2012-12-01, 18:39
Medlem
Ilovelamps avatar
Det beror väl helt på vad du har för utgifter. Om du är 18 och fortfarande bor hemma så klarar du dig på några tusen i månaden.
Har du lagt ut pengar för ett hus, bil och har lån att betala av kan de bli svårt att spela fulltid i div 1.

Svenska spelare är otroligt underbetalda i jämförelse med resten av Europa.
Citera
2018-12-04, 16:33
Avslutad
Jag får ursäkta som bumpar en 6 år gammal tråd. Hur ser utvecklingen ut senaste året kring denna fråga? Vad kan en snittlön vara i div 1 spel just nu? Då i mindre städer och de mer etablerade lagen
Citera
2018-12-04, 20:23
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Jag får ursäkta som bumpar en 6 år gammal tråd. Hur ser utvecklingen ut senaste året kring denna fråga? Vad kan en snittlön vara i div 1 spel just nu? Då i mindre städer och de mer etablerade lagen
Finns spelare i div 2 som är heltidsproffs, oftast på de lite mindre orterna som Boden, Piteå, Skellefteå, Ånge(spelade i div 2 förut), Ytterhogdahl.

Av de jag hört så ligger de flesta ersättningarna på 1,5-5k i månaden i div 2, med undantag för några "superspelare", det här jag hört från tränare och spelare i div 2.

Då Divison 1 är jävligt stort steg från 2an så kan man ju anta att även lönen är betydligt högre där.

Känner ingen tränare eller någon som fortfarande är verksam i div 1 så har ingen koll där men tänkte att jag kanske bidrar med nånting om jag förklara hur det ser ut i div 2 Norrland.
Citera
2018-12-05, 16:55
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Det vore kul om Landskrona BoIS kunde åka ur Division 1. Det finns ekonomiska förutsättningar för en riktig krasch.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in