2012-06-22, 22:57
Medlem
någon som har lösning på hur man kan se filmerna från http://www.liveleak.com/ ?

är det bara jag som har problem när man skriver att tummens klick på höger hand att det sällan blir tryck när man skriver. eller bara jag som har det problemet?
Senast redigerad av Mumsigt 2012-06-22 kl. 22:59.
Citera
2012-06-23, 00:12
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsigt
någon som har lösning på hur man kan se filmerna från http://www.liveleak.com/ ?

är det bara jag som har problem när man skriver att tummens klick på höger hand att det sällan blir tryck när man skriver. eller bara jag som har det problemet?
Jag har då inga problem att se filmerna på den sidan?
Använder inte tummarna när jag skriver.
Citera
2012-06-23, 15:45
Medlem
DAL1s avatar
Hur tålig är paddans baksida mot repor och liknande?
Såg idag att det numera tydligen finns ett smart case, som skyddar baken också. Enda problemet som jag ser det är att iPaden blir riktigt mycket fulare, så helst ett smart cover.

Men hur tålig är baksidan på bucklor, repor och liknande?
Citera
2012-06-23, 17:32
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Hur tålig är paddans baksida mot repor och liknande?
Såg idag att det numera tydligen finns ett smart case, som skyddar baken också. Enda problemet som jag ser det är att iPaden blir riktigt mycket fulare, så helst ett smart cover.

Men hur tålig är baksidan på bucklor, repor och liknande?
Det beror ju helt på hur rädd man är om iPaden. Jag har haft min i 2,5 månad och har inte fått någon repa på baksidan. Men sen är jag också rädd om den. Bucklor tror jag verkligen inte att du behöver oroa dig för, då får du nog banka den rätt hårt i något för att den ska få. Men baksidan är mycket mer reptålig än min iPod Touch som har hela baksidan full av repor efter några år.
Det nya smartcover är ju extremt fult så det är inget jag tycker du ska införskaffa. Ett vanligt smartcover tycker jag är tillräckligt.
Senast redigerad av Quwerrt93 2012-06-23 kl. 17:38.
Citera
2012-06-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det beror ju helt på hur rädd man är om iPaden. Jag har haft min i 2,5 månad och har inte fått någon repa på baksidan. Men sen är jag också rädd om den. Bucklor tror jag verkligen inte att du behöver oroa dig för, då får du nog banka den rätt hårt i något för att den ska få. Men baksidan är mycket mer reptålig än min iPod Touch som har hela baksidan full av repor efter några år.
Det nya smartcover är ju extremt fult så det är inget jag tycker du ska införskaffa. Ett vanligt smartcover tycker jag är tillräckligt.
Instämmer i det du säger, och med ett vanligt smart cover kan du lägga paddan upp och ner. Det gör jag och den är i fint skick. Är dock jätterädd om min, borstar till och med bordet innan jag lägger ner den
Citera
2012-06-23, 19:56
Medlem
TripleXLs avatar
Klarar nya i-paddorna att live streama 1080p ?

Fungerar silverlight "codec" för stream ?
Citera
2012-06-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Bilduppladdning från Safari kommer i iOS 6 som släpps i höst. Sedan finns det väl tusentals appar för att uppdatera bloggar som funkar bra mycket bättre än de fula webbgränssnitten. Kolla t.ex. upp appen Blogsy, den klarar bland annat Blogger, Posterous, TypePad, MovableType, Drupal och Joomla.

Dum fråga kanske men om jag köper en Ipad 3 med iOS 5 nu är det som med vanliga datorer att jag bara kan ladda ner/uppgradera till iOS 6 när det väl kommer?
Citera
2012-06-23, 20:55
Medlem
Behöver man en Apple TV för att kunna synca med Tv:n? Om man inte vill ha sladd dvs. Har en 4-5 år gammal Samsung HDTV .
Citera
2012-06-23, 21:50
Medlem
Microserfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Dum fråga kanske men om jag köper en Ipad 3 med iOS 5 nu är det som med vanliga datorer att jag bara kan ladda ner/uppgradera till iOS 6 när det väl kommer?

Ja, hur lätt som helst. Man behöver inte ens använda iTunes.
Citera
2012-06-23, 22:49
Medlem
Är ny med iPad, och har Airvideo och AVPlayerHD som metoder för att streama film. Med Airvideo har man problemet att datorn/servern man streamar från måste vara på, AVPlayerHD är smidigt att lägga in filmerna/serieavsnitten på paddan, men det är lite drygt att man endast kan lägga över ett klipp i taget. Lösning, någon?
Citera
2012-06-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filboy
Är ny med iPad, och har Airvideo och AVPlayerHD som metoder för att streama film. Med Airvideo har man problemet att datorn/servern man streamar från måste vara på, AVPlayerHD är smidigt att lägga in filmerna/serieavsnitten på paddan, men det är lite drygt att man endast kan lägga över ett klipp i taget. Lösning, någon?

Ett klipp i taget? Det är ju bara att ösa på med filer på en och samma gång så överförs de? Du behöver ju inte sitta och vänta på att filen är överflyttad innan du drar över nya.
Citera
2012-06-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
Ett klipp i taget? Det är ju bara att ösa på med filer på en och samma gång så överförs de? Du behöver ju inte sitta och vänta på att filen är överflyttad innan du drar över nya.

Så man kan alltså maxa på med flera även om en redan håller på!? Insåg just att jag slösade lite många timmar igårkväll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in