Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-29, 16:26
Medlem
hazzos avatar
När jag försöker ansluta Itunes till Itunes store får jag bara meddelande att anslutning inte funkar. Programmet frågar även om jag är ansluten till nätet. Har en svag känsla av att det är brandväggen i Norton som strular. Nån som vet hur man fixar det?
Citera
2012-08-29, 16:28
Bannlyst
om din teori stämmer så ska det fungera då norton är inaktivt? Testat det för kolla om din teori stämmer?
Om inte, börja med det.
Citera
2012-08-29, 16:50
Medlem
hazzos avatar
Tack

Nix inte än. Kollar när jag kommer hem.
Citera
2012-08-29, 17:22
Medlem
arakas avatar
gör som alla andra, ladda hem från TPB, funkar alltid.
Citera
2012-08-29, 17:24
Medlem
hazzos avatar
Även appar o uppdateringar?
Citera
2012-08-29, 17:42
Medlem
Ehfraims avatar
Kan mycket väl vara Nortons brandvägg. Starta brandväggen och leta efter ett sätt att lägga till undantag för brandväggen. Borde inte vara så svårt att hitta. Lägg till Itunes där.

EDIT: https://www-secure.symantec.com/norton-support/jsp/help-solutions.jsp?version=1&product=home&lg=english&ct =united_states&docid=v1028140_NIS_Retail_2012_en_u s&pvid=f-home

EDIT2: Eller denna: http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norton/problem-with-norton-internet-security-and-itunes/td-p/219819
Senast redigerad av Ehfraim 2012-08-29 kl. 17:45.
Citera
2012-08-29, 17:56
Medlem
Avinstallera skiten och kör med windows inbyggda brandvägg istället. Har du nu även norton antivirus så avinstallera det med och kör med windows essentials istället. Vips är de flesta dataproblem som bortblåsta...

Antivirusprogram är bara skit och sirap i datorn
Citera
2012-08-30, 14:48
Medlem
hazzos avatar
Tack Ehfraim för bra tips. Tyvärr visade det sig inte vara brandväggen. Jag har testat att både stänga av och tillåta itunes. Nu får jag inte meddelande att anslutning inte funkar o programmet frågar inte om jag är ansluten till nätet. Det står bara o tuggar o ingenting händer. Kanske läge att ominstallera itunes. Vet någon om spellistor mm försvinner vid ominstallation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in