2016-05-25, 06:38
Medlem
Utan tvekan är skjutbanan på Östra Sörredsvägen i Torslanda både lätt tillgänglig och ofta helt tom.
Klicka på flygfoto och zooma in.
http://kartor.eniro.se/?q=%C3%96stra%20S%C3%B6rredsv%C3%A4gen
Citera
2018-10-04, 16:43
Medlem
Bumpar denna. Den på östra sörredsvägen är väl volvos egna skytte klubb så inget för "Allmänheten" så att säga. Men verkar dåligt med banor där man kan åka ut och skjuta in osv utan att ruinera sig / förhålla sig till en timme på en specifik dag. Om någon har tips i närområdet säg gärna till. Såg att det finns en i skogarna utanför Kungälv men även den tar avgift pers serie m.m.
Citera
2018-11-04, 18:40
Medlem
DeepThroat007s avatar
Surte är väldigt bra.

http://surtebohussportskyttegille.se/
Citera
2026-02-28, 17:40
Medlem
Bumpar denna tråden då jag ser att ni inte kom fram till något vettigt och jag skulle vilja skjuta in min nya Tikka utan att nödvändigtvis behöva åka till föräldragården en och en halv timme bort. Jag kan rapportera att Högsbo skjutbana endast sysslar med sportskytte där man behöver gå sportskyttekurs och sedan kör de även endast med Sauer. Surte skjutbana har inte heller något särskilt bra för kulskyttar. Länken som postades här på listan till västsveriges alla skytteföreningar fungerar inte.

Jag själv är oxå väldigt intresserad av en skjutbana som såklart helst är gratis "men förstår om de är mycket begärt" som går att skjuta på "relativt ostört" på helst upp till 300m med 308. Sitter ni kanske på en guldgruva som ni inte vill offentliggöra? Annars är jag väldigt vänlig av mig
Citera
2026-03-01, 08:12
Medlem
Okej. Jag sänker kraven, finns det någon 100 meters bana för 308 att träna på? De är ändå de avstånd jag övar mest på.
Jag fortsätter leta och rapporterar här.
Citera
2026-03-03, 07:40
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Boss-Man
Bumpar denna tråden då jag ser att ni inte kom fram till något vettigt och jag skulle vilja skjuta in min nya Tikka utan att nödvändigtvis behöva åka till föräldragården en och en halv timme bort. Jag kan rapportera att Högsbo skjutbana endast sysslar med sportskytte där man behöver gå sportskyttekurs och sedan kör de även endast med Sauer. Surte skjutbana har inte heller något särskilt bra för kulskyttar. Länken som postades här på listan till västsveriges alla skytteföreningar fungerar inte.

Jag själv är oxå väldigt intresserad av en skjutbana som såklart helst är gratis "men förstår om de är mycket begärt" som går att skjuta på "relativt ostört" på helst upp till 300m med 308. Sitter ni kanske på en guldgruva som ni inte vill offentliggöra? Annars är jag väldigt vänlig av mig

Citat:
Ursprungligen postat av Da-Boss-Man
Okej. Jag sänker kraven, finns det någon 100 meters bana för 308 att träna på? De är ändå de avstånd jag övar mest på.
Jag fortsätter leta och rapporterar här.

Det finns två olika skytteklubbar på adressen. Den första pysslar enbart med sport- och målskytte. Den andra ligger längre upp i skogen och heter GPSSK och ägnar sig både åt sport- och jaktskytte. Ta kontakt med dem och se om du/ni kan komma dit och göra en inskjutning.

En före detta flickväns pappa var aktiv inom GPSSK och rekommenderade alla han mötte att börja skjuta där.
Citera
2026-03-04, 12:52
Medlem
GPSSK ser riktigt lovande ut. Hade gärna haft någonstans närmre gbg att skjuta på 300m oxå men läste att denna klubben var bland de största i Sverige så där lär gå att höra sig för. Tack för det
Citera
2026-03-12, 12:28
Medlem
Ser nu på GPSSK's hemsida att de enda skyttet man får göra med klass 1 vapen är inskjutning på 80 meter. Så The Quest Continues
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in