Asså jag kan bara inte släppa tankarna om att det fan är riggat och att dom myglar.. Det är lixom helt ofattbart att det ska vara så svårt att ens få speltid? är det såhär dom tänker sig att folk ska stanna kvar och spela eller? mindre och mindre och mindre utdelning för varje år som går.
Kollar man på alla mindre insättingar t.ex 200-500kr säger vi. Då ser det nuförtiden ut såhär:
Scenario 1. (motsvarar 7 av 10 av alla ens jävla insättningar) pengarna går bara rakt ner till 0 på extremt kort tid. Det växlar mellan en massa döda spins samt småvinster här och där som skjuter upp den oundvikliga förlusten temporärt allt ifrån några sekunder till några minuter... Man hamnar aldrig över summan man satte in utan förlorar och förlorar och inom väldigt kort stund så är ens spel-session och insättning borta/slut. "woooo 500kr för 5 minuters nöje! varför spelar jag ens?" är standardtänket.
Scenario 2. (motsvarar 2 av 10 insättningar) man få här lite längre speltid på sin 2-500kr insättning. Småvinsterna är lite bättre och man kanske till och med får in en bra bonusomgång som gör att man ligger någon hundralapp plus. Det börjar se lovande ut och man får här oftast spela lite längre än Scenario 1. Men även här tar det helt plötsligt stopp och alla slots blir stendöda och Scenario 1 uppstår. Pengarna tar slut "hmm, jaja jag fick spela en liten stund iaf.. Fan sämst ändå"
Scenario 3. (motsvarar 1 av 10 insättningar) Som Scenario 2 får man längre speltid på sin 2-500krs-insättning. Här kan slotsen kännas "varma" då man ofta fr freespins/bonus och det går bra. Man hamnar oftast här ganska tidigt en bra bit + över sin insättning och sen pendlar man fram och tillbaka med någon/några timmars speltid. Beroende på hur man spelar osv, om man inte spelar vårdslöst med alldeles för höga bet och även slutar när man är på topp så kan man lyckas göra en mindre insättning. Problemet med Scenario 3. är att det oftast går bra där såfort man börjat spela, bra bonusar och det är allmänt kul och spännande att spela, men eftersom dessa spel-sessioner uppstår så sällan så passar det inte så bra när slotsen ska få för sig att efter 40 minuter-2timmar börja bli kalla och sätta en i Scenario 1. Slutar för många, speciellt dom med spelproblem i att man spelar bort allt. Även om man legat någon tusing plus.
Scenario 4 0 av 10 gånger (ja jag är lite dramatisk) Detta är känslan man jagar, dessa dagar som etsat sig fast i minnet och gör att man gång på gång spelar igen tror jag. Dom här dagarna med extremt flyt och värsta rushen där ALLA slots går skitbra, bonusar kommer jätteofta, och man prickar in en del väldigt bra bonusar. basegame-vinster kommer ofta. Allt går bara så jävla bra och allt flyter verkligen på och man har riktigt riktigt roligt.
Väldigt ofta så upplever man (jag) det som att: jaha, nu har dom "satt på" slotsen igen.
Detta scenario så kan man ligga tusentals om inte tiotusentals kronor plus och det gäller väl att casha ut i tid.
Ungefär såhär som jag skrivit ovan upplever jag slots-spelandet för mig... Och när det är sådär så är det egentligen sjukt att man ens spelar överhuvudtaget och mer eller mindre köper en massa nitlotter i hopp om att få uppleva Scenario 4 - eller iallafall 3.
Det som gör mig extremt förbannad är att... Som om det inte är illa nog som det är, så har dom giriga asen bara stramat åt det ännu mer!!! och då så pass mycket mer att man nuförtiden får vara glad om man får uppleva Scenario 2. och iallafall spela i en 20 minuter på sin femhundring.