2005-10-17, 00:42
Medlem
Jomazis avatar
Nej, 2OH- + Cl2--->H2O + Cl- + ClO-, en mol klorgas i en NaOH-lösning ger en mol hypoklorit och en mol klorid. Är det varmt nog så bryts hypokloriten ned enligt 3ClO- ---> 2Cl- + ClO3-, annars bildas ingen klorat. Detta är dagiskunskap

Enligt NBKs pdf ska natriumhypokloritlösning användas. Om Ca-hypoklorit inte fungerar beror det nog på pH, föroreningar e.d. Du glömde väl inte att tillsätta vatten?
Citera
2005-10-23, 14:43
Medlem
syror?

Yo, jag har förstått att Nilfisk (ett företag som säljer en massa saker) har en massa kemikalier, till och med H2SO4. http://www.alfort.se/inkopspdf.htm är länken o så kan man trycka på förbruka så kammer katalogen att laddas till datan. men det står att man måste ha licens för att köpa syrorna, men kan man inte gå runt det på nåt sätt? jaja, hör av..
Citera
2005-10-23, 16:47
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Den sidan har det länkats till många ggr, om det hade varit möjligt att köpa licens hade man väl redan gjort det?
Citera
2005-10-24, 23:12
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Bensoylperoxid, vart får man tag på det?
Vill ha det, eller något annat liknande som bleker sådär IN ÅT HELVETE mycket som Bensoylperoxid gör. Ni som använt stioxyl vet vad jag menar, nasty shit! Ämnet bör ju vara inte allt för reaktivt eller instabilt, eller giftigt. Utan hanterbart, typ man ska kunna få en klick på handen utan att det gör något.
Citera
2005-10-25, 17:26
Medlem
Phels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Bensoylperoxid, vart får man tag på det?

Problem med finnar?
Förutom behandling av acne används det inom polymerkemin som katalysator för bildningen av PMMA plast.
Jag såg denna katalysator som ett separat produkt (5-10%) inom bilindustrin på en Öppet Hus dag hos Würth. Tror det var för bilrutor
Citera
2005-10-27, 00:12
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
Problem med finnar?
Förutom behandling av acne används det inom polymerkemin som katalysator för bildningen av PMMA plast.
Jag såg denna katalysator som ett separat produkt (5-10%) inom bilindustrin på en Öppet Hus dag hos Würth. Tror det var för bilrutor

Nej jag har tänkt koka ett dunderbläck för klåddrar som går åt ytan stenhårt. När jag upptäckt hur jävla hårt detta skadar allt det kommer i kontakt med, t.ex bleker färgad metall och sådant, så borde det vara fetnajs!
Skulle gärna köpa 100%, om det finns att tillgå.
Citera
2005-10-28, 17:05
Medlem
Saltas avatar
Sodium hydrogen
Kaciumhydroxid
Ammoniumjärn (III) Sulfat
Aluminiumkaliumsulfat
Zink
Koppar (II) Sulfat
Natriumkarbonat
Kalciumkarbonat
Järn (II) Sulfat
Fenolftalein

Gå till närmaste leksaksaffär. Köp ett "Lilla kemisten" paket.
Citera
2005-10-28, 18:14
Medlem
Phels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salta
Sodium hydrogen

Man tackar för den
Citera
2005-10-28, 19:28
Medlem
fosfor

vet nån var man kan köpa röd fosfor utan postoder?
Citera
2005-10-28, 21:02
Medlem
Phels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy
vet nån var man kan köpa röd fosfor utan postoder?

Samma ställe som ditt bariumnitrat?
Citera
2005-10-28, 23:00
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geddmoy
Yo, jag har förstått att Nilfisk (ett företag som säljer en massa saker) har en massa kemikalier, till och med H2SO4. http://www.alfort.se/inkopspdf.htm är länken o så kan man trycka på förbruka så kammer katalogen att laddas till datan. men det står att man måste ha licens för att köpa syrorna, men kan man inte gå runt det på nåt sätt? jaja, hör av..

Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Den sidan har det länkats till många ggr, om det hade varit möjligt att köpa licens hade man väl redan gjort det?

Tänk om det finns någon som köpt från alfort och cronholn

Jag kan garantera er att det finns en person som köpt 10 L 96 % teknisk ren svavelsyra från dom. Jag säger inte att det är jag, men någon är det.

Det gäller bara att ha tålamod sa han. Han undrar fresten vad för roliga saker man kan göra med svavlsyra då det går STORA mängder (han vill bli av med den (ingen försäljning och han tänker inte säga inköpsstället)). Inget sprängämne vill han göra!

Mvh
Citera
2005-10-28, 23:23
Medlem
Jomazis avatar
Rensa avlopp, smygnitrera grannens badlakan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in