2012-09-15, 22:13
Medlem
dr.Valiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Microsoft kan hjälpa dig,
Google kan hjälpa dig,
Jag kan tyvärr inte det i huvudet, men det finns enkla sätt.

Dock tror jag att du stulit datorn.

Japp.

Det är många som "glömmer" sina lösenord (och PUK-koder) till datorer & telefeoner haha

TS: Har du lyckats knäcka lösenordet med hjälp av CentOs/Fedora (Red Hat)/Ubuntu/Putty/etc... samt JTR än?
Citera
2012-09-21, 11:16
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Valium
Japp.

Det är många som "glömmer" sina lösenord (och PUK-koder) till datorer & telefeoner haha

TS: Har du lyckats knäcka lösenordet med hjälp av CentOs/Fedora (Red Hat)/Ubuntu/Putty/etc... samt JTR än?
Vad var det du inte förstod? Eller valde du att helt enkelt ignorera vad jag skrev?
JTR är helt och hållet idiotiskt i det här fallet, när TS kan nolla lösenordet, som han/hon redan gjort nu.
Ditt blinda fanskap. Sluta sprid skit som inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Nolla lösenordet för användaren med valfritt verktyg från Hirens BootCD, exempelvis Offline NT Password Changer 2011-05-11.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Nigger please.
Varför ska TS sitta och bruteforca lösenordet, slösa både resurser och tid när denne enkelt kan nolla/sätta nytt?
Citera
2013-01-26, 08:50
Medlem
Okej.. Istället för att skapa en ny tråd så bestämmer mig för att ta det i denna tråd och ser hur det går.

Efter att jag nollade lösenordet i samband med flera filmer och musik jag hade på datorn så bestämde jag mig nyligen för att försöka starta om hela datorn då den var väldigt seg. Jag lyckades inte särskilt bra och bestämde mig nu för att lämna in datorn (Köptes i Sverige, lämnades in i Nebraska, USA).
Berättade då lite kort om mina problem (kunde inte ansluta till internet och det var massa software som inte kunde installeras) och fick då svaret att det skulle vara lätt och fixa och datorn skulle vara mycket snabbare efteråt.

Två dagar senare fick jag ett samtal om att allt var klart och hämtade ut datorn. Sedan dess har internet varit skitsegt (Hoppar ut och in från trådlösa nätverket även om det är bra signal och fungerar på mina kompisars datorer osv..), Funktionsknappen fungerade först inte men den började fungera lite smått idag, dock så fanns inte allt som fanns innan i vissa funktioner (easy settings etc). Och datorn var inte snabbare alls.. det var lika seg som vanligt. det tar cirka 2-3 minuter för den att starta och ytterligare 1-2minuter att ladda upp alla program vilket bara är skype och Samsung Update program.

Så hur ska jag göra för att få denna hyfsat nya dator att fungera som den först gjorde från början? Har kvar orginalskivan för Windows 7 även om den är lite repig efter den långa resan väldigt dåligt packad. Kan tilläggas att det är en Samsung Notebook NP355V5C-S03SE.

Sen är det ytterligare ett problem jag undrar över.. Jag packade ner datorn i min datorväska och skulle ta hem den efter att ha varit hos några polare.. Jag lät Datormusen och laddaren sitta kvar i datorn och tog upp den för att sätta mig och spela lite när jag kom hem. Då märkte jag att de två usb kontakterna i datorn inte fungerade på den högra sidan (hade alltid musen inkopplad i högra sidan innan detta). Det verkade som om usb sladden hade tryckt upp plasten(?) runtomkring stället där man kopplar in USB och nu fungerar inte USB på högra sidan av datorn. Något tips på det?

Tacksam för svar!
Citera
2013-01-26, 12:53
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesdonken
Tacksam för svar!
Ominstallera Windows, glöm inte att ta backup på det du vill ha kvar bara.

Vad gäller USB-porten/portarna så ptja, har du sabbat porten fysisk lär det bli en dyr historia. Och det är ingenting du kommer kunna lösa på egen hand.
Citera
2013-01-26, 19:33
Medlem
Förra gången jag installerade virus så fick jag inte med all software som behövdes för att ansluta till internet, inget kunde anslutas till usb etcetc.. och datorn blev inte snabbare för det även när allt software blev installerat av en datortekniker. Jag har inte laddat ner något som kan ha virus i sig men har laddat ner lite spel (LoL, HoN etc) som är gratis så jag vill inte spara någonting på datorn.

Så hur ska jag ominstallera datorn korrekt så att allting finns där så jag bara kan ladda ner programmen som jag behöver och allt software kommer med det.

Och vilka program vore bra att ladda ner från början.. Virusskydd, Firefox tec..
Citera
2013-01-26, 20:00
Medlem
christerys avatar
Citat:
Förra gången jag installerade virus så fick jag inte med all software som behövdes för att ansluta till internet<klipp>

Man ska inte installera virus, kan det vara windows du menar - skillnaden är hårfin, men ...

Du får med det du behöver, sen hur du kan använda det är nog mer upp till dig. TCP/IP stacken har sen efter Windows 3.1 (dvs 3.11)följt med. Före det så fick man pilla lite.

Tänk efter, har den nät, eller andra förutsättningar att nå internet? i så fall, kolla vad som stod med på pappren som följde med den anslutningsmöjligheten.
Citera
2013-01-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Man ska inte installera virus, kan det vara windows du menar - skillnaden är hårfin, men ...

Du får med det du behöver, sen hur du kan använda det är nog mer upp till dig. TCP/IP stacken har sen efter Windows 3.1 (dvs 3.11)följt med. Före det så fick man pilla lite.

Tänk efter, har den nät, eller andra förutsättningar att nå internet? i så fall, kolla vad som stod med på pappren som följde med den anslutningsmöjligheten.
Haha jag är inte direkt bra på datorer så när du säger TCP/IP så fattar jag inte direkt.. Och förra gången jag ominstallerade datorn så tror jag att jag gjorde rätt men om man gick in på enhetshanteraren så var det några gula ! bredvid allt inom "nätverkskort" och några andra som jag inte kommer ihåg.. Testade då att ominstallera igen men det fungerade inte.. Så vet inte vad jag gjorde fel men hur ska jag göra det så allt kommer med, utan några av mina gamla program alls (så eventuella virus som jag är 99.1% säker på att det inte finns försvinner också)
Citera
2013-01-26, 22:36
Medlem
christerys avatar
Citat:
Haha jag är inte direkt bra på datorer så när du säger TCP/IP så fattar jag inte direkt.. Och förra gången jag ominstallerade datorn så tror jag att jag gjorde rätt men om man gick in på enhetshanteraren så var det några gula ! bredvid allt inom "nätverkskort" och några andra som jag inte kommer ihåg.. Testade då att ominstallera igen men det fungerade inte.. Så vet inte vad jag gjorde fel men hur ska jag göra det så allt kommer med, utan några av mina gamla program alls (så eventuella virus som jag är 99.1% säker på att det inte finns försvinner också)

OK, då är det windows du installerar, inte virus.

Skit i att installera om igen, vad är det som inte funkar, var har du ! i enhetshanteraren? Dom kan du leva med men du måste få igång en koppling till internet, då löser burken resten.

Så igen, internet? hur når du det.. Börja där, windows update och lite annat kul kommer att vakna och fixa resten.

Sen upp med mbam, zonelalarm och nåt AV. sen är det lugnt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in