2012-09-17, 15:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollen123
jag arbetar hellre hårt än rullar tummarna dag ut och dag in, verker extremt tråkigt att bara rulla tummarna hela dagen

Det är du det. Alla tänker inte likadant. Somalierna kommer från en sådan här kultur:

Citat:
- När det regnar och är grönt och kamelerna ger mjölk behöver nomaderna inte anstränga sig. De diskuterar och snackar och på nätterna spelar man spel. Men när torkan kommer jobbar nomaderna hårdare än någon svensk bonde och ser till att kamelerna och korna och getterna överlever i öknen.

När samma människor kommer till Sverige så regnar det hela tiden - socialbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag och alla andra bidrag. Så det blir som i nomadlivet när det regnar och är grönt, folk sitter och tar det lugnt. Och här i Sverige kan man ta det lugnt hela året, sitta på kafé och snacka. När man har det så bra, varför ska man då jobba?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris

Givetvis är det delvis det svenska samhällets fel, men somalierna kommer från ett land där de kunnat slappa i långa perioder, och bara behöver arbeta hårt periodvis.

Dock kan jag förstå om vissa somaliska män tröttnar med tiden, men den somaliska kvinnan har dock sina 10 barn att sköta, och hon nöjer sig nog med det. Får hon bara ett fint boende så är allt ok för henne.
Citera
2012-09-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är du det. Alla tänker inte likadant. Somalierna kommer från en sådan här kultur:

Givetvis är det delvis det svenska samhällets fel, men somalierna kommer från ett land där de kunnat slappa i långa perioder, och bara behöver arbeta hårt periodvis.

Dock kan jag förstå om vissa somaliska män tröttnar med tiden, men den somaliska kvinnan har dock sina 10 barn att sköta, och hon nöjer sig nog med det. Får hon bara ett fint boende så är allt ok för henne.

Verkar lite märkligt om nu somalier föder så förbaskat många ungar, varför har dom inte större befolkningsmängd än Sverige?
Är det pga att så många dör i Somalien då kanske barnadödligheten kanske är hög. Men i Sverige lär barnadödligheten vara mkt lägre.

Befolkning
- 2011 års uppskattning 9,9 miljoner
Citera
2012-09-17, 21:09
Medlem
Kämpendahls avatar
I Amerika blev negrerna slavar. De fick bo i uthus och plocka bomull alla dygnets ljusa timmar. I Sverige ger vi dem lägenhet och pengar utan att de behöver göra något
Citera
2012-09-17, 21:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analyseraren
Verkar lite märkligt om nu somalier föder så förbaskat många ungar, varför har dom inte större befolkningsmängd än Sverige?
Är det pga att så många dör i Somalien då kanske barnadödligheten kanske är hög. Men i Sverige lär barnadödligheten vara mkt lägre.

Befolkning
- 2011 års uppskattning 9,9 miljoner

Förmodligen så dör många väldigt unga i Somalia, av olika skäl. Här finns lite siffror från Wikipedia:

- Population ca 10 miljoner invånare
- (total befolkning enligt 1975 års folkräkning var 3,3 miljoner)
- Befolkningens medianålder: 17,8 år (2011 uppsk.)
- Befolkningens medellivslängd: 50,8 år (2011 uppsk.)
- Årlig folkökning 1.596% (2011 uppsk.)
- Total fertilitet 6.26 födda per kvinna (2012 uppsk.)
- Spädbarnsdödlighet: 10 procent (2011)

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Somalia

Denna befolkningskurva är också ganska avslöjande. Jämför med Sverige och räkna inte in invandringen så ser ni att skillnaden är väldigt stor:

http://www.google.se/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_pop_totl&idim=c ountry:SOM&dl=sv&hl=sv&q=somalia+befolkningsm%C3%A 4ngd

Det har skapats ett stort antal nya somalier sedan 70-talets början, och nu har de även börjat befolka länder utanför Somalia i stor skala.
Citera
2012-09-17, 23:12
Medlem
vittblods avatar
tråkig syn du har på människor.
Citera
2012-09-18, 09:47
Medlem
Hur jävla lite har svenskarna stake egentligen? Måste vi importera invandrare som kämpar för svenskarnas intressen, för att svenskarna själva inte vågar kämpa för dom? Det där känns som en paradox. Så dyker frågan upp. Förtjänar ett folkslag som inte vågar stå upp för sig själv att ens existera? Man får fan skylla sig själv om man är en för stor mes.
Indianerna slogs åtminstone innan dom landet togs ifrån dom. Slåss svenskarna verkligen för sitt land?
Folk verkar inte fatta att det är ett krig bakom kulisserna som pågår, säkert därför det svaga motståndet? Ett folkutbyte begås.

Jag anklagar inte svenskarna men tycker det är helt jävla absurt att bli nertrampad av främmande raser i sitt eget land och man har inte ens rätt att kritisera dom. Det är ungefär det lägsta man kan sjunka till som ett land eller ett samhälle.
Senast redigerad av analyseraren 2012-09-18 kl. 09:56.
Citera
2012-09-18, 10:24
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Hur jävla lite har svenskarna stake egentligen? Måste vi importera invandrare som kämpar för svenskarnas intressen, för att svenskarna själva inte vågar kämpa för dom? Det där känns som en paradox. Så dyker frågan upp. Förtjänar ett folkslag som inte vågar stå upp för sig själv att ens existera? Man får fan skylla sig själv om man är en för stor mes.
Indianerna slogs åtminstone innan dom landet togs ifrån dom. Slåss svenskarna verkligen för sitt land?
Folk verkar inte fatta att det är ett krig bakom kulisserna som pågår, säkert därför det svaga motståndet? Ett folkutbyte begås.

Jag anklagar inte svenskarna men tycker det är helt jävla absurt att bli nertrampad av främmande raser i sitt eget land och man har inte ens rätt att kritisera dom. Det är ungefär det lägsta man kan sjunka till som ett land eller ett samhälle.

Du har faktiskt helt jävla rätt, det är lite som darwinismen, kämpar inte ett folk för sin överlevnad då ska dem gå under enligt naturens lagar. Vi få nationalister som faktiskt motsätter oss det som händer måste dras ner av resten av fåren. Fucked up times
Citera
2012-09-18, 10:39
Medlem
BreakingIriss avatar
Jag har bott i sverige i snart 9 år o är inte svensk medborgare, hatar invandrade för det mesta men svenskar som är födda på silver fatt o tror att vi kommer hit frivilligt hatar jag ännu mer. Man borde ta reda på fakta innan man uttalar sig. Plus att jag tycker inte att svenskar borde ta in mer invandrade tvärtom. Ta hand om dem som finns istället.
Citera
2012-09-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Du har faktiskt helt jävla rätt, det är lite som darwinismen, kämpar inte ett folk för sin överlevnad då ska dem gå under enligt naturens lagar. Vi få nationalister som faktiskt motsätter oss det som händer måste dras ner av resten av fåren. Fucked up times

När man prioriterar andra befolkningar framför sin egen är det lika med undergång.
Det förstår nog alla som tänker någorlunda logiskt.
Citera
2012-09-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingIris
Jag har bott i sverige i snart 9 år o är inte svensk medborgare, hatar invandrade för det mesta men svenskar som är födda på silver fatt o tror att vi kommer hit frivilligt hatar jag ännu mer. Man borde ta reda på fakta innan man uttalar sig. Plus att jag tycker inte att svenskar borde ta in mer invandrade tvärtom. Ta hand om dem som finns istället.

Du kan nog tala mkt för dig själv men så ser inte situationen för en jävla massa andra invandrare. Dom kommer faktiskt hit helt jävla frivilligt tro det eller inte.
Stora problemet är väl att dom inte flyttar frivilligt härifrån när dom väl kommit hit.

Vad var det som tvingade dig att komma hit förresten?
Citera
2012-09-18, 10:45
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
När man prioriterar andra befolkningar framför sin egen är det lika med undergång.

Ja men tyvärr så är den naiva mänskliga rättighets svensson för passiv och indkotrinerad för att fatta det. Man undrar vad som krävs för att få dem att vakna, kanske ekonomisk kris och ingen fotboll på tv
Citera
2012-09-18, 10:46
Medlem
BreakingIriss avatar
Citat:

Men alla är ju lika mycket värda? Eller är det bara skit snack? I så fall skulle man kunna gå o knäppa folk o komma undan med att säga att den inte var lika mycket värd? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in