2012-09-26, 17:03
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaVarg
Alla människor söker överlevnadsvärde i en partner och jag hävdar fortfarande att den lilla andelen kvinnor som väljer insemination inte hade anpassat sig. De hade sett till att få den mannen till pappa som de vill ha ändå, eller avstått. Varken jag eller någon annan kvinna har någon skyldighet att knulla idioter för någon slags inbillad rättvisas skull. Inte heller förväntar jag mig att en man ska barmhärtighetsknulla mig den dagen jag blir sexuellt ointressant. För det är ju egentligen detta som upprör. Känslan av att bli fråntagen något som man ser sig ha rätt till - en kvinnas kropp.

Du frågar om barnlösa män ska var med och stötta, via skattestöd, de barn som blir till via insemination. Ska barnlösa kvinnor vara med och bekosta dina framtida barns skolgång och sjukvård? Ska de människor som inte åker tåg vara med och bekosta underhållet av våra järnvägar? Skulle vi se så snävt på allting så tror jag att det skulle bli svårt att få samhället att fungera. Dessutom så är samhällskostnaden på sikt för en svag människa större än för en stark och då är det väl bra om kvinnor skaffar barn med alfaspermier från en "hi-man"

Du överdriver detta. Om några år när du vuxit till dig så kommer du säkerligen att hitta en kvinna du med. En man behöver inte vara en "alfa-hanne" för att få en familj. Däremot så kommer obalanserade och störda människor aldrig att toppa kvinnors önskelista och det är väl ändå något som får ses som positivt?

Detta var något av det mest korkade dravel jag läst på FB. Självklart ska inte insemination ske genom statliga bidrag. Har man inte råd att stå för kostnaden själv har man inte heller råd med barn. Dessutom äger ingen rätten att skaffa barn.

Obalanserade och störda män står visst på många kvinnors önskelista. Det är ju inte direkt ovanligt att kända seriemördare, våldtäktsmän och kriminella får en massa brev från kvinnor när de sitter inne.
Citera
2012-09-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Så kan det gå när man mixtrar med naturen. Den som inte kan skaffa sig en make att fortplanta sig med, har av naturen anvisats till att vara barnlös. Naturens ordning skall inte rubbas.

Trams, jag antar att du är konsekvent och avstår från alla former av mediciner och sjukvård när du eller någon av dina närstående blir sjuka?
Citera
2012-09-26, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Trams, jag antar att du är konsekvent och avstår från alla former av mediciner och sjukvård när du eller någon av dina närstående blir sjuka?

Är man infertil, så är det en sak.
Är man homosexuell, ensamstående så är det en annan sak.

Man dör ju inte om man inte kan bli förälder.
Citera
2012-09-26, 17:16
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

Man VÄLJER att skaffa barn men VÄLJER INTE att bli sjuk. Är det så djävla svårt att förstå?
Citera
2012-09-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Jag vet att feminister har fått för sig detta, men, tro det eller ej, att leva resten av livet med en tråkig kvinna som inte vet hur man knullar med en man är ingen dröm precis.

Jag har inte heller påstått att du har en skyldighet att knulla med någon. Jag har inte heller hävdat att det har med rättvisa att göra. Vad jag däremot har hävdat är att du för att få ett barn inte får gå förbi det där andra könet du hatar så intensivt. Bara för att du har en massa östrogen i äggstockarna får du inte kringgå detta kön och sedan förvänta sig att det ska försörja dig och dina avkommor. Du får helt enkelt göra som normala människor har gjort sedan stenåldern, bilda en familj, är det svårt? Har du någon psykisk störning eller liknande som omöjliggör för dig att få en kuk i muffen, vad är problemet?

Jag menar om en kvinna inte vill leva med en man på hennes egna nivå får hon väl leva resten av livet barnlös? Det är väl inte svårare än så? Kvinnor har ingen plikt att knulla med män, män har ingen plikt att försörja kvinnor som får barn på egen hand. Det är en bra (liberal) affärsuppgörelse.

Om jag får barn så beror det på att jag bildar en familj med en kvinna. Denna familj försörjer själv barnet. Jag skulle inte ha några problem att försörja en familj om staten gick under idag (tvärtom, det vore en ekonomisk lättnad). Fattar du inte det? Om du däremot tar en nolla som måste spruta in spermier i fittan i Danmark för att hon är så värdelös att hon inte kan få en man, så har vi en helt annan historia framför oss, för den där idioten kommer knappast klara av att försörja sitt/sina barn på egen hand, utan måste få hjälp av farbror staten. Det vill säga indirekt mig och min hypotetiska familj.

Vad är då bäst? Att den konstellation som kan klara sig på egen hand får utökas eller att den evolutionära återvändsgränden/feministsubban ska dränera den framgångsrika konstellationen på resurser, för att feministsubban inte klarar av detta med att leva med en man?

Jag överdriver ingenting, om du upplever att någon liknelse eller argument känns extremt kan det bero på att du inte ser problemet från samma synvinkel som en man. Har du tänkt på det?

Jag är varken feminist eller manshatare. Tvärtom kan män vara alldeles underbara och jag har inga planer på att skaffa barn genom insemination. Däremot så tycker jag det är helt okej om andra kvinnor väljer att göra så. Men något säger mig att du och jag inte kommer längre i den här diskussionen.

Let’s agree to disagree
Senast redigerad av LillaVarg 2012-09-26 kl. 17:56.
Citera
2012-09-26, 18:08
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Jag är varken feminist eller manshatare. Tvärtom kan män vara alldeles underbara och jag har inga planer på att skaffa barn genom insemination. Däremot så tycker jag det är helt okej om andra kvinnor väljer att göra så. Men något säger mig att du och jag inte kommer längre i den här diskussionen.

Let’s agree to disagree
Precis, det brukar låta så när argumenten tryter.
Citera
2012-09-26, 18:12
Avslutad
Får man fråga vad ni diskuterar egentligen?
Rubriken handlar om smittad sperma i dk, vilket är missvisande iof. sig. då det var genetiskt.
Men vad håller ni på att diskuterar nu?
Citera
2012-09-26, 18:52
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Får man fråga vad ni diskuterar egentligen?
Rubriken handlar om smittad sperma i dk, vilket är missvisande iof. sig. då det var genetiskt.
Men vad håller ni på att diskuterar nu?
Jag var tvungen att sätta slynan på plats, vad annars?

Sen handlade ju vår diskussion om insemination, on topic med andra ord.
Citera
2012-09-26, 19:31
Medlem
MrWins avatar
Framgår det någonstans om den här donatorn visste om att han bar på en genetisk sjukdom?

Att använda anonyma donatorer är oseriöst. Dom här barnen har nu ingen möjlighet att i vuxen ålder söka upp den här mannen och ställa honom till svars.
Citera
2012-09-26, 19:36
Bannlyst
Citat:
Själv tror jag att flertalet av de kvinnor som inte hittar rätt man skulle valt att vara själva och barnlösa om inte donatorerna hade funnits.

Ja och det ä så det norde vara, varför ska evolutionen bara rensa ut dåliga gener från det ena könet bara för att feminismen uppfunnits?
Citera
2012-09-26, 19:40
Bannlyst
Var donatoren hudfärgshandikappad?
Citera
2012-09-26, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Framgår det någonstans om den här donatorn visste om att han bar på en genetisk sjukdom?

Att använda anonyma donatorer är oseriöst. Dom här barnen har nu ingen möjlighet att i vuxen ålder söka upp den här mannen och ställa honom till svars.

Ja det framgår.
Han visste det inte.

Varför skulle de ställa honom till svars?
De ska väl ställa sina mammor/föräldrar till svars.

Donatorn har inte gjort något fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in