Citat:
Ursprungligen postat av LillaVarg
Alla människor söker överlevnadsvärde i en partner och jag hävdar fortfarande att den lilla andelen kvinnor som väljer insemination inte hade anpassat sig. De hade sett till att få den mannen till pappa som de vill ha ändå, eller avstått. Varken jag eller någon annan kvinna har någon skyldighet att knulla idioter för någon slags inbillad rättvisas skull. Inte heller förväntar jag mig att en man ska barmhärtighetsknulla mig den dagen jag blir sexuellt ointressant. För det är ju egentligen detta som upprör. Känslan av att bli fråntagen något som man ser sig ha rätt till - en kvinnas kropp.
Du frågar om barnlösa män ska var med och stötta, via skattestöd, de barn som blir till via insemination. Ska barnlösa kvinnor vara med och bekosta dina framtida barns skolgång och sjukvård? Ska de människor som inte åker tåg vara med och bekosta underhållet av våra järnvägar? Skulle vi se så snävt på allting så tror jag att det skulle bli svårt att få samhället att fungera. Dessutom så är samhällskostnaden på sikt för en svag människa större än för en stark och då är det väl bra om kvinnor skaffar barn med alfaspermier från en "hi-man"
Du överdriver detta. Om några år när du vuxit till dig så kommer du säkerligen att hitta en kvinna du med. En man behöver inte vara en "alfa-hanne" för att få en familj. Däremot så kommer obalanserade och störda människor aldrig att toppa kvinnors önskelista och det är väl ändå något som får ses som positivt?
Du frågar om barnlösa män ska var med och stötta, via skattestöd, de barn som blir till via insemination. Ska barnlösa kvinnor vara med och bekosta dina framtida barns skolgång och sjukvård? Ska de människor som inte åker tåg vara med och bekosta underhållet av våra järnvägar? Skulle vi se så snävt på allting så tror jag att det skulle bli svårt att få samhället att fungera. Dessutom så är samhällskostnaden på sikt för en svag människa större än för en stark och då är det väl bra om kvinnor skaffar barn med alfaspermier från en "hi-man"

Du överdriver detta. Om några år när du vuxit till dig så kommer du säkerligen att hitta en kvinna du med. En man behöver inte vara en "alfa-hanne" för att få en familj. Däremot så kommer obalanserade och störda människor aldrig att toppa kvinnors önskelista och det är väl ändå något som får ses som positivt?
Detta var något av det mest korkade dravel jag läst på FB. Självklart ska inte insemination ske genom statliga bidrag. Har man inte råd att stå för kostnaden själv har man inte heller råd med barn. Dessutom äger ingen rätten att skaffa barn.
Obalanserade och störda män står visst på många kvinnors önskelista. Det är ju inte direkt ovanligt att kända seriemördare, våldtäktsmän och kriminella får en massa brev från kvinnor när de sitter inne.