2005-12-16, 08:57
Medlem
Jomazis avatar
200? Snarare 80 el dyl om vi snackar HH-färjan. Ska förresten snart över till Dk för att inhandla lite HNO3, gillar inte de svenska priserna på AgNO3 så ska koka ihop lite på egen hand....
Citera
2005-12-16, 09:40
Medlem
Nån som vet hur det ser ut på finland, eller åland? :P Vet att biltema säljer batterisyra i finland iaf.
Citera
2005-12-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Hade inte din bror det?

Nej han hade nått annat vet inte typ 19% eller nått men kan det funka med det? han måste ha nått annat eller?
Citera
2005-12-16, 12:37
Medlem
Jomazis avatar
Ja, det funkar, åtminstone i konc ner till 6% (testat) Ge sen fan i TATP-frågor i denna tråd.
Citera
2005-12-16, 14:41
Medlem
Citat:
Tja, om det är så jävla dyrt så är det väl bara att ta färjan till danmark. Kostar 200 kr TOR över dagen (=din fraktkostnad). Sen knallar du in på Matas och köper konc. svavel och salpetersyra för hela barnbidraget. Annars är det väl bara att ringa runt till diverse byggvaruhus och järnaffärer och kolla. Låter allmännt bökigt att koka upp 20% syra, oekonomiskt också.

Barnbidrag? Tala för dig själv. Synd bara att jag inte bor i skåne och "lätt" kan åka över till danmark, har inte varit i danmark på hur länge som helst.

Hur är det med norge då? Jag ska eventuellt dit till sommaren.
Citera
2005-12-16, 14:45
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
200? Snarare 80 el dyl om vi snackar HH-färjan. Ska förresten snart över till Dk för att inhandla lite HNO3, gillar inte de svenska priserna på AgNO3 så ska koka ihop lite på egen hand....

Jag gjorde en ca. beräkning om han bor på random ställe i södra sverige. Lite bil eller busskostnad och så båten.

Edit. Även det exakta priset om man bor i GBG.

Edit2. 30kr bränsletillägg.
Citera
2005-12-16, 14:47
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffe16_w
Barnbidrag? Tala för dig själv. Synd bara att jag inte bor i skåne och "lätt" kan åka över till danmark, har inte varit i danmark på hur länge som helst.

Hur är det med norge då? Jag ska eventuellt dit till sommaren.

Tror tyvärr dom har lika strikta regler som vi har men annars tror jag det går att googla upp faktiskt.
Citera
2005-12-16, 14:49
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Ja, det funkar, åtminstone i konc ner till 6% (testat) Ge sen fan i TATP-frågor i denna tråd.

Men bökigt...

Dessutom blir det en större säkerhetsrisk ju svagare konc. man har då man får använda större volymer och det tar längre tid.
Citera
2005-12-16, 17:07
Medlem
Phels avatar
Matas håller numera ett koll på vem som handlar vad och hur mycket (i terrorsammanhäng). Detta kan man tacka ett gäng sigenare som handlade stora mängder HNO3 och H2SO4 under våren.
Citera
2005-12-16, 17:28
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
Matas håller numera ett koll på vem som handlar vad och hur mycket (i terrorsammanhäng). Detta kan man tacka ett gäng sigenare som handlade stora mängder HNO3 och H2SO4 under våren.

Vad kostar svavelsyran och salpetersyran i Danmark då (omräknat till kronor)?

Om man istället använder natriumnitrat + svavelsyra = salpetersyra + kaliumvätasulfat och destilerar detta. Borde man inte då få 65 % salpetersyra och fungerar detta över huvud taget?

Mvh
Citera
2005-12-16, 18:55
Medlem
Ja, det fungerar. Borde man inte kunna nå ännu högre koncentrationer egentligen eftersom svavelsyran normalt binder vatten rätt hårt?
Citera
2005-12-16, 18:59
Medlem
Bron

Kanske lite Danmarksvarning. Om ni sen ska ta bron, den dyra , till Sverige, så kan en varning vara på sin plats. Det har hänt att folk fastnat med till synes banaliteter i bagaget, som klassats som farligt gods. Har för mig att det vid nåt tillfälle blev ett jävla liv om en dunk ammoniak i en bil! Och har man då HNO3 eller H2SO4 i bagaget, och ingen märkning eller dylikt, så vete 17 hur mycket liv det kan bli om den saken.

Å andra sidan, det är ju också mängdberoende. Det kan vara något svårt till och med för en övernitisk tjänsteman att framhålla en liter av respektive syra som en oerhörd samhällsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in