2005-03-31, 02:03
Awaiting Email Confirmation
Rörflen (Phalaris arundinacea)

Det här är som ni förmodligen vet ett gräs, och växer vid vattenbryn.
Det speciella med det här är att det innehåller DMT, en av de
kraftfullaste hallucinogenerna på vår jord. Effekterna blir dock inte
kraftiga om du inte extraherar alkaloiderna ur gräset. Men om du inte
orkar att extrahera, ta då så många blad du kan hitta, torka dem och
rök så mycket du orkar.

Kan ej tro på detta men det kanske är sant, vet ni något.

Står om massa sånna droger på http://www.xpress.se/~adja0564/zines/qnarkk/q02.txt
Citera
2005-03-31, 02:36
Medlem
Escanios avatar
skulle akta mig för att ta till mig allt för mycket information från den sidan! syns ganska snabbt att det inte är en speciellt seriös person som gjort texten

Edit: läste lite på sidan... man kan tydligen göra Crack av bananskal!
samtidigt innehåller det THC..

det påstås även att man kan göra ett av världens starkaste gift med hjälp av Hästskit och Människoblod

haha ska ju lätt gå under humor
Citera
2005-03-31, 08:04
Bannlyst
Rörflen är den växt som innehåller mest DMT utav de som växer öppet i Sverige idag, så informationen är korrekt.

Har haft några vaga funderingar på det själv, innehållet utav DMT i rörflen är ganska högt faktiskt, spenderar jag mina semesterveckor i närheten utav en sjö där det växer så det knakar så gör jag nog slag i saken, men att skörda 20 kilo plantmaterial och extrahera i ett svep är ett alltför omständigt/meningslöst projekt för mig.
Citera
2005-03-31, 11:16
Medlem
anakatas avatar
Det stämmer faktiskt att rörflen innehåller DMT ja (rör sig dock om storleksordningen 0.06%, så extrahera måste man). Dock har de sorter som odlas avlats fram för att ha mycket låg alkaloidhalt, eftersom det är giftigt för får (!).
Citera
2005-03-31, 20:56
Medlem
Har också läst på den där Sten Larris(var det så han hette?) att, kanske inte rörflen specifikt, det minns jag inte, men ofta innehåller DMT-haltigt gräs också en massa andra mycket otrevliga ämnen som är skadliga för kroppen, varför en extraktion nog alltid är att rekommendera.

Annars på tal om DMT ska jag pröva att plantera Coleus inom en mycket snar framtid (är väl säsong nu?), förvisso en omständig planta att få ur någon DMT från men jag tänkte mig en 10plantor kanske + eventuella sticklingar, som jag ska försöka klämma ur godheterna ifrån.
Citera
2005-03-31, 21:19
Bannlyst
Sen när innehåller någon Coleus dmt? Det sägs ha använts som ersättare för Salvia, men det finns inget som bekräftar det.
Citera
2005-03-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Sen när innehåller någon Coleus dmt? Det sägs ha använts som ersättare för Salvia, men det finns inget som bekräftar det.

Jag har letat som ett djur efter källan till mitt påstående ovan och hittar den absolut inte, läser istället att coleus innehåller "diterpenes" (erowid) men jag har inte forskat vidare angående dessa.

Hursomhelst innehåller inte coleus DMT, ren förvirring ifrån min sida.
Citera
2005-04-01, 14:22
Bannlyst
Hehe, låt inte det förta engagemanget från ditt projekt bara, det ska ju vara en riktig ogräsväxt, busenkel att odla till skillnad från Salvia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in