiter och sunniter). Saudiarabien är också en av de primära krigshetsarna mot Iran (Bortsett från Israel och det republikanska partiet i USA) vilket håller på att destabilisera regionen väldigt mycket.

Detta är bara ett litet utklipp i det som Saudiarabien bidrar med till världen. Att landet också är en av världens hårdaste diktaturer och behandlar hälften av sin egen befolkning (kvinnor) som boskap är en annan aspekt av det hela. Saudisk inrikespolitik påverkar givetvis inte oss i Sverige speciellt mycket men det ger en fingervisning åt vilken världsbild som Saudiarabien företräder.
Att företräda eller förespråka en världsbild eller världsordning är knappast samma sak som att vara orsaken till att ont som händer. Jag har inte hört citatet, så jag ska inte ge mig in för långt i diskussionen, men det är en förenkling att ge ett helt land skulden för vad individer i andra länder gör.
Citera
2012-09-28, 09:27
Medlem
george.sthlms avatar
Jag har inte sett inslaget eller har info om hans teorimer men, man måste skilja på Saudi som stat och på Saudiska medborgare. Saudi som stat finanserar ingen terror. Däremot finanserar Saudiska
medborgare en mängd grupper. Dom har pengar så det räcker.

Hamas är väl dom som får mest ? Men Saudierna vill ju har valuta för pengarna, bara pang-pang och
moskebyggen räknas. Ett av grundproblemen till att Hamas fortsätter sina meningslösa och militärt
verkningslösa granatattacker in i Israel är ju just att Saudiska bidragsgivare vill ha valuta för pengarna. Får dom inget pang-pang så slutar pengarna strömma in.
Citera
2012-09-28, 09:33
Medlem
Herrpotats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukranian-boy
Skitsnack

Jag blir så jäkla trött, judar är inte roten till allt ont. Judar styr inte världen och judarna kontrollerar inte universum.

Judarna är en folkgrupp som bor i ett litet jävla skitland i mellanöstern, likt dom flesta länder strävar dom efter att öka sin makt och sitt inflytande.

Den riktiga fienden är Islam och invandringen, politiker som påstår att vi svenskar inte har någon kultur etc. Jag misstänker att du hört detta förr.
Det är personer som du som skapar förvirring när du gnäller om judar och löjliga konspirationsteorier.

Islam är det hot som måste krossas och förgöras, Islam är det stora hotet mot Sverige och svenskarna. Inte judarna..
Citera
2012-09-28, 09:48
Medlem
RiverStyxs avatar
Jan Guillou ser det så här:

Muslimer är generellt kanon och Islam är det inget fel på alls. Däremot från Saudiarabien kommer fanatiska, hatfyllda wahabbister som stödjer terrorism bara för att korrumpera Islam till ett redskap för deras besuttna kungliga familj - huset Saud. Att Saudi som nation kan sägas vara allierad med USA gör att en gammal kommunist som Guillou hatar dem än mer.

Summerat:

Saudi = dåligt
USA = dåligt
Islam = fridens liljor och allt är väl
Muslimer = ärliga, hederliga, fridsamma människor som är mycket bättre på alla sätt än hatiska, trångsynta västerlänningar (förutom Jan "den upplyste" Guillou själv då alltså).

Så ser Guillou det hela.
Citera
2012-09-28, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Gjorde han inte en undersökning på SD och sa att dom inte var rasister? Känns konstigt att den kommunisten inte skriker rasist så fort han får chansen.

Han kanske har ramlat och slagit sig eller blivit kulturberikad av musslor.

Hoppas innerligen att han blivit multi-kultad av en flock apor och därmed insett Sveriges dilemma.
Citera
2012-09-28, 10:09
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Citat:
Blanda inte ihop islam med salafism och wahabism som praktiseras i Saudiarabien, detta är en extrem och sjuk version av islam, de ser alla oliktänkande även andra muslimer med mindre skillnader från deras tro som otrogna och rättfärdigar mördandet av dessa.

Utbilda er och läs på era jävla imbecilles.

Men din lögnare, de följer koranen, problemet är att du inte följer koranen och kallar sig muslim, dvs. du ger styrka till dessa, istället borde du lämna islam och alla andra, dvs. kvar blir dessa påstådda 10%, det skulle bli en marginell kult som lätt skulle kunnas slås sönder då de inte längre skulle kunna gömma sig i civilbefolkningen, dvs. de gömmer sig bland er.

Men koranen är ju helt klart att det är en satanisk och mordisk skrift, den är helt sinnessjuk,
alltså så är du logiskt sett helt sinnessjuk som stödjer detta:
http://crombouke.blogspot.com/2010/01/everything-you-need-to-know-about-islam.html
du följer en konfirmerad falsk profet som är en våldtäktsman, pedofil, torterare, massmördare, kultledare, löönmördare, terrorist, galning:
http://www.faithfreedom.org/the-challenge/the-challenge/

det fascinerande är att den muslimska "guden" själv är minst lika störd som Muhammad:
http://thedeceptionofallah.com/videos/
(alla bör kika in dessa videor för att förstå hur sinnessjukt islam är det är massor ni inte vet om detta)

Du som följer detta:
http://prophetofdoom.net/Prophet_of_Doom_Islams_Terrorist_Dogma_in_Muhammad s_Own_Words.Islam

ska nog inte kalla folk för imbeciller, du om du inte är en lögnare vilket jag tror du är så du den största imbecillen av alla.

Vidare så noterar jag hur Marlo.Stanfield försöker köra på den för Västerländska lyssnar lögnen att det finns olika islam, det är inte sant, det finns bara ett islam:
http://image.bayimg.com/lajggaach.jpg
om det är för att han är en lögnare eller en imbecill det kan vi spekular om, troligtvis båda delar, lögnare och imbecill.

Jan Guillou är för övrigt ett skämt, undrar om han börjar tycka det börjar bli lite varmt under fötterna eller vad det är som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in