2012-09-01, 00:57
Medlem
Aireess avatar
Hejsan.

Jag tänkte att vi kunde prata om Fish i denna tråd, om hans solokarriär och INTE om Marillion, om du vill diskutera Marillion, så ta det i Marillion-tråden!

Så vad tycker ni om denna coola gubben? Själv tycker jag han är ascool, och jag fattar inte varför han inte är mer känd, det är som om han är helt glömd, sen han lämnade Marillion.

Jag såg Fish för några månader sen live på Sweden Rock Festival, och jag måste bara säga att det var sjukt bra, fast det var inte så många i publiken, vilket är synd, förstår inte varför.

Jag hade väldigt gärna vilja se han live igen, fast ingen festival, utan en vanlig, skulle va nice!

Jag har lyssnat på hans solo-skivor, och jag måste säga att en hel del är RIKTIGT bra!
Han har ändrat sin musik-stil väldigt mycket sen han lämnade Marillion, vilket är lite överraskande, men jag antar detta är vad han vill göra egentligen.

så som: http://www.youtube.com/watch?v=GwdqF-23TO8 och http://www.youtube.com/watch?v=Gv81k5GJ3iY

Fish är en extremt bra låtskrivare och han säger mycket med sina texter.

Så vad tycker ni om honom, och hans musik? Har ni sett han live nån gång, och vad tyckte ni då? Och vilken är eran favorit skiva/låt? Diskutera allt som har med Mr. Fish att göra (Förutom Marillion)!

Airees.
Citera
2012-09-01, 01:07
Medlem
mickepickepös avatar
Obegripligt underskattad sen han slutade i Marillion och är en sån som "alltid funnits där" med sina otroliga låtar.

Har aldrig sett honom live, men visst är han väl den längsta sångaren i rockbranchen?
Citera
2012-09-01, 01:21
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Obegripligt underskattad sen han slutade i Marillion och är en sån som "alltid funnits där" med sina otroliga låtar.

Har aldrig sett honom live, men visst är han väl den längsta sångaren i rockbranchen?

Det vet jag inte.

Airees.
Senast redigerad av Airees 2012-09-01 kl. 01:32.
Citera
2012-09-06, 08:50
Medlem
hanshcvs avatar
Vigil in a Wilderness of Mirrors er jo et kanonalbum!!
Jeg har massevis av bootlegs fra State of Mind Tour, Vigil Tour og Company Tour
og det er deilig å høre på!!
Citera
2017-01-18, 00:29
Medlem
Sorry för att återuppliva en så här gammal tråd men jag håller verkligen med OT. Kanske någon 2017 får chans att uppleva denna mycket underskattade sångare och låtskrivare.

https://www.youtube.com/watch?v=V1HMVQA0R6Q
Citera
2017-01-18, 10:00
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Han är bättre solo än i Marillion, om man frågar mig. Liksom Marillion fick han på 90-talet ett sound som var mer "eget", och låtarna blev dessutom bättre. Hans tid med Marillion var ganska trist enligt mig pga. de bleka försöken att låta som Genesis (mitt favoritband, vars senare kopior nästan alltid blir trista av någon anledning), även fast vissa poänger finns.
Vigil In A Wilderness Of Mirrors är en kanonplatta nästan rakt igenom. Dock är mina absoluta favoritlåtar med honom Internal Exile (skön celtic folk-känsla!) och Credo (helt fantastisk!), båda från Vigils uppföljare.

Har sett honom live två gånger, båda på Sweden Rock. Kanonspelningar båda två (den första var dock något bättre), och jag gick dessutom på hans signeringar båda gångerna tillsammans med en kompis. Trevlig gubbe, måste jag säga!
Citera
2021-08-03, 20:09
Medlem
Rebali179s avatar
Släppte han inte ett "sista "album för ett tag sedan Weltschmerz
Det kom ut 2020

Vad tycker ni om den ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto