Verkar ju gå bra för henne, och hon skriver förvånansvärt bra. Hon har verkligen potential till att vända på steken helt och hållet. Som någon sa tidigare i tråden, det finns något inuti pannbenet.
Linnea ger intrycket av att höra till de som tycker "Fan, nu har det ju fungerat bra i några dagar/veckor, då är nog allt lugnt."
Som de säger i programmet, det fungerar inte om inte alla krokar som håller en kvar i det gamla livet försvinner (de uttrycker sig kanske inte exakt så, men åt det hållet).
Sedan, räcker det verkligen att åka på ett positivt prov för att skickas ut?
Klart att det ska vara hårda regler, men vad kan man förvänta sig av någon i deras sits?
Linnea ger intrycket av att höra till de som tycker "Fan, nu har det ju fungerat bra i några dagar/veckor, då är nog allt lugnt."
Som de säger i programmet, det fungerar inte om inte alla krokar som håller en kvar i det gamla livet försvinner (de uttrycker sig kanske inte exakt så, men åt det hållet).
Sedan, räcker det verkligen att åka på ett positivt prov för att skickas ut?
Klart att det ska vara hårda regler, men vad kan man förvänta sig av någon i deras sits?
Instämmer. Det hon antagligen inte är med på än är att hennes drogrehabilitering kommer att vara livslång. Precis som han [med finska namnet] på Basta! sade i avsnittet, man måste kapa helt.
Bästa jag sett, suttit och gråtit för första gången på flera år. Då igenkänningsfaktorn är till tusen. Är snubbe och har haft väldigt svajigt. Inte alls i deras situationer men i psyket. Glad att jag sett detta och är jävligt skönt att veta att man inte är ensam. Önskar all lycka till johan.
Hoppas att allt i programmet är äkta. För det har berört mig på många sätt.
Arga snickaren bra jävla initiativ, du om någon kan sova gott.
Johan verkar vara en sån snubbe som kan komma på rätt spår om han får livet uppordnat. Han verkar vilja hålla på med bygg och snickeri och det kan nog vara bra för honom. Antar att han har en släng av ADHD vilket görs så att han trivs med tjacket. Tror han kan bli något faktiskt. Blev en aning rörd när hans lilla mormor trampa in. Hon ser honom antagligen fortfarande som den lille pojken hon sett växa upp. Han behöver nog folk som fortfarande ser honom för den han egentligen är. Skönt för honom att skulderna är borta. Nu gäller det bara för honom att hålla sig ren.
Bara jag som inte känner en gnutta sympati för fjortis-Linnéa? Sitter och säger att hon vill bli hög i tv där folk bygger hem åt henne. Seriöst otacksamma snorbrud som fortfarande hänger fast i gamla livet. Hon verkar heller inte FÖRSÖKA att hålla sig ifrån genom att klippa banden med pundar-polarna. Jag vet själv att jag var tvungen att klippa polarna som hängde fast när man själv ville sluta. Det gör väldigt mycket. Att hon blivit utsparkad rör mig inte någonstans. Hon fick sin chans och sumpade den. Good luck have fun, bruden. Ingen lär tycka synd om henne.
Senast redigerad av Menare 2012-10-04 kl. 15:54.
Som det där på campingen. Han knallar in och frågar "är det okej om jag sover här" och de bara "ja". Återigen, det känns inte trovärdigt. Han måste ju ha pröjsat dem off camera eller något?!
De hade ju bett honom dra annars?
Nu är jag varken hemlös, fattig eller prostituerad men har haft endel kontakt med hemlösa, missbrukare och dom som faller under båda kategorierna, och dom är då fan dom mest gästvänliga jag mött. När man suttit helt förstörd på nån trottoarkant så är det inte "normala" eller "vanliga" perosner som kommer fram, utan det är crackpundarna som kommer och bjuder på en brödbit eller cigarett. Tror dom uppskattar det han(kanal 5 eller what ever) gör även om han får fett betalt.
fattar inte om man inte har nått tak över huvudet inga som ställer upp för beonde och man är pank.. och inte vill leva på gatan.. gå och gör ett inbrott chansa på att åka dit eller klara sig.. båda delarna kvittar om du åker dit kan du sitta i häktet och ha tak över huvudet och mat sen fängelse som är som ett hotell. Sjukt att man ligger ute på gatan ist eller trappuppgångar.. gör nått brott ist!
Och hon linnea i nybyggarna borde fan kastas ut på gatan igen.. otacksam knarkare som inte ens satsar nått bara gnäller och tycker synd om sig själv fast hon fått en ny start i livet med boende o ny gemenskap på basta o säkert möjlighet till jobb där.nån annan hemlös kunde fått hennes bostad..
Är det någon som verkligen kan bekräfta att hon inte är kvar i ladan?
För om man läser bloggen så får man ju en uppfattning om att hon har ett hem iaf.
Är det någon som verkligen kan bekräfta att hon inte är kvar i ladan?
För om man läser bloggen så får man ju en uppfattning om att hon har ett hem iaf.
Hon skriver detta. Så jag antar att hon stött bort sin familj. Dom har antagligen inte fått komma in i hennes liv. Hon valde sig själv istället för sin familj. Något fel är det garanterat på henne.
Men jag ligger inte här och självömkar, det ska ni ha jävligt klart för er!
hoppas bara att min stsarka, snälla och moraliska pappa, min ansvarsfulla, intelligenta, vackra Lilla Syster, min omhändertagande, smarta och fina bror samt min älskade, empatiska och godhjärtade mamma ska läsa detta. Förstå att jag inte skiter i er, att jag inte tänker på er eller bryr mig längre.
Tvärtom, tänker på er hela tiden, och älskar er mer för varje dag men det gör för ont i mig, jag lever i en illusion, i en låtsasvärld. Där kan inte dem riktiga människorna komma in i bilden, då blåser mitt luftslott iväg och jag kommer på hur jävla dum i huvudet och äcklig jag har varit mot er.
Jag önskar inget hellre att jag kunde börja leva på riktigt igen, nu direkt, för er skull. Men av okänd anledning så tycker jag inte att jag är värd, självhatet har tgit över och det blir ju knappast bättre av att fortsätta göra om alla misstag heeela tiden, men jag är fan helt jävla maktlös inför min "Gud".
Skev brud.
EDIT: Ännu en sak, hon verkar ha en del vänner, vilket jag fick bilden som att hon inte hade. Allt verkade så eländigt och omständigt, buhu buhu. Har inte dom nån soffa och tandborste att avvara? Nånting som inte stämmer med henne.
Senast redigerad av Menare 2012-10-04 kl. 18:26.