En sak att tänka på med sådana där keybordfodral man fäster fast iPaden i är att det ofta bara går att ha den i ett läge (liggandes). Det är visserligen det läget jag använder oftast, en ibland vill man ha den i porträttläge och då är det jobbigt att behöva koppla bort ipaden.
Jag har haft den här en vecka eller två (
http://goincase.com/products/detail/origami-workstation-cl57934 ) och jag är ruskigt nöjd. Den är dock enbart ett fodral till apples tangentbord vilket gör att man behöver ett apple tangentbord samt att man bör ha ett fodral till iPaden om man är på resande fot.
Jag som gärna varierar mellan att ha iPaden i handen eller på bordet tycker det är en perfekt lösning (iPaden sitter inte fast, men det är ingen risk att den trillar ur). Värt att nämna är dock att jag redan hade ett iPadfodral samt ett tangentbord, så det blev ganska billigt för mig.
Angående storlek så kommer du klara dig med 16Gb (även om det kan bli knapert) om du inte tänker ha mycket musik/spel/filmer. Dokument/böcker/osv tar i stort sett inte upp någon plats alls, en hel bok utan bilder borde inte ligga på mer några få Mb.
Jag har 64Gb och har 8Gb ledigt, det som tar upp mest är musik (30), program (10) och bilder (4). Så för mig skulle 16 vara på tok för litet, men om du vet med dig att du inte tänker ha filmer/musik samt inte så många appar så kommer 16 vara tillräckligt.
Men jag skulle betala de hundralappar som kostar extra för att få 32. Dels för att du någon gång kommer åka tåg/flyg/whatever samt att du kanske får några tråkiga kvällar någonstans, då är det skönt med lite musik och filmer. Värt att tänka på är också att med tiden så kommer apparna att bli större allteftersom tekniken går framåt.
Redan nu är de ganska stora, här är några exempel:
Ett riktigt snyggt om det periodiska systemet - 1,77Gb
GTA Vice city - 1,32
Garageband - 700Mb
Pages (apples word) - 300
Någon random guide till Berlin - 200
De flesta (men långt ifrån alla) andra ligger runt 10-50Mb
Så om du har otur och gillar de appar som är stora så får du inte plats med många på 16Gb