2005-04-07, 00:50
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Vad tycker du förresten om att gå all in när du vet att kanske tre spelare till gör det, trots att dom har skithänder.

Tror jag kan svara för jontet här: Han älskar det! Kan man trycka med AA och få tre syn kan man inte göra annat än jubla.

Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Vad jag menar är att spelarna på mininivåerna är helt oförutsägbara, och mitt ibland torskarna så gömmer sig en och annan haj.

Skit i att spela mot hajen då. Det är väl inte mer med det? Skulle det råka sitta en OK spelare bland åtta helt värdelösa är det bara att undvika honom. Går du upp i nivå så kanske du har åtta OK spelare och en fisk. Om du har problem med det lätta bordet lär du få dyngstryk på det svårare.
Citera
2005-04-07, 00:52
Medlem
Hahaha, vilket patetiskt inlägg. För det första "är det inte som du skrev" för att du tycker det, det var sämsta argumentet hittils. Ditt "allin" exempel sänker jag utan större svårighet, om du har en hand du tror är bäst någonstans i en hand och går allin som favorit och får tre syner av sämre händer är det ju jättebra.
Säg att du har en hand som har pot equity(vinstchans om man spelar ner den till sista kortet utan fler bets, vilket är fallet) på 40%, dvs du vinner lite mindre än hälften av gångerna som pengarna åker in mot "3 sämre händer" men du stoppar bara in 1/4 av pengarna som är i potten, om för enkelhetens skulle alla motspelare har dej täckt med marker och du såsar in 30big bets kommer du i genomsnitt vinna 40% av 30*4(pottens storlek) = 48 bets varan 30 var dina, det spelet har altså en förväntad vinst på 18BB. då var det klart.
Att spelarna på mikronivåerna är oförutsägbara skulle jag inte vilja påstå, de flesta spelar bara rekreativ lös och passiv poker, de synar ner med det mesta, ibland höjjer de helt omotiverat, ibland försöker de bluffa men allmänt är att de gör aldeles för många misstag, oftast flera i varenda hand och om du inte visste det är det misstagen motståndarna gör som gör att det går att vinna. Om alla spelade perfekt poker skulle pengarna bara åka runt o alla skulle torska på rake, ju fler misstag dina motståndare gör ju mer vinner man och ju oftare vinner man, enkel ekvation.
Citat:
Men spela ihop dina miljoner du på lägsta insatsnivåerna, jag önskar dig lycka till, du kommer behöva det.

det där var ju bara töntigt skrivet, hur mycket bättre man är gentemot motståndet brukar man mäta i BB vunna per timma eller BB vunna per hundra händer, inte i valuta, vinner du i ett 15/30 spel med hyffsat motstånd i genomsnitt 1BB per timma och i ett 0.02/0.05 spel med uselt motstånd 7BB per timma, helt rimliga siffror i fixlimit, så spöar du ju motståndet i det lägre spelet mycket, mycket mer pga att de är så sjukt dåliga men du vinner ju mångfalt mycket mer i det högre. ditt inlägg var helt onödigt..
Citera
2005-04-07, 00:54
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Tror jag kan svara för jontet här: Han älskar det! Kan man trycka med AA och få tre syn kan man inte göra annat än jubla.
Exakt min tanke faktiskt. Om du möter calling stations så ska du bara luta dig tillbaka och spela säkert på odds och statistik. Om du känner att de synar det mesta kan du ju dra ner på bluffandet och istället få ut skitmycket när du faktiskt har de bästa korten.

"Nene, de är för dåliga för att man ska kunna vinna mot dem"
Citera
2005-04-07, 08:46
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Exakt min tanke faktiskt. Om du möter calling stations så ska du bara luta dig tillbaka och spela säkert på odds och statistik. Om du känner att de synar det mesta kan du ju dra ner på bluffandet och istället få ut skitmycket när du faktiskt har de bästa korten.

"Nene, de är för dåliga för att man ska kunna vinna mot dem"

Precis, och det tar inte många rundor innan man ser vilka som synar allt, och vilka som inte klarar att folda bra kort när de missar floppen.
Citera
2005-04-07, 11:00
Medlem
Måste bara påpeka gårdagens otroliga run av Zweig, när jag kom in på 50/100 bordet så sittar han med drygt 10k, 30 händer senare MAX och nej jag överdriver INTE så har han tömt 5-6 spelares konton och hans stack är på 45k..... helt sanslös streak av kort han hade!! Han träffade fan allt och motspelarna bara högg högg och högg
Citera
2005-04-07, 11:42
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flameboy_m
Måste bara påpeka gårdagens otroliga run av Zweig, när jag kom in på 50/100 bordet så sittar han med drygt 10k, 30 händer senare MAX och nej jag överdriver INTE så har han tömt 5-6 spelares konton och hans stack är på 45k..... helt sanslös streak av kort han hade!! Han träffade fan allt och motspelarna bara högg högg och högg
Spelar de varje dag, dessa storspelare eller är det någon tid under veckan som de spelar på?
Citera
2005-04-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Spelar de varje dag, dessa storspelare eller är det någon tid under veckan som de spelar på?

Det brukar alltid vara några där varje kväll.
Testa efter 22.00.
Citera
2005-04-11, 12:47
Medlem
spiritrock...... wow..... legend.... redan..... dregel...
Citera
2005-04-12, 00:42
Medlem
Teichmanns avatar
Vilken jävla GUD!! Såg han spela nyss. Kollade i tio min ungefär och han gick från $30K till $60K.

En pott satt han på 222 och vann $21 000.. Hyfsat..

Men den skönaste potten: Zweig sitter på TT, motståndaren på AA. Han med AA går all in efter floppen som är XXX. Zweig callar. Turnen kommer T!!!!!!

> Zweig wins $35,379 with Three of a Kind, Tens

Stackars AA-killen...
Citera
2005-04-12, 13:40
Medlem
Just nu sitter han vid 2 bord, ensam på båda. På det ena har han ca $60 000 där maximum buy in är $20 000, och på det andra har han ca $40 000 där maximum buy in är $10 000...Den killen lär ju ha lite tillgångar...
Citera
2005-04-12, 15:15
Medlem
Ni får ju också tänka på att ahn som alla andra får perioder när han inte kan vinna en hand lr när han helt enkelt spelar dåligt. Detta syns juh inte då man köper in sig hela tiden. Ibland kna man juh sitta med 10 buyins på ett bord och vara minus för dagen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in