2012-09-21, 20:05
Medlem
Towelie.3gss avatar
Introduktion: Denna rapport är ganska privat och flummigt skriven. Försöker sammanfatta min tankar kring Buprenorfin eller opiater överlag.

Det här med opiater har alltid varit ett förbjudet område för mig. Anser att de ända rimliga substanserna att bruka i längden är psykedeliska. Men just nu är jag i en period i livet där jag lockas att samla på mig erfarenheter av olika slag.

Även om mitt ego skrattar åt tanken av att jag skulle bli beroende, vet jag innerst inne bättre. Just där jag är nu har otänkbart många människor redan varit. Alla med samma avslappnande intentioner, och alla med samma tragiska ändstation. Men inte skulle väl jag?

Hade den första ordentliga fyllan först igår. Vad ska jag säga, är inte den typen som är så förtjust i alkohol. Och med en bakfylla som blev blekare och blekare var det nu dags att bocka av nästa ruta på listan.

Morfin verkade vara det vettigaste alternativet. Tramadol var för avlägset ”the real deal” och heroin var för smutsigt. Men i brist på skummisar i min sociala krets fick det dock bli suboxone.

Nu till upplevelsen! Själva ruset är faktiskt inte så verklighets förändrande. Dagen flyter på som vanligt, men man blir påtvingad en annan sinnesstämning. Därav tycker jag det blir mer spännande att försöka sammanfatta själva karaktären av fru opiat. Då jag är novis inom det här området är det alltså ett ganska fräckt försök.

När kemikalierna hade passerat hjärnbarriären påminde det mig om att ligga i ett varmt bad efter en uthärdande dag av mycket fysisk aktivitet. Varmt, avslappnade och försäkrande. Fick det falska intrycket att jag hade åstadkommit stordåd då jag hade snortat det vita pulvret. Man känner kärlek till stunden och allt det fina i livet. Trots att man blir en soffpotatis är man förvånansvärt villig att genomföra kognitiv aktivitet. Uppsatser blir gjorda, räkningar skickade och bakgrundsbilden på datorn ändrad. Vardags ångesten som annars är förknippad med att prestera är inte längre närvarande. Det blir svårare att relatera till allt positivt och negativt som tidigare hände i ens liv, varför ska man behöva tänka på sådant nu? Personligheten blir mjukare, man skiner med ett femininare och självsäkrare uttryckssätt. Man vill gärna mysa med tjejer, men inte ha sex.

Man bör förhålla sig till opiater på samma sätt som en kärleksrelation som glöder starkt men som inte hinner fatta eld på grund av ett abrupt farväl. Just därför ska jag gå till älven senare i kväll för att slänga resten av min 8:a. Men har jag verkligen klassen som krävs för att säga adjö till livets sederande bomullstäcke?

De fysiska symptomen jag upplevde var: Förhöjd kroppstemperatur, mild huvudvärk, suddig syn, försvagade lemmar, udda andning, hängiga ögon och avslappning.
Senast redigerad av Towelie.3gs 2012-09-21 kl. 20:57.
Citera
2012-09-21, 20:50
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Varmt, avslappnade och försäkrande. Fick det falska intrycket att jag hade åstadkommit stordåd då jag hade snortat det vita pulvret. Man känner kärlek till stunden och allt det fina i livet. Trots att man blir en soffpotatis är man förvånansvärt villig att genomföra kognitiv aktivitet. Uppsatser blir gjorda, räkningar skickade och bakgrundsbilden på datorn ändrad. Vardags ångesten som annars är förknippad med att prestera är inte längre närvarande. Det blir svårare att relatera till allt positivt och negativt som tidigare hände i ens liv, varför ska man behöva tänka på sådant nu? Personligheten blir mjukare, man skiner med ett femininare och självsäkrare uttryckssätt. Man vill gärna mysa med tjejer, men inte ha sex.

Visst är det härligt! Det är väl i stort så jag också känner på Sub. Synd att du inte redovisade dosen dock.
Citera
2012-09-21, 20:55
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Visst är det härligt! Det är väl i stort så jag också känner på Sub. Synd att du inte redovisade dosen dock.
Svårt att säga började nog med 0.5 sen har jag fyllt på efter behag, ska nog ta en sista lina snart.
Fick helt klart en tillfredsställande första gångs dos.
Citera
2012-09-21, 21:04
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Svårt att säga började nog med 0.5 sen har jag fyllt på efter behag, ska nog ta en sista lina snart.
Fick helt klart en tillfredsställande första gångs dos.

Gratulerar. Att få den känslan på 0,5mg är avundsvärt. Jag tror aldrig jag har tagit mindre än 2mg. Det var liksom en "nybörjardos" enligt kranen, och nog kändes det bra alltid. Helt perfekt.

Subba på!
Citera
2012-09-21, 21:06
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Gratulerar. Att få den känslan på 0,5mg är avundsvärt. Jag tror aldrig jag har tagit mindre än 2mg. Det var liksom en "nybörjardos" enligt kranen, och nog kändes det bra alltid. Helt perfekt.

Subba på!
Är nog som dig då. Kände inte något nämnvärt på 0.5, så blev övermodig med doseringen.
Sen helt plötsligt förstod jag vad det handla om.
Citera
2012-09-21, 21:37
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
dom första gångerna på sub, jävligt skönt men blir tråkigare tyvärr efter ju mer man använder det. sist jag tog det satt jag framför datorn i 18 timmar och ryckte i min soldat, ångest efteråt att jag inte gjorde något värt i stället
Citera
2012-10-03, 16:33
Medlem
telepatis avatar
Verkligen lätt att bli bekväm med opiatruset.
Passar in ett stort spektra av situationer. Allt från att nodda bort filmer i två dagar till att sköta mitt jobb bättre.

Farligt. Härligt.
Citera
2012-10-03, 16:41
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Inget fel på heroin om du t.ex. snortar det. Blir väl mer eller mindre exakt som morfin om man inte skjuter eller röker? Alltså ju segare roa man väljer desto mer likt morfin blir det.
Citera
2012-10-11, 17:13
Medlem
limE86s avatar
Man vill gärna mysa med tjejer, men inte ha sex.

Det håller jag med om inte alls speciellt sexsugen men man vill mysa hela tiden
har tagit lite oxone nu och ska försöka att INTE snusa under ruset. Mår så fruktansvärt illa då... går ganska fint att snusa om jag tagit subutex men tar jag en prilla när jag tagit suboxone så mår jag sjukt illa
Någon som vet varför??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in