Citat:
Ursprungligen postat av
All-the-way-77
Fast det är ju inte riktigt samma sak. Du måste ju fatta att en del personer uttrycker sig svepande. Om du lyssnar på killar så kommer du också höra uttalanden, inte minst här på Flashback, i stil med:
"Killar vill ha tjejer med stora bröst!"
Det måste man ändå begripa är inget mer än den personens åsikt, och inget att ta ordagrant om att han potentiellt uttalar sig för alla män på jordklotet. Sedan kan det ju i sak ändå vara mer eller mindre sant, exempelvis gillar många män stora bröst, och så vidare.
Det är igen lite tråkigt att du har hört några sådana uttalanden från enskilda kvinnor och sedan går runt och överför det till alla. Tänk bara på det att det bara är den personens åsikt och inget mer.
Att det kan skilja sig rejält mellan vad en kvinna säger att hon vill och vad hon faktiskt gör ÄR sant. Kvinnor, precis som män, är grottmänniskor som har en programmering över vad vi blir attraherade av.
En lite lustig sak är att kvinnor dock kan ha svårare att acceptera detta faktum och kan uppleva sig som stå över DNA-kodade drifter. Det kan göra att hon kan intala sig att hon vill ha en viss typ av man, medan hennes DNA gör att hon i praktiken väljer något annat. Exempelvis det klassiska säga-att-hon-gillar-snälla-killar-men-väljer-alltid-den-tuffa.
En del att ens uppgift som man är att förstå vad det är för egenskaper som hon egentligen söker och se att man uppfyller dem.
En viktig skillnad är att män inte pratar för andra män. Jag kan inte veta vilka kvinnor som vill ha honom eller inte.
Om en kvinna t ex vill träffa en yngre man så skiter väl jag i det. Det angår inte mig. Kul för dom. Kvinnor vill gärna lägga sig i, styra upp, tala om för andra hur dom ska leva osv.
Det här har inte bara män sett. Även kvinnor råkar ut för kvinnor som vet bäst hur man ska leva sitt liv, som letar fel, hackar, som dömer.
Som i exemplet jag länkade till tidigare.