2015-04-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Det har jag förstått, men jag vill ändå veta vilket område din expertis omfattar. Vi är oroliga för att du använder dig av lånta fjädrar och att du inte är så begåvad, som du vill ge sken av. Emellertid skulle ingen vara lyckligare än vi, om våra farhågor skulle vara obefogade...

Men varifrån "lånar" jag t.ex. det jag skrev ovan? Detta är allmänt kända fakta.
Citera
2015-04-20, 21:57
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Men varifrån "lånar" jag t.ex. det jag skrev ovan? Detta är allmänt kända fakta.

Med lånta avser jag ditt påstående varande en expert. Jag frågar dig oupphörligen, om vilket område du är expert inom. Ja, det är "allmänt kända fakta" men irrelevant, för även om fakta kan anses ha validitet, så kan det sakna relevans för saken, och därigenom vara irrelevant.
Citera
2015-04-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Med lånta avser jag ditt påstående varande en expert. Jag frågar dig oupphörligen, om vilket område du är expert inom. Ja, det är "allmänt kända fakta" men irrelevant, för även om fakta kan anses ha validitet, så kan det sakna relevans för saken, och därigenom vara irrelevant.

Men det är det inte. För det gör slarvsylta med katolicismen i ett par meningar.
Citera
2015-04-20, 22:05
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Men det är det inte. För det gör slarvsylta med katolicismen i ett par meningar.

Ja, men det har vi redan gjort. Tror du vi har något till övers för katolicismen? Du slår in öppna dörrar.
Citera
2016-09-10, 19:00
Medlem
baggebo1s avatar
Lyssnade på en intervju med Greg Johnson idag. Man kan ha vilka invändningar man vill om detaljer i hans idéer, men i stort måste han ändå vara den främste nationalistiska ideologen och tänkaren idag? Finns det nån som hittar en annan person som har samma klarhet och konsekvens, så tipsa.

Lyssna på detta. Han är strålande:

http://www.counter-currents.com/2016/09/greg-johnson-interviewed-by-laura-raim-about-the-alt-right/
Citera
2016-09-10, 20:34
Medlem
adolf512s avatar
Måsgr säga att jag gillar det jag hörde av Greg Johnson överlag(håller inte med till 100% givetvis). Den amerikanska högern är alltså emot
-folkmord
-terrorism
-totalitarism
-egalitarism

Vet inte om jag håller med om de första två punkterna, han verkar mena att alla folk ska ha rätt till eget levnadsrum vilket jag personligen inte är för(utan att gå in på detaljer). Som jag ser det är det naturligt att folkgrupper utrotas och att nya uppstår, det är en del av evolutionen.

I vilket fall tror jag hans ideologi har tilltalar folk mycket mer än nazism och fascism.
Citera
2016-09-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Måsgr säga att jag gillar det jag hörde av Greg Johnson överlag(håller inte med till 100% givetvis). Den amerikanska högern är alltså emot
-folkmord
-terrorism
-totalitarism
-egalitarism

Vet inte om jag håller med om de första två punkterna, han verkar mena att alla folk ska ha rätt till eget levnadsrum vilket jag personligen inte är för(utan att gå in på detaljer). Som jag ser det är det naturligt att folkgrupper utrotas och att nya uppstår, det är en del av evolutionen..

Fler som håller med Adolf om att det pågående folkmordet på vita är evolution?

Darwin-dyrkare, vad säger ni?
Citera
2016-09-15, 21:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Fler som håller med Adolf om att det pågående folkmordet på vita är evolution?

Darwin-dyrkare, vad säger ni?
Det är mer komplicerat för människor, vi människor kan styra evolutionen utefter våra preferenser så att vi blir ex snyggare. Vore ju tråkigt om det inte fanns ariska kvinnor och män i framtiden, vi är snyggast och har bäst kroppar överlag, vet att japaner snittar 5 iq-poäng högre men det har mindre betydelse, det(och att vita män brukar ha för små kukar) löser man genom eugenik/social_darwinism.

Angående vita så är det endast en liten minoritet(Arier=ädla vita) som jag bryr mig om, resten kan man skita i de oftast är sämre än överflödiga.
Citera
2016-09-15, 21:07
Medlem
Citat:
Det är mer komplicerat för människor, vi människor kan styra evolutionen utefter våra preferenser så att vi blir ex snyggare. Vore ju tråkigt om det inte fanns ariska kvinnor och män i framtiden, vi är snyggast och har bäst kroppar överlag, vet att japaner snittar 5 iq-poäng högre men det har mindre betydelse, det(och att vita män brukar ha för små kukar) löser man genom eugenik/social_darwinism.

Trams. Den ende med för liten kuk är du. För små för vad förresten? Du fantiserar om svarta män.

Citat:
Angående vita så är det endast en liten minoritet(Arier=ädla vita) som jag bryr mig om, resten kan man skita i de oftast är sämre än överflödiga.

Ok. Folkmord på vita. Och hoppas Hillary-vinst.

Forumets klarast lysande stjärna.
Citera
2017-09-13, 00:11
Medlem
Guillounisms avatar
Podden från CC är allt som oftast riktigt bra. Nu senast med mycket kritik mot alt-right, Anglin och Spencer:

https://www.counter-currents.com/2017/09/counter-currents-radio-weekly-the-post-charlottesville-narrative-collapse/
Citera
2018-05-05, 18:04
Medlem
baggebo1s avatar
Johnsons antispencerism når nya höjder i den här intervjun med juden Luke Ford:

https://www.youtube.com/watch?v=yRfcjAvU1Ko

Vad som än händer så lyckas han få det till att det är Spencers fel. Det ger ett jäkligt bittert intryck som skriker mindervärdeskomplex. Särskilt som man ser att Spencer aldrig ens nämner Johnson.
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-05 kl. 18:07.
Citera
2018-05-06, 00:28
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Johnsons antispencerism når nya höjder i den här intervjun med juden Luke Ford:

https://www.youtube.com/watch?v=yRfcjAvU1Ko

Vad som än händer så lyckas han få det till att det är Spencers fel. Det ger ett jäkligt bittert intryck som skriker mindervärdeskomplex. Särskilt som man ser att Spencer aldrig ens nämner Johnson.

Hans besatthet av Spencer påminner mycket om hur en förorättad kvinna beter sig. Påståendet om en homosexuell läggning hos Johnson är med all sannolikhet korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in