2007-08-23, 11:54
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
IvanLendl hävdar att du ljuger och att judar visst är en ras.
Sedan när blev du talman för Ivan Lendl?

Vad anser du som tror att man kan 'artbestämma' vem som är jude med hjälp av genetisk forskning?
Citera
2007-08-23, 12:57
Medlem
Ben Avrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing

Vad anser du som tror att man kan 'artbestämma' vem som är jude med hjälp av genetisk forskning?
Du verkar missförstå Bitahon. Om du läser Ivan Lendls tidigare inlägg gör han det mycket klart att han anser att judarna är en ras och ingenting annat. Bitahon har inte sagt att man kan definiera judisk identitet med genetisk forskning.
Citera
2007-08-23, 16:40
Medlem
Citat:
IvanLendl hävdar att du ljuger och att judar visst är en ras.
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Om du läser Ivan Lendls tidigare inlägg gör han det mycket klart att han anser att judarna är en ras och ingenting annat.
Men era domkyrkeornament. Ni kommer sannerligen inte att "undgå att dömas till Gehenna" om ni fortsätter era lögner. Jag trodde mer om dig, Ben Avraham. Jag har ju redan sagt:
Citat:
"Inte enligt mig heller. Att man kan kalla det de håller på med för rasöverhöghet är deras egen rasliga propaganda."
på frågan om det är en ras. Hur kan du få det till att jag gör det mycket klart att jag anser att det är en ras? Den rasliga propagandan jag nämner är ju precis den du uppvisar när du vägrar att helt ta avstånd till påståendet (att judar är en ras) och häver ur dig skit som "oavsett hur mycket generna spätts ut under åren kan man i varje judisk befolkningsgrupp i hela världen hitta gener som man kan följa direkt tillbaka till Eretz Israel."
Citat:
Han är bara besviken på att jag inte bemöter honom längre. Om hans beteende att göra sig till talman skrev jag i ett inlägg som nu är borttaget (vissa off-topicskribenter är nämligen "mer jämlika än andra" på det här forumet)
Citera
2007-08-23, 22:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Du verkar missförstå Bitahon. Om du läser Ivan Lendls tidigare inlägg gör han det mycket klart att han anser att judarna är en ras och ingenting annat.
Sedan när blev du talman för Bitahon? Är det inte enklare och ärligare om var och en svarar för sina egna inlägg?
Citat:
Bitahon har inte sagt att man kan definiera judisk identitet med genetisk forskning.
Inte?

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7752904&postcount=1786
Citat:
Så du menar att genforskning avslöjar vilka som är judar och inte?
Citat:
Ja, genforskning visar vilka idag som är ättlingar till judarna för tre tusen år sedan. Mycket riktigt.
Citera
2007-08-23, 22:27
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Han är bara besviken på att jag inte bemöter honom längre. Om hans beteende att göra sig till talman skrev jag i ett inlägg som nu är borttaget (vissa off-topicskribenter är nämligen "mer jämlika än andra" på det här forumet)
Jag förstår dig till fullo och har stött på "jämlikheten" mer än en gång.
Citera
2007-08-23, 22:45
Bannlyst
Citat:
Hur många gånger ska det behöva sägas? Judar är ingen ras. En jude är någon som praktiserar den så kallade religionen judendom precis som en kristen praktiserar kristendom, en buddist buddism osv.
Skitsnack. Judar är ett semitiskt folk som har blandats ut med andra folkslag. Att kalla judar för ras, är nog att ta i, men det är ett besläktat folk, mer eller mindre. Det är inte som kristendomen; judendomen är inte någon proselyterande religion.
Citera
2007-08-24, 02:21
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Skitsnack. Judar är ett semitiskt folk som har blandats ut med andra folkslag. Att kalla judar för ras, är nog att ta i, men det är ett besläktat folk, mer eller mindre. Det är inte som kristendomen; judendomen är inte någon proselyterande religion.
Var har jag sagt annorstädes? Börjar tro att du bara är en bråkstake som till varje pris ska omkullkasta andras inlägg...

Kul kille är du dock, du börjar ditt svar med "-Skitsnack" och avslutar med "-att kalla judar för ras (hmm ), är nog att ta i".

Judendomen kanske inte är en 'proselyterande' religion men du är definitivt en prosetylmakare!

Vad är det du egentligen vill få sagt, att du är oomkullrunkelig?
Citera
2007-08-24, 03:08
Bannlyst
Citat:
...
Men din dumma jävla idiot, du får det att låta som om det inte finns något judiskt folk; som om den judiska religionen utövas av helt olika människor från helt olika folkgrupper som inte har något gemensamt utöver den judiska religionen de utövar.

Så är det inte. Judendomen är en religion som utövas av en nära besläktad folkgrupp. Alla inom folkgruppen ser inte likadana ut; vissa ser ut som nordeuropéer, vissa ser ut som en folkgrupp från mellanöstern, och så vidare, men detta beror på rasblandning i den judiska diasporan, inte att judendomen som religion har spridits till helt olika obesläktade folkgrupper.

En judisk ras finns, den är mest homogen i mellanöstern bland sefardijudar, i Europa och USA, är den lite mer heterogen, men alla dessa judar är ättlingar till samma folk från början.

Så ja, visst finns det en judisk ras, den är bara inte homogen till hundra procent.
Citat:
Judendomen kanske inte är en 'proselyterande' religion men du är definitivt en prosetylmakare!
Vet du ens vad det ordet betyder?
Citera
2007-08-24, 03:37
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Men din dumma jävla idiot, du får det att låta som om det inte finns något judiskt folk; som om den judiska religionen utövas av helt olika människor från helt olika folkgrupper som inte har något gemensamt utöver den judiska religionen de utövar.

Så är det inte. Judendomen är en religion som utövas av en nära besläktad folkgrupp. Alla inom folkgruppen ser inte likadana ut; vissa ser ut som nordeuropéer, vissa ser ut som en folkgrupp från mellanöstern, och så vidare, men detta beror på rasblandning i den judiska diasporan, inte att judendomen som religion har spridits till helt olika obesläktade folkgrupper.

En judisk ras finns, den är mest homogen i mellanöstern bland sefardijudar, i Europa och USA, är den lite mer heterogen, men alla dessa judar är ättlingar till samma folk från början.

Så ja, visst finns det en judisk ras, den är bara inte homogen till hundra procent.Vet du ens vad det ordet betyder?
Kära idiot, vad som får det att 'surra' i dina öron är inte mitt problem. Att det finns tokstollar som utövar den "judiska religionen" är jag mycket väl medveten om och vi får alla lida av sjukdomen.

Nu är det ju så att de som utövar sjukdomen inte behöver vara "nära besläktade" med varandra men de kan ha en strävan efter samma mål oavsett ursprung.

Nej, det finns ingen judisk ras. Det är fullkomligt omöjligt eftersom "judendom" betraktas som en religion.

Vad tror du?
Citera
2007-08-24, 04:47
Medlem
Paul_Newmans avatar
På tal om Judendomen och raser...

Den här judinnan ser annorlunda ut

http://www.jewishworldreview.com/0604/chinese_convert.php3
Citera
2007-08-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Satt och läste en blogg av kommunisten som polisanmälde utrikesminister Carl Bildt för att någon okänd person skrivit diverse saker i det för alla öppna kommentatorsfältet på Bildts hemsida. Där fanns, en förmodad hemmatilverkad banner, med en tillhörande EAN-Kod och text att man som konsument skall bojkotta alla israeliska varor. En liknande kampanj har förts av ungdomsförbundet till Sven Wolters stalinistiska parti där de tipsade om saker i en butik som kan komma från Israel, man skulle vara försiktig med frukt.

Vill också minnas att Systembolaget drog tillbaka ett israeliskt vin för att druvorna kom från omstirdda Golanhöjderna. Jag tycker själv att det var orättfärdigt att ge bort en landremsa till ett nytt folk men hur många av dagens aktivister var födda 1948? Det är bara vansinne att hävda att judarna i dag skulle ha någon skuld till palestinierna/araberna.

Nåja, tråden syftar inte till att bli ytterligare en debatt om Palestina kontra Israel utan här vill jag diskutera den yttersta vänstern och extremhögerns krav på handelsbojkott av Israel. Skulle inte en bojkott av israeliskt gods och därmed ett produktionsstopp innebära att hundratusentals palestinier förlorar sina jobb? Det kan bara vara konspirationer att alla israeliska företag skulle vara "renrasiga". Tvärtom tror jag att det är många palestinier som har judiska arbetsgivare. Finns det några siffror på detta? Israel ger väl dessutom oerhört stora bidrag till Palestinas landområden och utan ett demokratiskt Israel skulle inte majoriteten av den västerländska omvärlden orka bry sig om regionen överhuvudtaget då det enda vi vill ha är arabernas olja.

Så, vad tjänar pro-palestinier egentligen på att inte handla israeliskt? Nämn också något större palestinskt företag, har de ens egna streckkoder?

Vet du vad som hände 1948? Etnisk resning. 800 000 Palestinier.

Det här betyder att Judarna stal Palestina från Palestinierna. Judarna har ingen rätt whatsoever till Palestina/Israel. De förlorade den i och med den etniska rensningen.
Citera
2007-08-25, 19:29
Medlem
För tusan bövlar 166 sidor och vi har inte lyckats avskaffa Israel ännu?

Vilket skitland. Varför kan vi inte helt enkelt låta Araberna ta hand om dom, utan USA stöd. Om vi riktiga Europeer skär av detta massiva stöd så borde Israel försvinna illa kvickt.

Bort med dumskallar som kristna fundamentalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in