Så, jag har kopplat in en Airport Express till en högtalare - och det fungerar utmärkt att köra musik över AirPlay både ifrån iPhone och iTunes till den. So far so good..
Men när jag vill köra via Airfoil till den, så går det inte. Airfoil säger bara "Airfoil was unable to connect to the remote speaker. Please check the remote speaker and try again". Likaså om jag försöker ändra enheten för utljud i Macen till AirPlay, så hoppar den bara tillbaka till 'Inbyggda högtalare' direkt.
Jag förstår verkligen inte varför, då det som sagt fungerar via iPhone/iTunes? Någon som vet?
edit: Jag kan nu ändra datorns utljud till AirPlay efter att ha stängt av ipv6 via terminalen:
Kod:
networksetup -setv6off Wi-Fi
networksetup -setv6off Ethernet
Men Airfoil fungerar fortfarande inte.. Vill ju bara ha skicka Spotify till Airplay, inte alla datorns ljud.
edit2: Ja okej jag är dum i huvudet. Jag har crackat Airfoil och har naturligtvis blockerat all trafik med Little Snitch så den inte kan ringa hem, men inte heller prata med högtalaren.. Nu fungerar allt som det ska. Ignorera den här tråden pwetty pwease