2008-06-17, 09:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Iran har bl a genom sin president Mahmoud Ahmadinejad, som måste antas föra landet Irans talan, vid upprepade tillfällen hotat Israel. Vet du verkligen inte det eller spelar du bara obildad? Sök förslagsvis på nätet "Mahmoud Ahmadinejad" och välj själv vilken källa du anser trovärdig, varför inte en valfri proiransk nyhetsmedia.
http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/10/26/ahmadinejad/
Du är då en slö jävel som bara googlar och länkar till den förstaträffen du får, som råkar vara CNN. Säger verkligen Ahmadinejad "wipe Israel of the map"? Vari består de hot du hävdar han utttalat?

Jag googlade och tog likt dig - av bekvämlighetskäl - den första källan som råkade vara Wikipedia :

http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmoud_Ahmadinejad_and_Israel
Citat:
According to Juan Cole, a University of Michigan Professor of Modern Middle East and South Asian History, Ahmadinejad's statement should be translated as:

The Imam said that this regime occupying Jerusalem (een rezhim-e eshghalgar-e qods) must [vanish from] the page of time (bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad).[13]

Norouzi's translation is identical.[12] According to Cole, "Ahmadinejad did not say he was going to 'wipe Israel off the map' because no such idiom exists in Persian". Instead, "He did say he hoped its regime, i.e., a Jewish-Zionist state occupying Jerusalem, would collapse."
Vi kan alltså konstatera att Ahmadinejads tal har blivit förvrängt genom en felaktig översättning av texten.

Ovan nämnda Arash Norouzi skriver en informativ och bra artikel kallad The Rumor of the Century:

http://www.mohammadmossadegh.com/news/rumor-of-the-century/
Citat:
Påtalats av vem? Av dig eller någon annan av dina stolliga meningsfränder? Dina recensioner av vad som är "intelligent och godtagbart" är på intet sätt relevanta i någon del av forumet.
Det saknar väl betydelse "vem" som påtalat det? Saken är ju att det jag skrev är sant, man kan inte avfärda en diskussion med att kalla någon för antisemit t ex. Den som gör det har ju med all önskvärd tydlighet visat att han saknar argument för en hållbar vederläggning och därmed i praktiken förlorat debatten. Det samma gäller ord som "trams", se nedan.
Citat:
Vad tusan vill du säga med detta osammanhängande och överflödiga inlägg? Att det finns tvivelaktiga regimer i världen som är beväpnade med atomvapen medför självfallet inte per automatik att alla länder bör ha rätt att beväpna sig på samma sätt. Det är föga överraskande om du anser det, med dina dimmiga begrepp om de elementära skillnaderna mellan demokrati och diktatur. Fria val där befolkningen väljer sina styrande politiker är ett tecken på att demokrati råder kan jag upplysningsvis meddela herrn.
Du undviker kärnfrågan. Varför ska Iran förbjudas inneha kärnvapen när andra "diktaturer" tillåts ha det?

http://www.foa.se/FOI/templates/Page____484.aspx
Citat:
De gör det genom sina civila kärnvapenprogram, och detta är fullt tillåtet enligt icke-spridningsavtalet, NPT.
Citat:
Vilka "flertal revolutioner" är det du har i åtanke när du skrev dessa häpnadsväckande rader?
Vet du verkligen inte det eller spelar du obildad?
Vad sägs om Oktoberrevolutionen?
Citat:
Var inte för hård mot BlizzarKing. Han är trots allt den ende av Israelhatarna här som presenterat en allvarligt menad metod att avskaffa Israel på. BlizzardKing och hans pensionärspolare brukar nämligen med stor beslutsamhet bojkotta apelsiner från Israel på ICA berättade han tidigare i tråden, inte utan en viss stolthet kunde läsaren notera.

Dessvärre för BlizzardKing blev det en chock och påtaglig besvikelse när jag bistod honom med en elementär orientering om vari Israels exportframgångar består.
Fruktexporten räknas i promille samtidigt som tyngdpunkten bland annat ligger i de dataprogram Blizzardking själv dagligen använder. Utan att veta om det är han (liksom alla andra Israelhatare i detta forum) en viktig bidragsgivare till staten Israels exportframgångar.
Lilla söta Månsan, jag är definitivt mera påläst än du när det gäller den teokratiska rasiststaten "Israel" och zionisternas terrorverksamhet. Skillnaden är att du är en zionistsympatiserande ekonomiadept och illitterat smygrasist och jag är en hård, kall och cyniskt realist som inte befinner mig i samma våta dröm som du gör.
Citera
2008-06-17, 09:27
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du är endera totalt förvirrad eller också en komisk chutzpahmupp som tror att du kan fortsätta blåljuga trots att fakta entydigt vederlägger dina lögner. Försök att långsamt läsa nedanstående två meningar, till sist kanske deras innebörd förmår tränga in även i din tjocka skalle:

"Under the new law, rushed through yesterday, Palestinians alone will be excluded from obtaining citizenship or residency. Anyone else who marries an Israeli will be entitled to Israeli citizenship."

Det är du som är förståndshandikappad när du vidhåller att Israeler inte får gifta sig med araber och som bevis för detta länkar en text som handlar om att araber inte ska få medborgarskap enkom på grund av ett sådant giftemål. Om det var förbjudet för Israeler och araber att gifta sig skulle ju den lagen knappast behövas, eller hur?
Citera
2008-06-17, 09:31
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Trams.
Kom med något som vederlägger mitt påstående i stället för att sitta i sandlådan och bygga sandslott!
Citat:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=475910
Se mitt svar till Månsan. Ahmadinejad sa inte "Utplåna Israel" som rubriken antyder. Är det inte du och dina stolliga meningsfränder som brukar hävda att SVT är pro-palestinska?
Citat:
Ah, jag tror vi hittar pudelns kärna här. Ingen har "lyckas förklara" för dig då du uppenbarligen saknar förmågan att ta till dig argumenten.
Detsamma kan med hundrafalt högre sanningshalt sägas om dig som måste använda argument som trams när du inte förmår argumentera för din ståndpunkt.
Citat:
Du är redan både mot- och överbevisad. Du saknar bara intelligensnivån som krävs för att förstå det.
Icke på något sätt, det bara du som tror när du masturberar till zionistpropaganda.
Citat:
Heh, du behöver fråga varför kärnvapen ger en fördel framför konventionella vapen, och du kallar mig idiot?

Kärnvapenmakter har en fördel mot icke-kärvapenmakter då ett kärnvapen är det absolut mest potenta vapen mänskligheten känner till. Skillnaden i militär kapacitet mellan en kärnvapenmakt och en icke-kärnvapenmakt kan ungefär liknas vid skillnaden mellan en arme utrustad med pilbågar och svärd och en utrustad med kulsprutor och stridsvagnar.
Du saknar tydligen både tillräckligt hög intelligensnivå och logisk förmåga för att förstå vad jag skriver. Vi tar huvudfrågan en gång till: Och varför ska "demokratier" överhuvudtaget tillåtas inneha atombomber?

Lite paralleller till Ahmadinejads tal från det verkliga hotet:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1270038.stm
Citat:
"It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable," he was quoted as saying in a sermon delivered on Monday to mark the Jewish festival of Passover.
http://www.twf.org/News/Y2005/1220-Ahmadinejad.html
Citat:
"When we have settled the land, all the Arabs will be able to do about it will be to scurry around like drugged cockroaches in a bottle." Raphael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defence Forces, New York Times, April 14, 1983.
[...]
"We have to kill all the Palestinians unless they are resigned to live here as slaves." Chairman Heilbrun of the Committee for the Re-election of General Shlomo Lahat, the mayor of Tel Aviv, October 1983.
Citera
2008-06-17, 09:56
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Kom med något som vederlägger mitt påstående i stället för att sitta i sandlådan och bygga sandslott!
Det jag sa trams åt var ditt påstående att Israel är en state-sponsor av terrorism. När jag säger trams betyder det att jag påstår att du snackar skit. Eftersom det är du som gör påståendet så ligger bevisbördan på dig, inte på mig. Det är alltså du som ska vederlägga mitt påstående, inte tvärtom.

Citat:
Se mitt svar till Månsan. Ahmadinejad sa inte "Utplåna Israel" som rubriken antyder. Är det inte du och dina stolliga meningsfränder som brukar hävda att SVT är pro-palestinska?
Wikipedia är inte en accepterad källa. Vi kan hänvisa till dussintals eller hundratals nyhetsmedia som har rapporterat om Ahmadinejads löfte att utplåna Israel, mot det ställer du ett wikipedia-entry. You lose.
Citat:
Detsamma kan med hundrafalt högre sanningshalt sägas om dig som måste använda argument som trams när du inte förmår argumentera för din ståndpunkt.
Knappast. Du sa ju själv att du inte förstår varför Iran med kärnvapen är farligt och varför Iran med kärnvapen skulle destabilisera regionen. Jag håller med dig om att du inte förstår. Samtidigt är det fullständigt meningslöst för mig att försöka förklara det för dig eftersom du inte kan ta till dig sakargument som strider mot din lilla Stormfront-version av världen. Återkom när du skaffat dig en riktig verklighetsuppfattning och en utbildning så kan vi prata mer då. Nu är det bara bortkastad tid när man möts av hjärndött svammel av typen "jag förstår inte varför ett kärnvapenbestyckat Iran skulle vara en destabiliserande faktor på regionen".
Citat:
Icke på något sätt, det bara du som tror när du masturberar till zionistpropaganda.
Mer svammel.
Citat:
Du saknar tydligen både tillräckligt hög intelligensnivå och logisk förmåga för att förstå vad jag skriver. Vi tar huvudfrågan en gång till: Och varför ska "demokratier" överhuvudtaget tillåtas inneha atombomber?
Jag har inte svarat på det tidigare för det är inte så att alla demokratier har tillstånd till att inneha kärnvapen. Kärnvapenmakterna idag är inte heller de uteslutande demokratier. Tydligen trodde du det, vilket också är fel. Du har liksom fel i nästan allt du säger. Eftersom du tydligen har stora hål i din allmänbildning så är det omöjligt att försöka diskutera normalt med dig. Vi kanske ska enas om att skicka ett skarpt formulerat brev till din samhällskunskapslärare istället där vi beklagar det dåliga jobb han/hon gjorde med dig.
Citera
2008-06-17, 10:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det är du som är förståndshandikappad när du vidhåller att Israeler inte får gifta sig med araber och som bevis för detta länkar en text som handlar om att araber inte ska få medborgarskap enkom på grund av ett sådant giftemål. Om det var förbjudet för Israeler och araber att gifta sig skulle ju den lagen knappast behövas, eller hur?

Eftersom jag aldrig har hävdat att palestinier med israeliskt (tredje klassens-)medborgarskap (ingen versal begynnelsebokstav där, hur stor vördnad du än må känna för "det heliga namnet" Israel) inte får gifta sig med palestinier från exempelvis den ockuperade Västbanken (liksom de tillåts gifta sig med eskimåer eller aboriginer) så kan jag knappast vidhålla det, eller hur, din imbecill? Sluta tillskriva debattörer ståndpunkter de inte har och yttranden de inte gjort. Den rasdiskriminerande aspekten av lagstiftningen är att individer av alla etniciteter utom just palestinier som saknar israeliskt medborgarskap som gifter sig med palestinier som på nåder fått israeliskt medborgarskap tillåts bli medborgare i "that shitty little country".

http://www.themodernreligion.com/jihad/french-ambassador.html
Citera
2008-06-17, 10:53
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Eftersom jag aldrig har hävdat att palestinier med israeliskt medborgarskap inte får gifta sig med palestinier från exempelvis den ockuperade Västbanken så kan jag knappast vidhålla det, eller hur, din imbecill?

Vad är då din poäng? Och varför sitter du och snackar om "rasistiska giftemålslagar" när det du egentligen stör dig på är att Israel inte beviljar medborgarskap till vem som helst? Men du verkar till slut ha förstått att det är skillnad på giftemål och medborgarskap. Grattis.
Citera
2008-06-17, 13:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Eftersom jag aldrig har hävdat att palestinier med israeliskt (tredje klassens-)medborgarskap (ingen versal begynnelsebokstav där, hur stor vördnad du än må känna för "det heliga namnet" Israel) inte får gifta sig med palestinier från exempelvis den ockuperade Västbanken (liksom de tillåts gifta sig med eskimåer eller aboriginer) så kan jag knappast vidhålla det, eller hur, din imbecill? Sluta tillskriva debattörer ståndpunkter de inte har och yttranden de inte gjort. Den rasdiskriminerande aspekten av lagstiftningen är att individer av alla etniciteter utom just palestinier som saknar israeliskt medborgarskap som gifter sig med palestinier som på nåder fått israeliskt medborgarskap tillåts bli medborgare i "that shitty little country".

http://www.themodernreligion.com/jihad/french-ambassador.html

Som jag skrev i min förra fråga till dig och som du "löjligt löjeväckande" nog inte har kommenterat lider palestinierna under ett avsevärt större förtryck och apartheid i Israels grannländer. En miljon palestinier förvägras medborgarskap och lever utan medborgerliga rättigheter. Där kan vi med fog prata om tredje klassens medborgare. Vart vill du egentligen komma med dina klagomål på Israels självklara rätt att som nation avgöra vem som ska beviljas medborgarskap i landet - en rätt som alla världens länder tar sig? Anser du att även andra länderna i regionen gör sig skyldiga till flagranta brott mot folkrätten när dessa under årtionden vägrar palestinier medborgarskap?
Citera
2008-06-17, 13:59
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Notera hur StefanD13 skriver "Israeler" genom att börja med en versal och "araber" genom att börja med en gemen. Du måste vara en jude som försöker hävda dig själv och ditt folk.

Israel är en rasistisk stat som har utövat statsterrorism mot bland annat USA, dödat en av Sveriges FN-representanter, och bedrivit etnisk rensning. Jag kan ha överseende med att vissa oinsatta debattörer som inte känner till Israels historia, försvarar Israel och judar. Men det finns inga som helst ursäkter för debattörer som försvarar Israel när de känner till Lavonaffären:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair
Citat:
Vad är då din poäng? Och varför sitter du och snackar om "rasistiska giftemålslagar" när det du egentligen stör dig på är att Israel inte beviljar medborgarskap till vem som helst? Men du verkar till slut ha förstått att det är skillnad på giftemål och medborgarskap. Grattis.
Israels rasistiska "not Jewish enough to marry a Cohen"-raslagar är ett bra exempel på hur Israel tillåts komma undan med en politik som diasporajudar hade skrikit "nazism" åt i Europa och USA, hycklare som de är med en judisk chutzpah-dubbelmoral.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-06-17 kl. 14:08.
Citera
2008-06-17, 14:23
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Notera hur StefanD13 skriver "Israeler" genom att börja med en versal och "araber" genom att börja med en gemen. Du måste vara en jude som försöker hävda dig själv och ditt folk.
Har vi inte gått igenom detta redan? Nej, jag är inte jude, men det är lite gulligt att se dig sitta och utgå från det bara för att jag stöder Israel.
Citat:
Israel är en rasistisk stat som har utövat statsterrorism mot bland annat USA, dödat en av Sveriges FN-representanter, och bedrivit etnisk rensning. Jag kan ha överseende med att vissa oinsatta debattörer som inte känner till Israels historia, försvarar Israel och judar. Men det finns inga som helst ursäkter för debattörer som försvarar Israel när de känner till Lavonaffären:
Bla bla bla.
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_AffairIsraels rasistiska "not Jewish enough to marry a Cohen"-raslagar är ett bra exempel på hur Israel tillåts komma undan med en politik som diasporajudar hade skrikit "nazism" åt i Europa och USA, hycklare som de är med en judisk chutzpah-dubbelmoral.
"not Jewish enough to marry a Cohen" är inte ett dugg annorlunda än våra lagar som kräver att kungafamiljen måste vara av den rena evangeliska läran.

Vi läser Successionsordningen § 4.

Såsom 2 § i 1809 års regeringsform uttryckligen stadgar, att Konung alltid skall vara av den rena evangeliska läran, sådan som den, uti den oförändrade Augsburgiska bekännelsen, samt Uppsala mötes beslut av år 1593, antagen och förklarad är, sålunda skola ock prinsar och prinsessor av det kungl. huset uppfödas i samma lära och inom riket. Den av kungl. familjen som ej sig till samma lära bekänner, vare från all successionsrätt utesluten.

och vi läser vidare i § 5.
Prins och prinsessa av det kungl. huset må ej gifta sig, med mindre regeringen på hemställan av Konungen därtill lämnat samtycke. Sker det ändock, have han eller hon förverkat arvsrätt till riket för sig, barn och efterkommande. Lag (1979:935).

Vad säger du om det? Inte illa va? Inte nog med att vi tydligen inte har religionsfrihet i landet, det finns dessutom en lag som säger att kungafamiljen inte får gifta sig utan regeringens samtycke. Vilka hemska nazistlagar vi har. Varför skriver du inte insändare till expressen eller nått?
Citera
2008-06-17, 14:27
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du är då en slö jävel...osv
Du är själv en slö jävel som förväntar dig färdiga länkar. Jag gav dig tydliga instruktioner hur du kunde gå till väga. I all förkovran ingår ett visst mått av eget arbete. Det var ju heller inga sensationella nyheter jag offentliggjorde. Irans presidents uttalande om Israel måste anses tillhöra den elementära bildningens allmängods - även om ditt påpekande beträffande översättningsfelet vid ett av uttalandena är riktigt.

Det finns ingen "lag" som tillåter eller förbjuder länder att inneha kärnvapen. Däremot kan världssamfundet göra en bedömning med utgångspunkt från det aktuella landets styrelseskick, pålitlighet, utrikespolitik osv. I Irans fall har många länder gjort bedömningen att det inte är önskvärt att landet beväpnar sig med kärnvapen. Att det finns flera andra diktaturer som idag innehar kärnvapen hör inte till saken, det är helt enkelt för sent att göra något åt detta faktum.

Ett mått av terrorbalans råder idag i mellanöstern. Både mellan de gamla fienderna araber och perser samt även mellan arabstaterna och Israel. Israel förmodas ha kärnvapen men det uppvägs av att grannarna teoretiskt kan mönstra ett tiotal länders arméer vid en storkonflikt (varav Saudiarabien och Egypten tillsammans kan mäta sig med Israels konventionella slagkraft). Ett kärnvapenbeväpnat Iran skulle rubba balansen och även tvinga flera av arabstaterna att själva skynda på ett eget kärnvapen.

Det har stor betydelse vem som recenserar andra personers inlägg och i vilken ton detta görs. Att i var och varannan mening påtala debattörers dumhet, bristande bildning, förmodade låga ålder och allmänna oduglighet är faktorer som diskvalificerar en som recensent.

Ditt påstående att det judiska nationalhemmet "Dessutom varit involverade i ett flertal revolutioner och annan omstörtande verksamhet i Europa de sista hundra åren" krävde en förklaring. Det korta svaret "oktoberrevolutionen" är ytterst förbryllande.

Det är riktigt att jag är israelsympatiserande, jag har arbetat i både Israel och i flera av grannländerna. Dessa mina uppdrag krävde en omfattande kännedom om både arabiska och israeliska förhållanden. Ditt påstående att jag skulle vara dåligt påläst i ämnet tvivlar jag på stämmer.
Citera
2008-06-17, 14:31
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
"not Jewish enough to marry a Cohen" är inte ett dugg annorlunda än våra lagar som kräver att kungafamiljen måste vara av den rena evangeliska läran.

Vi läser Successionsordningen § 4.

Såsom 2 § i 1809 års regeringsform uttryckligen stadgar, att Konung alltid skall vara av den rena evangeliska läran, sådan som den, uti den oförändrade Augsburgiska bekännelsen, samt Uppsala mötes beslut av år 1593, antagen och förklarad är, sålunda skola ock prinsar och prinsessor av det kungl. huset uppfödas i samma lära och inom riket. Den av kungl. familjen som ej sig till samma lära bekänner, vare från all successionsrätt utesluten.

och vi läser vidare i § 5.
Prins och prinsessa av det kungl. huset må ej gifta sig, med mindre regeringen på hemställan av Konungen därtill lämnat samtycke. Sker det ändock, have han eller hon förverkat arvsrätt till riket för sig, barn och efterkommande. Lag (1979:935).

Vad säger du om det? Inte illa va? Inte nog med att vi tydligen inte har religionsfrihet i landet, det finns dessutom en lag som säger att kungafamiljen inte får gifta sig utan regeringens samtycke. Vilka hemska nazistlagar vi har. Varför skriver du inte insändare till expressen eller nått?
Din jävla IDIOT. Not Jewish enough to marry a Cohen lagen är inte till för kungliga familjemedlemmar. Den gäller för vanligt folk. Och det har inget med religion att göra, den lagen. Den handlar om judisk ras.

Och varför ignorerar du Lavonaffären?

http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair

Hur kan du försvara Israel trots att det är en stat som utövar statsterrorism?
Citera
2008-06-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du är själv en slö jävel som förväntar dig färdiga länkar. Jag gav dig tydliga instruktioner hur du kunde gå till väga. I all förkovran ingår ett visst mått av eget arbete. Det var ju heller inga sensationella nyheter jag offentliggjorde. Irans presidents uttalande om Israel måste anses tillhöra den elementära bildningens allmängods - även om ditt påpekande beträffande översättningsfelet vid ett av uttalandena är riktigt.

Vem fan är det som är slö? Idiot.

Han syftade inte på nåt annat än "regime change" vilket blir otroligt självklart med tanke på att han precis efter sa att den sionistiska regimen måste försvinna som Sovjetunionen gjorde det. Han har givetvis helt rätt!

Ahmadinejad DID NOT threaten to "wipe Israel off the map"
http://www.youtube.com/watch?v=4mScWWtRfGQ

Dom enda som hävdat något liknande israeliska politiker och amerikanska politiker (Hillary "obliterate iran") mot Iran:

Israel would destroy Iran if attacked: minister
http://afp.google.com/article/ALeqM5j659KQWTRiLRyWq4QWMJe-bS2u8w

Israel threatens to wipe Iran off map
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=8743
Senast redigerad av Libertarianen 2008-06-17 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in