• 1
  • 2
2012-09-24, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Har du kört Windows Update fullt ut? ...iom att vissa drivers inte finns hos HP så får du dem via WU ist.
Har du fräscht stöd för DirectX? ...finns att hämta hem offline installer.

Windows update har jag kört. DirectX har jag version 11 vilket väl är den senaste. Är jag tvungen att formatera och installera tillbaks Vista igen?
Citera
2012-09-24, 12:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken version och utgåva används?
Citera
2012-09-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken version och utgåva används?

Windows 7 Ultimate 64-bit.
Citera
2012-09-24, 14:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuughar
Windows 7 Ultimate 64-bit.

Den största orsaken till sämre prestanda [vad jag tror] är att datorn har bara 2GB RAM. Windows 7 Ultimate kräver mer i hårdvara än dom andra versionerna.

Mitt tips här är nog att du lägger in Home eller Pro-version. Uppdaterar Windows till tänderna. Lägg in fräscha drivrutiner. Ta bort onödiga tjänster och processer. Eller rent av lägga in en bantad Ultimate med hjälp av vLite.
Citera
2012-09-24, 14:49
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Windows update har jag kört. DirectX har jag version 11 vilket väl är den senaste. Är jag tvungen att formatera och installera tillbaks Vista igen?
Jag skulle inte köra 64-bitars på din dator. Prova att installera Win 7 32-bit, inkl drivers, Win Update och se om det blir bättre.

Mest optimalt är nog XP 32-bit (och uppgradera till 3Gb RAM) på den modellen, men det är svårt att rekommendera att installera det iom att det inte kommer att supportas så länge till av Microsoft. Kör själv XP Pro 32-bit på min stationära (medioker spelmaskin m Intel QuadCore 2,4GHz, 4Gb (3Gb tillgängligt i XP), 9800GT och SSD drive) fortf, men Win7 på övriga, bärbara osv.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-09-24 kl. 14:54.
Citera
2012-09-24, 15:47
Medlem
Gents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPingvin
Sätt på "High performance" i energi inställningarna, har mitt w7 på engelska så

Citat:
Jag ställde in alla visuella inställningar på bästa prestanda nu, men det blev ingen skillnad.

Det var inte det han var ute efter. Ändra energiinställningarna. Högerklicka på batterisymbolen vid klockan i högra hörnet.
Citera
2012-09-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gent
Det var inte det han var ute efter. Ändra energiinställningarna. Högerklicka på batterisymbolen vid klockan i högra hörnet.

Ok. Det står på bästa prestanda redan.
Citera
2012-09-26, 09:51
Medlem
Soffus avatar
Windows 7 använder mycket mera ram än Vista, 4g ram på 7 är ett minimum om man kör 64bit, och dessutom om du ska göra krävande spel så behöver du 4g ram eller mera. Om jag inte har helt fel så är priset på ram inte så högt atm. Lite Ot men när det gäller performance mellan Vista och 7 så är det ingen stor skillnad. 1-2% Mera Fps på 7 men inget som man märker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in