Citat:
Du är då en slö jävel som bara googlar och länkar till den förstaträffen du får, som råkar vara CNN. Säger verkligen Ahmadinejad "wipe Israel of the map"? Vari består de hot du hävdar han utttalat?
Ursprungligen postat av Månsan
Iran har bl a genom sin president Mahmoud Ahmadinejad, som måste antas föra landet Irans talan, vid upprepade tillfällen hotat Israel. Vet du verkligen inte det eller spelar du bara obildad? Sök förslagsvis på nätet "Mahmoud Ahmadinejad" och välj själv vilken källa du anser trovärdig, varför inte en valfri proiransk nyhetsmedia.
http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/10/26/ahmadinejad/
http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/10/26/ahmadinejad/
Jag googlade och tog likt dig - av bekvämlighetskäl
- den första källan som råkade vara Wikipedia
:http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmoud_Ahmadinejad_and_Israel
Citat:
Vi kan alltså konstatera att Ahmadinejads tal har blivit förvrängt genom en felaktig översättning av texten.
According to Juan Cole, a University of Michigan Professor of Modern Middle East and South Asian History, Ahmadinejad's statement should be translated as:
The Imam said that this regime occupying Jerusalem (een rezhim-e eshghalgar-e qods) must [vanish from] the page of time (bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad).[13]
Norouzi's translation is identical.[12] According to Cole, "Ahmadinejad did not say he was going to 'wipe Israel off the map' because no such idiom exists in Persian". Instead, "He did say he hoped its regime, i.e., a Jewish-Zionist state occupying Jerusalem, would collapse."
The Imam said that this regime occupying Jerusalem (een rezhim-e eshghalgar-e qods) must [vanish from] the page of time (bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad).[13]
Norouzi's translation is identical.[12] According to Cole, "Ahmadinejad did not say he was going to 'wipe Israel off the map' because no such idiom exists in Persian". Instead, "He did say he hoped its regime, i.e., a Jewish-Zionist state occupying Jerusalem, would collapse."
Ovan nämnda Arash Norouzi skriver en informativ och bra artikel kallad The Rumor of the Century:
http://www.mohammadmossadegh.com/news/rumor-of-the-century/
Citat:
Det saknar väl betydelse "vem" som påtalat det? Saken är ju att det jag skrev är sant, man kan inte avfärda en diskussion med att kalla någon för antisemit t ex. Den som gör det har ju med all önskvärd tydlighet visat att han saknar argument för en hållbar vederläggning och därmed i praktiken förlorat debatten. Det samma gäller ord som "trams", se nedan.
Påtalats av vem? Av dig eller någon annan av dina stolliga meningsfränder? Dina recensioner av vad som är "intelligent och godtagbart" är på intet sätt relevanta i någon del av forumet.
Citat:
Du undviker kärnfrågan. Varför ska Iran förbjudas inneha kärnvapen när andra "diktaturer" tillåts ha det?
Vad tusan vill du säga med detta osammanhängande och överflödiga inlägg? Att det finns tvivelaktiga regimer i världen som är beväpnade med atomvapen medför självfallet inte per automatik att alla länder bör ha rätt att beväpna sig på samma sätt. Det är föga överraskande om du anser det, med dina dimmiga begrepp om de elementära skillnaderna mellan demokrati och diktatur. Fria val där befolkningen väljer sina styrande politiker är ett tecken på att demokrati råder kan jag upplysningsvis meddela herrn.
http://www.foa.se/FOI/templates/Page____484.aspx
Citat:
De gör det genom sina civila kärnvapenprogram, och detta är fullt tillåtet enligt icke-spridningsavtalet, NPT.
Citat:
Vet du verkligen inte det eller spelar du obildad?
Vilka "flertal revolutioner" är det du har i åtanke när du skrev dessa häpnadsväckande rader?

Vad sägs om Oktoberrevolutionen?
Citat:
Lilla söta Månsan, jag är definitivt mera påläst än du när det gäller den teokratiska rasiststaten "Israel" och zionisternas terrorverksamhet. Skillnaden är att du är en zionistsympatiserande ekonomiadept och illitterat smygrasist och jag är en hård, kall och cyniskt realist som inte befinner mig i samma våta dröm som du gör.
Var inte för hård mot BlizzarKing. Han är trots allt den ende av Israelhatarna här som presenterat en allvarligt menad metod att avskaffa Israel på. BlizzardKing och hans pensionärspolare brukar nämligen med stor beslutsamhet bojkotta apelsiner från Israel på ICA berättade han tidigare i tråden, inte utan en viss stolthet kunde läsaren notera.
Dessvärre för BlizzardKing blev det en chock och påtaglig besvikelse när jag bistod honom med en elementär orientering om vari Israels exportframgångar består.
Fruktexporten räknas i promille samtidigt som tyngdpunkten bland annat ligger i de dataprogram Blizzardking själv dagligen använder. Utan att veta om det är han (liksom alla andra Israelhatare i detta forum) en viktig bidragsgivare till staten Israels exportframgångar.
Dessvärre för BlizzardKing blev det en chock och påtaglig besvikelse när jag bistod honom med en elementär orientering om vari Israels exportframgångar består.
Fruktexporten räknas i promille samtidigt som tyngdpunkten bland annat ligger i de dataprogram Blizzardking själv dagligen använder. Utan att veta om det är han (liksom alla andra Israelhatare i detta forum) en viktig bidragsgivare till staten Israels exportframgångar.

Israel) inte får gifta sig med palestinier från exempelvis den ockuperade Västbanken (liksom de tillåts gifta sig med eskimåer eller aboriginer) så kan jag knappast vidhålla det, eller hur, din imbecill? Sluta tillskriva debattörer ståndpunkter de inte har och yttranden de inte gjort. Den rasdiskriminerande aspekten av lagstiftningen är att individer av alla etniciteter utom just palestinier som saknar israeliskt medborgarskap som gifter sig med palestinier som på nåder fått israeliskt medborgarskap tillåts bli medborgare i "that shitty little country".