2008-09-12, 21:18
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Hon kan vara ett framtida hot. Har du aldrig tänkt på det.

Om hon får växa upp i fängelset är det, sorgligt men sant, stor chans att det blir så för Israel. Desto mer palestinierna förtrycks, desto hårdare kämpar de tillbaka.
Citera
2008-09-12, 21:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej just det. Jag visste redan innan du skrev ditt inägg att just detta är din åsikt.
Så pass? Jag vet att du har svårt att debattera hårda och kalla fakta men nu vill du inte heller diskutera åsikter (fast du själv är proppfull av dylika)?
Citat:
Vi har hört det nu. Ska tråden ta ställning till Israels existensberättigande är det rimligt att alla påstådda brott sätts under lupp. Ett av de värsta brotten sägs enligt åklagarsidan vara ockupation av palestinsk mark i Gaza och på Västbanken. Hör det då inte till saken att samma mark tidigare var ockuperad av palestiniernas arabiska bröder? Som dessutom aldrig hade några planer att låta palestinierna själva bestämma över områdena.
Jag skriver under på Shiaarabs svar. Tillkomsten av "Israel" genom ockupation meddelst våld och terror kan inte liknas vid eller ens jämföras med andra staters skapande. Således kan det knappast sägas att de områden du refererar till var ockuperade, i synnerhet inte Västbanken som Jordanien kom över genom förhandlingar med zionisterna. Ilan Pappe skriver i Den etniska rensningen av Palestina s. 133:

"---Arabförbundets generalskreterare Azzam Pasha, en egyptisk politiker, hoppades vid den tidpunkten [januari -48] att FN skulle intervenera igen och låta arabstaterna komma undan konfrontation i Palestina. Men den internationella organisationen visste inte vad den skulle göra. Märkligt nog hade FN aldrig ställt sig frågan hur man skulle agera om palestinierna beslutade att avvisa delningsplanen. FN hade lämnat frågan öppen medan dess företrädare genom förmedling av länder som Storbrittannien och Frankrike endast frågade om angränsande arabländer skulle kunna annektera de områden som tilldelats palestinierna. FN nöjde sig med att en sådan granne, Jordanien, redan förhandlade med judarna om ett möjligt övertagande av "arabiska" Palestina. Jordanien fick så småningom kontroll över det området, som blev känt som Västbanken, och större delen av det annekterades utan att ett enda skott avfyrades.---"
Citat:
Struntprat. Jag har svarat på alla frågor du ställt, flera gånger dessutom eftersom ditt korta minne gjort att du upprepat samma frågor med en månads mellanrum i snart ett år vid det här laget.
Det är enkelt att kolla bakåt i tråden för att bemöta ditt påstående. Men så går det när man citerar selektivt.
Citat:
Nej, eftersom det var dig jag ställde frågan till. Denne unge arab visade sig dessutom med sitt inlägg 3638 endast ha dimmiga begrepp om områdets historia. Svaret dög inte alls. (Shiaarab hade dock hederligheten att medge att frågeställningen var relevant för tråden).
Jaha, och därför valde du tidigare i tråden att citera ett inlägg icke riktat till dig?
Shiaarab har förresten skrivit ett inlägg riktat till dig där han ställer en del frågor till dig som du din vana trogen undviker. Vem dodgar?
Citat:
Den 29 juli försvann du brådstörtat från tråden, hårt ansatt av din plågoande "StefanD13" (inte 13 år som hånfullt antyddes vilket du snart nog blev varse). Sen syntes du inte till förrän den 6 augusti (under tiden höll du med blandad framgång till i tråden "Revisionistlögner"). När du efter dessa åtta dagar smög in i denna tråd igen blev du omedelbart avkrävd svar på frågan du smitit ifrån. När du vägrade replikerade StefanD13 "Försvinn då från tråden din ynkedom". En uppmaning som du tydligen fann det för gott att följa i en månad.
Ska jag känna mig smickrad? Ska jag skratta eller gråta? Patetiskt att du föredrar att spionera på dina motdebattörer istället för att göra något nyttigt som t ex läsa Ilan Pappe, om inte för annat så bara för att främja debatten.
Citat:
Personangrepp är mig helt främmande. I synnerhet på mina vänner på Flashback. I själva verket tyckte jag det var tråkigt att du höll dig undan. Jag saknade dina argsinta inlägg och länkningar till obskyra internetadresser utnämnda till "källor".
Ditt ordval här ovan; "hårt ansatt av din plågoande", "med blandad framgång" etc tyder på en svårartad härdsmälta mellan polisongerna och personangrepp i lönndom. (StefanD13 hade inget på fötterna och använde mest hatepitetet och invektiv enär han saknade argument och betedde sig som en 13-åring.)

Om du tycker att mina källor är obskyra är det bara för dig att försöka vederlägga dem, unge man, men hittills har det inte skett och jag tillåter mig att vara skeptisk till att det kommer att ske i framtiden.
Citera
2008-09-12, 21:22
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sholem
Vad du inte verkar begripa är att en eventuell fredlig lösning kommer ta tid.

Palestinierna har väntat i 60 år din klantskalle. I 60 år har palestiniernas land varit ockuperat av invandrare och utlänningar som med militär övermakt rensat över 470 av deras byar och bara lämnat ett fåtal kvar.

Citat:
Skulle Israel omedelbart tilldela "palestinierna" mark de förlorat, tagit ner muren och dragit tillbaka bosättningar etc. etc. skulle resultatet vara nya blodiga attacker på israeler.

Inte om Israel gör det ordentligt. Ger makten till Hamas(som vann valet), drar tillbaka alla bosättningar, river alla murar, drar tillbaka alla soldater och låter flyktingarna återvända hem. Då kommer Israel bli hyllade, inte hatade och attackerade.

Citat:
Tack vare muren, stängsel och omfattande säkerhetskontroller har attacker stoppats innan självmordsbombaren/terroristen lyckats gå till anfall.

Synd att det inte funkar åt båda håll. Den israeliska terroristligan IDF fortsätter verka, varför är det så? Varför skall palestinska terrorister stoppas men inte israeliska?

Citat:
Dessutom, varför skulle någon ta dig seriöst, ditt troll? Slöja på systern, sterilisera judar... ja, du är ett praktexemplar på en seriös användare.

Har du någon kommentar angående min syster så kan du ta det i tråden dedikerad till det problemet.
Ja, du själv är ett bevis på varför judar måste tvångssteriliseras. Skyller konflikten på offren va? Jag slår vad om att du skyller alla våldtäkter på kvinnorna.
Citera
2008-09-12, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiaarab
Palestinierna har väntat i 60 år din klantskalle. I 60 år har palestiniernas land varit ockuperat av invandrare och utlänningar som med militär övermakt rensat över 470 av deras byar och bara lämnat ett fåtal kvar.

"Palestinierna" har fått stå sitt kast i och med att araberna förklarade krig mot Israel från början. De egentliga offren i situationen är inte araber som måhända har förlorat en eller en annan by, utan Israel och israeler som på ett utomordentligt sätt försvarar sig och sedan utsätts för psykologisk terrorism av vänstern och paranoida araber på internet. I krig händer det att demografin förändras - och jag begriper inte varför detta skulle vara ett särdeles hemskt eller ens särskilt viktigt fall.

Dags att börja analysera ert eget beteende innan ni skyller på Israel?

Citat:
Inte om Israel gör det ordentligt. Ger makten till Hamas(som vann valet), drar tillbaka alla bosättningar, river alla murar, drar tillbaka alla soldater och låter flyktingarna återvända hem. Då kommer Israel bli hyllade, inte hatade och attackerade.

Ja, men den processen tar tid. I synnerhet då arabisk terrorism fortsätter.
Citera
2008-09-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turnip Master
I övrigt så är de som påstår att Israel vann krigen för att de hade stöd av en supermakt lögnare. 1948 stred Israel både mot Brittiska Imperiet och Araberna, genom Guds vilja besegrade de båda fienderna:

http://en.wikipedia.org/wiki/British_Conflict_with_Zionism

"G-d", heter det väl?

Du, till skillnad från andra judezionister, är ju iaf öppen med hur anti-europeisk du är.

Det är beklagligt att det brittiska imperiet slutade bekämpa zionist-terroristerna.
Citera
2008-09-12, 21:42
Medlem
trass avatar
Återigen, inlägg som utan skäl anspelar på en medlems hudfärg raderar jag. Lägg av med det.

/mod
Citera
2008-09-12, 21:44
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
"Palestinierna" har fått stå sitt kast i och med att araberna förklarade krig mot Israel från början.

Återigen, redan innan det brittiska mandatets slut hade judiska zionistgrupper börjar rensa och erövra. Läs mer i boken "Den välkända konflikten och den eftertraktade freden". Skriven av Ahmad Hussein ur en objektiv synvinkel.

Citat:
De egentliga offren i situationen är inte araber som måhända har förlorat en eller en annan by,

En och annan by? Återigen bevisar du vilken jävla idiot du är - mer än 470 av ungefär 550 byar TOTALFÖRSTÖRDES och befolkningen lever idag idag i flyktingläger.

Citat:
utan Israel och israeler som på ett utomordentligt sätt försvarar sig och sedan utsätts för psykologisk terrorism av vänstern och paranoida araber på internet.

Det är inte försvar när oskyldiga slaktas som i Deir Yassin, det är inte försvar när man bombar bostadsområden i lilla Gaza och dödar dussintals civila. Kanske dags att du överväger att sälla dig till de judar som insett att Israel inte är en legitim stat? De börjar bli rätt många - passa på nu! De är de enda judar jag står ut med, eftersom att ni andra är så orubbliga i er övertygelse att ni gjort NÅGOT rätt de senaste 60 åren. Sanningen är att ni gjort allt fel och inte ens hör hemma i det ni kallar hemland. Idioter.
Citera
2008-09-12, 21:51
Medlem
~HeInZ~s avatar
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zealotry#History
Jag kontrar från boken,ingen wikipedia nu,
Sid 12.
Citat:
The main division among jews was between the Sadducees and the Pharisees where the establishement party wich controlled the Temple and there where easier-going in there interpretation of the Law;the Pharisees where stricter,more radical and more austere,using the oral tradition to impose legalistic minutiae upone every aspect of jewish life.
It was the Pharisees who where most vociferous in their oppossition to the roman rule;and among the Pharisees there where austere and fanatic secs such the Essenes who lived in quasi-monastic communities,and the zealots,a terrorist faction who despised not just the romans but any collaborating jews.Their passion and looting was insatiable;they ransacked rich men's houses,murdured men and violated women for sport,and drank their spoils washed down with blood.
Nå,var de heroiska?
Eller stora hjältar.
Jag har mer om ni vill ha....
Senast redigerad av ~HeInZ~ 2008-09-12 kl. 21:58.
Citera
2008-09-12, 21:56
Bannlyst
Citat:
Återigen, redan innan det brittiska mandatets slut hade judiska zionistgrupper börjar rensa och erövra. Läs mer i boken "Den välkända konflikten och den eftertraktade freden". Skriven av Ahmad Hussein ur en objektiv synvinkel.

Det spelar ingen roll. Israel utropades enligt delningsplanen för Palestina och det var araberna som påbörjade kriget med Israel. Begriper du inte att araberna kan förlora ett krig och tvingas leva under värre omständigheter än vad delningsplanen stipulerade? Tycker du det är märkligt att Israel valde att försvara sig?

Citat:
En och annan by? Återigen bevisar du vilken jävla idiot du är - mer än 470 av ungefär 550 byar TOTALFÖRSTÖRDES och befolkningen lever idag idag i flyktingläger.

Ack, denna hemska förföljelse!

Citat:
Sanningen är att ni gjort allt fel och inte ens hör hemma i det ni kallar hemland. Idioter.

Israel kommer att fortsätta existera, i synnerhet när Israel sitter på atombomber.
Citera
2008-09-12, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ~HeInZ~
Jag kontrar från boken,ingen wikipedia nu,
Sid 12.

Nå,var de heroiska?

Både ja och nej. Det var heroiskt att de krigade mot romarna och deras kollaboratörer, men inte särskilt genomtänkt eller moraliskt riktigt att döda oskyldiga.
Citera
2008-09-12, 22:02
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Det spelar ingen roll. Israel utropades enligt delningsplanen för Palestina och det var araberna som påbörjade kriget med Israel. Begriper du inte att araberna kan förlora ett krig och tvingas leva under värre omständigheter än vad delningsplanen stipulerade? Tycker du det är märkligt att Israel valde att försvara sig?

Supermakterna tvingade palestinierna att släppa in c.a 800,000 judar, en tredjedel av Palestinas befolkning år 1948. Sen så tvingade supermakterna palestinierna att avstå ifrån 56% av landet yta, TILL EN TREDJEDEL AV BEFOLKNINGEN! Tycker du att det är märkligt att palestinierna ville försvara sig? Tycker du att det är märkligt att de arabiska, oordnade arméerna försökte rädda vad som räddas kunde när judiska miliser(t.ex Hagnah) anföll i hela Palestina och t.om mördade utländska diplomater?

Citat:
Ack, denna hemska förföljelse!

Gör dig inte ironisk över al-Nakba, katastrofen. Försök hålla dig värdig iaf och ha lite heder. Erkänn judarnas mord på palestinier.

Citat:
Israel kommer att fortsätta existera, i synnerhet när Israel sitter på atombomber.

Förhoppningsvis så framställer Iran faktiskt atombomber, trots att allt tyder på motsatsen, så att dessa kan placeras ut hos Irans främsta allierade Syrien. Då skulle spelplanen förändras.
Citera
2008-09-12, 22:03
Medlem
~HeInZ~s avatar
Citat:
Både ja och nej. Det var heroiskt att de krigade mot romarna och deras kollaboratörer, men inte särskilt genomtänkt eller moraliskt riktigt att döda oskyldiga.
Aha så nu erkänner du när fakta ligger på bordet, så vill du att jag skall forsätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in