2013-01-28, 22:36
  #49
Medlem
XTRVGNZs avatar
6,5-7 cm mätt från hårfästet till punkten mellan ögonbrynen. Får ibland för mig att jag har relativt högt hårfäste och har stundtals varit lite smånojig över det...
Citera
2013-02-05, 23:58
  #50
Medlem
kroppens avatar
Jag har alltid tänkt att jag har en liten panna, kanske för att inbilla mig att jag ser speciell ut, men endå.
Jag mätte nyss och fick det till 5cm och det verkar ju ungefär vara medelpannan
Citera
2013-02-07, 11:01
  #51
Medlem
DonSikiels avatar
Få gånger har jag känt mig så dum som när jag nyss stod i hallen med en linjal i pannan, men 5,5cm landade det på. Bak i virveln är det en annan saga dock, där börjar det glesa ut lite. Ingen manlig släkting på mors sida hade håret kvar efter 30 års ålder
Citera
2013-05-24, 12:16
  #52
Medlem
Kakhauss avatar
Mitt hårfäste går som ett V, så jag har två mindre smickrande flikar som jag försöker kamma över så gott det går. Om flikarna inte funnits där hade nog min panna sett rätt fin ut!
(ja jag planerar en hårtransplantation i framtiden,haha)

Tog fram måttbandet och mätte lite, Mellan ögonbrynen till hårfästet, 6 cm. Från ögonbrynets högsta punkt till hårfästet i fliken, 8 cm.

http://www.sciencemuseum.org.uk/antenna/baldness/images/bald1.jpg <-- Så, ungefär. Fast jag är kvinna. Och långhårig.
Citera
2014-07-21, 13:19
  #53
Medlem
TokyoBarns avatar
6cm ganska exakt, känns som ganska normalt om man kollar denna tråden
Citera
2014-07-23, 04:23
  #54
Medlem
area50s avatar
5 cm. PROBLEM??
Citera
2014-07-23, 20:20
  #55
Medlem
4-6 cm. Svårt att mäta exakt, men tror jag ligger på 5. Har inga tendenser till vikar överhuvudtaget. Kommer aldrig bli flintskallig eller få skepparkrans tack vare bra gener.
Citera
2015-02-13, 17:14
  #56
Bannlyst
Ni som ligger inne med 3-4 cm ser ni ut såhär eller?
https://36.media.tumblr.com/f7d907e50018e471e5931f7ee312df57/tumblr_n9rrlzdf8i1tdo6syo1_500.jpg (teresa giudice)

Har bara ett vanligt "hårt" måttband just nu så kan inte mäta
Citera
2015-02-13, 23:27
  #57
Medlem
Vart mäter ni ifrån? Ögonbryn? Ovankant el underkant?
Citera
2015-02-16, 00:48
  #58
Medlem
6cm, kan ibland önska att jag hade lite lägre men inte för att jag tycker det är för högt men snarare för att det skulle passa min panna mycket bättre.
Citera
2015-02-16, 12:26
  #59
Medlem
Som på bilden.
Citera
2015-02-16, 13:26
  #60
Medlem
Cirka 6-7cm, svårt att mäta exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in