Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-25, 13:36
Medlem
Jag har en studentlicens på Win 8 och en Toshiba-laptop från 2006, som alltid kört XP.
1,77 GHz Centrino CPU och 1,5 GB RAM,

Skulle det gå att köra Windows 8 flytande på den eller skulle ni hellre välja mitt andra alternativ, köra Windows 8 på en betydligt snabbare Macbook Pro?
Citera
2012-09-25, 13:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Installationen skulle fungera, men det skulle gå som sirap.

Välj du det andra alternativet.
Citera
2012-09-26, 10:40
Medlem
If your laptop doesn't support screen resolution 1366x768 or better, you'll be deprived of WinRT (Metro UI). Without Metro UI, and supposing that your student license is for a simple edition only, you'll have a mere Windows 7 box with .NET 4.5 and PowerShell 3.0, but without 2.0/3.5 and PowerShell 2.0 by default. The majority of applications are not so greatly changed to be on the cutting edge with no-Metro UI box.
If you need to learn iOS programming, graphical design or several things the Mac OSX reigns over, Mac* is a reasonable choice.
Citera
2012-09-26, 12:54
Bannlyst
Jag tror som CyrusGNetWork att det kommer gå trögt. Det vore en bättre idé att kanske fundera på en ny bärbar istället.
Citera
2012-11-10, 13:59
Medlem
kalkonias avatar
Jag har en Toshiba dator med ca 5 år på nacken som då kostade runt 4500kr dvs ingen värsting då.

Jag bytte mitt Vista 64 operativsystem och uppgraderade till windows 8 pro för 279 spänn och jag måste säga att det var nästan som en religös upplevelse!
Datorn gick från att vara seg i uppstart och långsam att växla mellan program och starta nya till att vara i klass med min Ipad 3rd generation i hastighet!

Så har du en gammalt och segt fanskap som du funderar på att slänga så är uppgraderingen sjukt prisvärd.

Jag använder dock inte datorn till spel osv men till vanlig "vardags surf" så är jag helnöjd!
Citera
2012-11-20, 20:15
Medlem
the-optimists avatar
Kör också Win 8 32 bit på en gammal dator - HP 6530b med Intel dual Core 2,27 GHz, men stoppat i en SSD-hårdsisk samtidigt som jag bytte från Vista, så vet inte vad som gör att den nu går så mycket snabbare och smidigare. Troligen en kombination av båda, tycker dock att Win 8 verkar snabbare än det Win XP jag körde något dygn medan pulade med uppgraderingen, så testa vet ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in