Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-30, 01:07
Medlem
drlinkps avatar
Hahaha, festligt! Vem hade gjort bilden och varför?
Citera
2012-08-30, 01:14
Medlem
zorander1s avatar
Bilden gjordes väll för att Byggnads stått och skrikit "Go, Home" till estniska arbetare och använt andra facistmetoder för att motarbeta dem.

Jag tycker den passade rätt bra i det här sammanhanget också...
Citera
2012-08-30, 01:35
Medlem
J0Es avatar
Det värsta är ju att man inte blir förvånad längre... SVT vill jag minnas har gjort sådant här förut. Jag tänker närmast på starten av rapport-sändningarna, där en påtagligt inklistrad libysk flagga hänger över en neger och en blond kvinna som filmas bakifrån. Nu verkar de ha bytt, den fanns där tidigare.

Visst, UG kan ha sina poänger, utan tvekan. Men efterhand så märks det att de är rätt duktiga på att manipulera och förvrida saker.
Citera
2012-08-30, 03:11
Medlem
Tipsar Breaking News om denna tråden.
Citera
2012-08-30, 04:40
Medlem
fyll-hundts avatar
Ser fram emot att se vad SVT kommer med för försvar. Min röst faller på:
SVT: "Vi ber om ursäkt!" Följt av total tystnad samt no lesson learned
Citera
2012-08-30, 06:27
Medlem
Alvaros avatar
"Vi ber om ursäkt, vi vet inte hur något sådant kan ha skett. Vi ska se över våra rutiner så att något liknande inte kan inträffa igen."

Sedan kommer så klart inget göras åt saken.
Citera
2012-08-30, 07:04
Medlem
Vilken tabbe. Vad pinsamt det måste vara för redigeraren som satt ihop klippet.
Citera
2012-08-30, 07:39
Medlem
kompjuters avatar
Jäklar vad reportern Josephine Freje är snygg, kunde inte slita blicken från henne.

Första gången jag såg denna vackra kvinna
Citera
2012-08-30, 08:18
Medlem
lyssna vid 17.00 på han i röd tröja, låter som han säger att han heter Björn Breivik
Citera
2012-08-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaneviking
lyssna vid 17.00 på han i röd tröja, låter som han säger att han heter Björn Breivik

Det inte bara låter som det. Kollar du en halvminut till så ser du att han faktiskt heter Breivik.

Jädra SVT vilka nazistprogram de sänder. Breivik och SS-hjälmar.
Citera
2012-08-30, 09:44
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
"Vi ber om ursäkt, vi vet inte hur något sådant kan ha skett. Vi ska se över våra rutiner så att något liknande inte kan inträffa igen."

Sedan kommer så klart inget göras åt saken.
Ja och vad tycker du som ska göra åt saken då? Hugga händerna av grafikern? Stena dennes familj? Det är ju givetvis ett vanligt mänskligt misstag gjort av en stressad medarbetare, som kommer googla bra mycket noggrannare i framtiden. Det är ett hysteriskt roligt misstag, det håller jag med om, men så värst upprörd blir jag inte. Knappast något som sänker den journalistiska trovärdigheten nämnvärt för mig.

/perris
Citera
2012-08-30, 09:59
Medlem
Snart lär man väl få se den där som avatar över hela jävla forumet + en skämttråd om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in