2012-09-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raginghero
Det finns flera andra anledningar till mitt påstående, men jag kan inte nämna dessa här gratis.
Nu tror jag att du förväxlat Flashback med Börssnack. Flashback är ett diskussionsforum, BS är stället där haussare som du själv håller till.
Citera
2012-09-03, 15:11
Medlem
En börsuppgång hade varit på sin plats.
Citera
2012-09-03, 16:00
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Wake up! Im drunk. Take it or leave it. Use my knowledge while I'm willing to shear it.

Som sagt börsuppgång följer. Investera inte, bara observera

2 september 2012.
OMXS30 - 1043

("borde du kanske sagt för ett år sedan", LOOOL , som om jag får betalt via flashback eller dig att framföra viktiga finansiella nyheter regelbundet

There is no sheep to shear man! How bout' getting them projections right, you feel me, man?

Hur är det väsentligt att du inte fakturerar mig eller fb på löpande räkning? Om du vill ha betalt för att ge "tips" rekommenderar jag att du söker dig till cerberus kapitalförvaltning eller andra "seriösa" gårdfarihandlare. Berätta gärna vad du har i portföljen utom HM, så blir det enklare att ta dina rader seriöst. Säger du Africapafrica Oil Shamaranwambam Epiceptyam Diamydslam petroGRANDEdolaresssss har jag svårt att ta dig seriöst.
Citera
2012-09-03, 23:56
Medlem
Stiffnippless avatar
Nimbulvintern kommer i samband med Greklands utträde ur euron och därefter rasar varje våning i korthuset som EU byggt upp. Flera länder i Eurozonen kommer att gå under ekonomiskt och så sitter du här och spekulerar i en börsuppgång trots att börsen är det som kommer att påverkas mest negativt?

Inom en till två månader går Grekland ur eurosammarbetet.
Citera
2012-09-04, 00:04
Medlem
elefantpenis2002s avatar
jag skulle inte köpa en aktie i dagsläget framtiden ser mörk ut.
Citera
2012-09-04, 07:40
Medlem
c^2s avatar
Citat:
Om någon vill lyssna....

Rekordlågt aktiesparande.
Rekordlågt aktieförtroende.
Genomsnittsränta endast 1+% på sparkontot.
Ekonomiskt allmän rädsla.
Djup lågkonjunktur i hela västvärlden.

Dessa investeringsförhållanden får man chansen till endast några gånger under livets gång.

2 september 2012.
OMXS30 - 1043

Nej.
Citera
2012-09-04, 09:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Jasså man ska köpa på rekordhöga toppar. Nä jag tror inte riktigt det.
Citera
2012-09-04, 11:37
Medlem
elefantpenis2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jasså man ska köpa på rekordhöga toppar. Nä jag tror inte riktigt det.

jag tror vi inte har nått botten ännu på bra länge.
Senast redigerad av elefantpenis2002 2012-09-04 kl. 11:42.
Citera
2012-09-04, 12:22
Medlem
Citat:
Hela europeiska börsen ska upp inklusive den Svenska........

Jo fast det är ju en viss skillnad på att säga att den "ska upp", och att säga att "den kommer gå upp".

Jag tolkar dina inlägg här som ett försök till att "få upp den" (no pun intended) och det är väl det du har betat på, men jag tror du överskattar flashbacks betydelse.

Jag gissar dessutom att du har H&M aktier eftersom du pekade ut dessa som undervärderade.

Samtidigt, när det smäller nästa gång så gör det ju det ordentligt, så papperslapparna har vare sig mer eller mindre värde för att det står "aktiebrev" på dom än om det står "Sveriges Riksbank" på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor
Om centralbankerna gör detta så stiger börserna, inte utav fundamentala skäl utan pga denna nya likviditet.

Hm, stiger inte börserna för att man betalar mer för aktierna? Om man får gratis pengar från ECB (eller annan "instans") varför skulle man då köpa aktier för dessa, vilket ju är samma sak som att ge bort dom.
Citera
2012-09-04, 14:40
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Folk fokuserar alldeles för mycket på börsen som helhet.

Ni har väl inte halva/hela börsen i eran portfölj

Kolla upp enskilda aktier som ser bra ut istället och bestäm er om det är ett bra pris eller inte.

Skit i om det är låg/högkonjuktur.
Citera
2012-09-04, 15:09
Medlem
Citat:

H&M
(klura ut själv)

Den enda anledningen jag kan se är att H&M har gått ner lite ifrån toppnoteringen nu, men aktien känns ändå inte direkt billig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in