Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej just det. Jag visste redan innan du skrev ditt inägg att just detta är din åsikt.
Så pass? Jag vet att du har svårt att debattera hårda och kalla fakta men nu vill du inte heller diskutera åsikter (fast du själv är proppfull av dylika)?
Citat:
Vi har hört det nu. Ska tråden ta ställning till Israels existensberättigande är det rimligt att alla påstådda brott sätts under lupp. Ett av de värsta brotten sägs enligt åklagarsidan vara ockupation av palestinsk mark i Gaza och på Västbanken. Hör det då inte till saken att samma mark tidigare var ockuperad av palestiniernas arabiska bröder? Som dessutom aldrig hade några planer att låta palestinierna själva bestämma över områdena.
Jag skriver under på Shiaarabs svar. Tillkomsten av "Israel" genom ockupation meddelst våld och terror kan inte liknas vid eller ens jämföras med andra staters skapande. Således kan det knappast sägas att de områden du refererar till var ockuperade, i synnerhet inte Västbanken som Jordanien kom över genom förhandlingar med zionisterna. Ilan Pappe skriver i
Den etniska rensningen av Palestina s. 133:
"---
Arabförbundets generalskreterare Azzam Pasha, en egyptisk politiker, hoppades vid den tidpunkten [januari -48]
att FN skulle intervenera igen och låta arabstaterna komma undan konfrontation i Palestina. Men den internationella organisationen visste inte vad den skulle göra. Märkligt nog hade FN aldrig ställt sig frågan hur man skulle agera om palestinierna beslutade att avvisa delningsplanen. FN hade lämnat frågan öppen medan dess företrädare genom förmedling av länder som Storbrittannien och Frankrike endast frågade om angränsande arabländer skulle kunna annektera de områden som tilldelats palestinierna. FN nöjde sig med att en sådan granne, Jordanien, redan förhandlade med judarna om ett möjligt övertagande av "arabiska" Palestina. Jordanien fick så småningom kontroll över det området, som blev känt som Västbanken, och större delen av det annekterades utan att ett enda skott avfyrades.---"
Citat:
Struntprat. Jag har svarat på alla frågor du ställt, flera gånger dessutom eftersom ditt korta minne gjort att du upprepat samma frågor med en månads mellanrum i snart ett år vid det här laget.
Det är enkelt att kolla bakåt i tråden för att bemöta ditt påstående. Men så går det när man citerar selektivt.
Citat:
Nej, eftersom det var dig jag ställde frågan till. Denne unge arab visade sig dessutom med sitt inlägg 3638 endast ha dimmiga begrepp om områdets historia. Svaret dög inte alls. (Shiaarab hade dock hederligheten att medge att frågeställningen var relevant för tråden).
Jaha, och därför valde du tidigare i tråden att
citera ett inlägg icke riktat till dig?

Shiaarab har förresten skrivit ett
inlägg riktat till dig där han ställer en del frågor till dig som du din vana trogen undviker. Vem dodgar?
Citat:
Den 29 juli försvann du brådstörtat från tråden, hårt ansatt av din plågoande "StefanD13" (inte 13 år som hånfullt antyddes vilket du snart nog blev varse). Sen syntes du inte till förrän den 6 augusti (under tiden höll du med blandad framgång till i tråden "Revisionistlögner"). När du efter dessa åtta dagar smög in i denna tråd igen blev du omedelbart avkrävd svar på frågan du smitit ifrån. När du vägrade replikerade StefanD13 "Försvinn då från tråden din ynkedom". En uppmaning som du tydligen fann det för gott att följa i en månad.
Ska jag känna mig smickrad? Ska jag skratta eller gråta? Patetiskt att du föredrar att spionera på dina motdebattörer istället för att göra något nyttigt som t ex läsa Ilan Pappe, om inte för annat så bara för att främja debatten.
Citat:
Personangrepp är mig helt främmande. I synnerhet på mina vänner på Flashback. I själva verket tyckte jag det var tråkigt att du höll dig undan. Jag saknade dina argsinta inlägg och länkningar till obskyra internetadresser utnämnda till "källor".
Ditt ordval här ovan; "
hårt ansatt av din plågoande", "
med blandad framgång" etc tyder på en svårartad härdsmälta mellan polisongerna och personangrepp i lönndom. (StefanD13 hade inget på fötterna och använde mest hatepitetet och invektiv enär han saknade argument och betedde sig som en 13-åring.)
Om du tycker att mina källor är obskyra är det bara för dig att försöka vederlägga dem, unge man, men hittills har det inte skett och jag tillåter mig att vara skeptisk till att det kommer att ske i framtiden.