Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-30, 22:28
Medlem
Hej!

Under dom senaste timmarna har jag dragits med ett jobbigt, såväl som irriterande problem.

Datorn låter mig inte öppna filer genom ett program, tex Paint. Själva "bläddra-fönstret", eller vad man skall kalla det är inte åtkomligt på något vis. Då jag antog redan i början att det hade med ett eventuellt skadeprogram/infekterad fil lät jag datorn genomgå en virussökning med flera olika program, flera gånger - dock utan resultat.

Så ja, hur kan jag fixa det här? Jag kan inte installera om operativsystemet då datorn, som sagt, inte låter mig bläddra bland filer, vilket jag måste i PowerISO då jag inte har några CD-skivor tillgängliga.

Jag är tacksam för bra svar, och passar samtidigt på att be om ursäkt för dåliga formuleringar och eventuella fel i grammatiken. Att skrivs från en lur är inte alltid speciellt välbehagligt.
Citera
2012-08-31, 16:59
Medlem
Vet inte hur det är med 'bumpningar' men jag behöver hjälp illa kvickt.

Någon?
Citera
2012-08-31, 17:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är detta någon sorts skoldator? Är du inloggad som administratör? Vilket operativsystem talar du om?

Det finns fler frågor, men väljer att börjar med dessa frågor.
Citera
2012-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är detta någon sorts skoldator? Är du inloggad som administratör? Vilket operativsystem talar du om?

Det finns fler frågor, men väljer att börjar med dessa frågor.
Nej, det är min egna laptop.

För övrigt kan du stänga tråden. Mina problem löstes när jag gick tillbaka till fabriksinställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in