Hahaha, vilket patetiskt inlägg. För det första "är det inte som du skrev" för att du tycker det, det var sämsta argumentet hittils. Ditt "allin" exempel sänker jag utan större svårighet, om du har en hand du tror är bäst någonstans i en hand och går allin som favorit och får tre syner av sämre händer är det ju jättebra.
Säg att du har en hand som har pot equity(vinstchans om man spelar ner den till sista kortet utan fler bets, vilket är fallet) på 40%, dvs du vinner lite mindre än hälften av gångerna som pengarna åker in mot "3 sämre händer" men du stoppar bara in 1/4 av pengarna som är i potten, om för enkelhetens skulle alla motspelare har dej täckt med marker och du såsar in 30big bets kommer du i genomsnitt vinna 40% av 30*4(pottens storlek) = 48 bets varan 30 var dina, det spelet har altså en förväntad vinst på 18BB. då var det klart.
Att spelarna på mikronivåerna är oförutsägbara skulle jag inte vilja påstå, de flesta spelar bara rekreativ lös och passiv poker, de synar ner med det mesta, ibland höjjer de helt omotiverat, ibland försöker de bluffa men allmänt är att de gör aldeles för många misstag, oftast flera i varenda hand och om du inte visste det är det misstagen motståndarna gör som gör att det går att vinna. Om alla spelade perfekt poker skulle pengarna bara åka runt o alla skulle torska på rake, ju fler misstag dina motståndare gör ju mer vinner man och ju oftare vinner man, enkel ekvation.
Citat:
Men spela ihop dina miljoner du på lägsta insatsnivåerna, jag önskar dig lycka till, du kommer behöva det.
det där var ju bara töntigt skrivet, hur mycket bättre man är gentemot motståndet brukar man mäta i BB vunna per timma eller BB vunna per hundra händer, inte i valuta, vinner du i ett 15/30 spel med hyffsat motstånd i genomsnitt 1BB per timma och i ett 0.02/0.05 spel med uselt motstånd 7BB per timma, helt rimliga siffror i fixlimit, så spöar du ju motståndet i det lägre spelet mycket, mycket mer pga att de är så sjukt dåliga men du vinner ju mångfalt mycket mer i det högre. ditt inlägg var helt onödigt..