2010-12-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimoBoll
JeanLuc verkar vara en mycket arg och osympatisk människa - inte konstigt när man varit bosatt i Italien så många år och sedan kommer tillbaka till Sverige...

Jag anser dock att vi bör avskaffa alla svenskfientliga kommunister, som t.ex JeanLuc.

Två korrigeringar kan behövas.

1. Jag är svensk och stolt över det. TimoBoll är ungrare och inte svensk allls.
2. Jag är antikommunist och övertygad högermänniska.

Att vara stolt svensk och antikommunist är på inget sätt en motsättning till att försvara Israels rätt att existera. Tvärtom, det brukar mest vara vänsterextremister och islamister som vill avskaffa Israel. De flesta israeler är födda inom Israel, och det kan man inte säga om något annat folkslag. Israel är erkännt av de flesta länder i världen, och av samtliga demokratiska länder. Givetvis har Israel precis samma rätt att existera som vilken annan stat som helst
Senast redigerad av JeanLuc 2010-12-02 kl. 13:58.
Citera
2010-12-02, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Två korrigeringar kan behövas.

1. Jag är svensk och stolt över det. TimoBoll är ungrare och inte svensk allls.
2. Jag är antikommunist och övertygad högermänniska.

Att vara stolt svensk och antikommunist är på inget sätt en motsättning till att försvara Israels rätt att existera. Tvärtom, det brukar mest vara vänsterextremister och islamister som vill avskaffa Israel. De flesta israeler är födda inom Israel, och det kan man inte säga om något annat folkslag. Israel är erkännt av de flesta länder i världen, och av samtliga demokratiska länder. Givetvis har Israel precis samma rätt att existera som vilken annan stat som helst

Fel, Timo Boll är inte bara ungrare - Timo Boll är även svensk.

JeanLuc verkar ha missat konceptet mamma-pappa.

Här diskuterar vi ''Israels politik'', och min ståndpunkt är, som sagt, att avskaffa judarna.
Citera
2010-12-02, 15:28
Medlem
Tagelbergs avatar
Jag är lite tagen av diskussionerna om den Ungerska intelligensen. Att man dessutom klarat det när man verkar ha exporterat en av sina skarpaste hjärnor är ju imponerande!

Hursomhelst har jag för mej att tråden skulle handla om att avskaffa Israel och varför inte. Men det uppstår ju två frågor. Vem ska utföra det och var ska vi göra av alla judarna som bor där?
Citera
2010-12-02, 16:53
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
De flesta israeler är födda inom Israel, och det kan man inte säga om något annat folkslag. Israel är erkännt av de flesta länder i världen, och av samtliga demokratiska länder. Givetvis har Israel precis samma rätt att existera som vilken annan stat som helst
Skulle vara kul om du kunde delge oss lite statistik på din utsaga, kan du det?

Sanningen är ju att från början var ingen, noll, nada jude född i "Israel" av det enkla skälet att Palestinas stals genom krigshandlingar av ett främmande folkslag som varken är semitiskt eller på annat sätt besläktat med området. Alltså är det judiska nationalhemmet en illegitim kreation och saknar därmed existensberättigande, bl.a. genom folkrätten, men främst moraliskt.

Hur skulle du känna dig om du levde på stulet land?
Citera
2010-12-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
t Palestinas stals genom krigshandlingar av ett främmande folkslag som varken är semitiskt eller på annat sätt besläktat med området. Alltså är det judiska nationalhemmet en illegitim kreation och saknar därmed existensberättigande, bl.a. genom folkrätten, men främst moraliskt.

Hur skulle du känna dig om du levde på stulet land?

Än en gång, inget av det du säger är unikt för Israel, det gäller bland annat USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland, Brasilien, Argentina, Mexico och många fler. Alla togs genom krigshandlingar över av främmande folkslag som inte var besläktade med området. Är alla dessa stater också illegitima kreationer som saknar existensberättigande?

Och hur jag skulle känna mig? Jag studerade i New York (stulet av engelsmän från indianerna) och doktorerade i Montréal (stulet av fransmän från indianerna). Det kändes helt som att bo i Sverige, där ju vissa delar är stulna från danskar och samer.
Citera
2010-12-02, 22:53
Avstängd
Citat:
Än en gång, inget av det du säger är unikt för Israel, det gäller bland annat USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland, Brasilien, Argentina, Mexico och många fler. Alla togs genom krigshandlingar över av främmande folkslag som inte var besläktade med området. Är alla dessa stater också illegitima kreationer som saknar existensberättigande?

Och hur jag skulle känna mig? Jag studerade i New York (stulet av engelsmän från indianerna) och doktorerade i Montréal (stulet av fransmän från indianerna). Det kändes helt som att bo i Sverige, där ju vissa delar är stulna från danskar och samer.

Mycket sant, palestinasjalar och annat vänsterdrägg måste släppa ballarna på Israel och inse att tiden för att göra något åt det har för länge sedan passerat.

Det är het och hållet kampen som avgör historiska erövringar. Egypten lyckades med briljant taktik och maskirovka nästan helt överrumpla Israel under Yom Kippur kriget men nådde inte ända fram. Idag skulle ingen lyckas med samma sak. Dessutom är Israel idag militärt mycket starkare än för 37 år sedan.
Citera
2010-12-02, 23:41
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Mycket sant, palestinasjalar och annat vänsterdrägg måste släppa ballarna på Israel och inse att tiden för att göra något åt det har för länge sedan passerat.

Det är het och hållet kampen som avgör historiska erövringar. Egypten lyckades med briljant taktik och maskirovka nästan helt överrumpla Israel under Yom Kippur kriget men nådde inte ända fram. Idag skulle ingen lyckas med samma sak. Dessutom är Israel idag militärt mycket starkare än för 37 år sedan.

Tror du verkligen på den skiten själv? Bla bla idag skulle ingen lyckas med samma sak.

Människa om du kollar runt om Israel så ser du minst 10 muslimska länder om dom hade haft viljan att ta över Israel då hade vi idag inte sett judesvin som dödar barn och kvinnor.
Citera
2010-12-03, 08:04
Moderator
vfs avatar
OT raderat, två av er har fått tillsägelser. Nu gäller skärpning!/Mod
Citera
2010-12-03, 15:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Tragiska nyheter idag från Israel. Tiotals har dött i bränder, något som är positivt är att PA; USA; Turkiet; Egypten, europeiska länder & Jordanien hjälpt till att minimera skadorna.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3993799,00.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3993677,00.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3993554,00.html
Citera
2010-12-03, 16:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Tragiska nyheter idag från Israel. Tiotals har dött i bränder, något som är positivt är att PA; USA; Turkiet; Egypten, europeiska länder & Jordanien hjälpt till att minimera skadorna.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3993799,00.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3993677,00.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3993554,00.html

Så sött. Och nu när wikileaks avslöjat att arabiska ledare ser Iran som det stora hotet i regionen kanske framtiden ljusnar. Nu fattas bara att arabländerna drar sitt strå till stacken för att bråkmakarna i Gaza ska skärpa till sig.
Citera
2010-12-03, 16:36
Medlem
Önskedröm vidare, gulfstaterna har inget stöd av arabpopulationerna. Tvärtom senaste undersökningen visade ju att 9/10 ser Israel som ett hot bland arabländerna, inklusive Saudiarabien. Vilket är en siffra som hållt sig i flera årtionden.
Citat:
"The results are rather striking. They show that Arab opinion holds that the major threat in the region is Israel. That's 80 percent. The second major threat is the United States. That's 77 percent. Iran is listed as a threat by 10 percent. With regard to nuclear weapons rather remarkably, the majority -- in fact 57 percent -- say that it will have a positve effect on the region if Iran had nuclear weapons. These are not small numbers,"
Senast redigerad av Ankan23 2010-12-03 kl. 16:48.
Citera
2010-12-03, 16:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Önskedröm vidare, gulfstaterna har inget stöd av arabpopulationerna. Tvärtom senaste undersökningen visade ju att 8/10 ser Israel som ett hot bland arabländerna, inklusive Saudiarabien.
Länka gärna till denna "senaste undersökning". Eller har du gjort den själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in