2012-09-01, 02:03
Medlem
dayms avatar
Om hon nu kunde knega hos sin farsa och dra in en vettig lön varför då blåsa folk för att leva på topp på styreplan i 2 år och svänga med plasttuttarna för att sedan spendera resten utav sitt liv finansiellt rökt? Någonting verkar ju helt av här.
Citera
2012-09-01, 02:18
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Om hon nu kunde knega hos sin farsa och dra in en vettig lön varför då blåsa folk för att leva på topp på styreplan i 2 år och svänga med plasttuttarna för att sedan spendera resten utav sitt liv finansiellt rökt? Någonting verkar ju helt av här.
Ung och dum? Jag tog inte heller de mest smarta besluten när jag var 22 även om detta är några snäpp värrre.
Citera
2012-09-01, 02:54
Medlem
VanElliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym

Ung, dum, naiv. Minst 2/3 av dessa kombinerat med onormalt bekräftelsebehov leder ofta till tråkigheter.
Citera
2012-09-01, 03:09
Medlem
sonpuigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Skatteverket har fått upp ögonen för henne nu också. Säker källa!

Berätta gärna vidare
Citera
2012-09-01, 03:14
Medlem
vad skumt, att många köpt skor även fast dem varit kopior. Dem e ju rätt kräsna i bloggvärlden, iaf va ja trodde.

Men hur mycket cash har hon fått in på detta`? Och tänk er om det plötsligt står två stora män utanför ytterdörren en lördagsförmiddag som påstås komma från ett utländskt inkasso
Citera
2012-09-01, 04:00
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag ser ingen bluff-faktura? Det enda jag ser är en verifikation på en överföring.

Tjejen förtjänar väl lite kritik för att hon inte sköter leveranserna och är seg med återbetalningar. Men den hetsjakt ni utsätter henne för är löjlig. Jag tror hon jobbar stenhårt på att få det att funka, sen har hon varit lite naiv kanske, men det är inte förbjudet.

Dessutom ska hon ha cred för att hon jobbar som montör. Ni som aldrig startat något företag har ingen aning om hur mycket jobb det är i uppstarten och vilken lång tid det tar innan man får in några pengar.

Kritisera gärna tjejen för att hon inte lever upp till sina utfästelser, men ge fan i personförföljelsen. What goes around comes around.

Håller helt med om detta.

Många i denna tråden är så djäkla korkade att de tror att hon avsiktligt försökt blåsa folk, men samtidigt visar sin identitet överallt.

Slår vad om att många här inne, om de fick chansen att sätta upp en webshop och försöka sälja något, inte skulle fått sålt ett skit.

Visst, kan förstå att de som beställt något och inte fått varan måste vara förbannad, men att tro att Amanda haft för avsikt att blåsa folk, ni måste ju vara tio gånger mer blåst än Amanda själv.
Citera
2012-09-01, 04:12
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayayeyey

Många i denna tråden är så djäkla korkade att de tror att hon avsiktligt försökt blåsa folk, men samtidigt visar sin identitet överallt.

Slår vad om att många här inne, om de fick chansen att sätta upp en webshop och försöka sälja något, inte skulle fått sålt ett skit.

Visst, kan förstå att de som beställt något och inte fått varan måste vara förbannad, men att tro att Amanda haft för avsikt att blåsa folk, ni måste ju vara tio gånger mer blåst än Amanda själv.
Hej! Kul att du hittade till tråden, kanske läsa sammanfattningen innan du postar?
Jag tror inte heller hennes plan från början var att blåsa folk, men med antagligen uteblivna leveranser, paket som fastnat i tullen, kineser som firar nyår i två veckor och slutar arbeta (spekulationer från min sida) gör att hinder kan uppstå. Det verkar som hon fått alltför många beställningar utan att ha täckning att kunna leverera. Det bästa hade varit att hålla på alla betalningar och återbetala alla missnöjda kunder men istället verkar det som att hon spenderat kundernas pengar på konsumtionsvaror, fortsatt tagit beställnigar och spenderat upp pengarna.

Och sedan kommer det till de prekära situationer med regelrätta blåsningar som det visserligen inte finns några raka bevis på, personen i tråden som har blivit blåst på 40000 i depostionsavgift för en tredjehdanslägenhet som Amanda nu har 70000 i hyreskuld på via inkasso...
Dessutom finns det indikationer på att hon inte betalat in en enda krona till skatteverket? Något som ska göras månatligen vid egenföretagande?
Senast redigerad av hello 2012-09-01 kl. 04:32.
Citera
2012-09-01, 04:17
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Hej! Kul att du hittade till tråden, kanske läsa sammanfattningen innan du postar?

Har läst det mesta i denna tråden, och många har den uppfattningen att hon avsiktligt försökt blåsa folk. Hur har du kunnat missa det?
Citera
2012-09-01, 04:36
Medlem
hellos avatar
Citat:
Har läst det mesta i denna tråden, och många har den uppfattningen att hon avsiktligt försökt blåsa folk. Hur har du kunnat missa det?
OK nu förstår jag dig. Ja, jag håller med dig, tror inte heller att detta var planerat från hennes sida, bara en massa olyckliga omständigheter och en massa dumma beslut som tillslut ledde till det här.

Läser man hennes blogg från början till slut är det nästan som Snabba Cash fast ur i ett kvinnligt bloggperspektiv med allt vad innebär...

Om man är lite cynisk och bortser från alla drabbade så är det en rätt intressant historia (även om den inte är över). Jag tror det skulle kunna rendera till en film eller bok i slutändan faktiskt.
Darling http://www.imdb.com/title/tt0875581/ mixad med Snabba Cash http://www.imdb.com/title/tt1291652/
Senast redigerad av hello 2012-09-01 kl. 05:16.
Citera
2012-09-01, 06:18
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
OK nu förstår jag dig. Ja, jag håller med dig, tror inte heller att detta var planerat från hennes sida, bara en massa olyckliga omständigheter och en massa dumma beslut som tillslut ledde till det här.

Läser man hennes blogg från början till slut är det nästan som Snabba Cash fast ur i ett kvinnligt bloggperspektiv med allt vad innebär...

Om man är lite cynisk och bortser från alla drabbade så är det en rätt intressant historia (även om den inte är över). Jag tror det skulle kunna rendera till en film eller bok i slutändan faktiskt.
Darling http://www.imdb.com/title/tt0875581/ mixad med Snabba Cash http://www.imdb.com/title/tt1291652/

Om man har för avsikt att köra något ärligt betalar man i alla fall lite skatt. Lägger man ihop alla pusselbitar (och gör det grundligt), ser man en relativt tydlig bild. Scams har alltid varit en del av konceptet. Hon räknade helt enkelt med att inte åka dit. Om det inte vore för denna tråd hade hon fortsatt precis som vanligt. Jag håller med om att historien är intressant och den här historien har hänt på riktigt.
Citera
2012-09-01, 06:26
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Om man har för avsikt att köra något ärligt betalar man i alla fall lite skatt. Lägger man ihop alla pusselbitar (och gör det grundligt), ser man en relativt tydlig bild. Scams har alltid varit en del av konceptet. Hon räknade helt enkelt med att inte åka dit. Om det inte vore för denna tråd hade hon fortsatt precis som vanligt. Jag håller med om att historien är intressant och den här historien har hänt på riktigt.
Nä jag tror faktiskt inte det(att scams har varit endel av konceptet som du uttrycker det), jag vill inte försvarara henne på något sätt men jag tror att hon är fruktansvärt naiv(och ganska dum) och inte en utstuderad bedragare. Tror hon sköt upp alla "jobbiga" saker såsom moms, arga kunder, tullavgifter, skatter osv tills det brakade samman.
Inget försvar från min sida men efter att jag läst hela hennes blog och alla inlägg uppfattar jag det som det...
Citera
2012-09-01, 08:09
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:

Det råder ingen tvekan om att hon avsiktligen lurat folk. Det började på blocket med annonser på märkesväskor som hon menade på att posten slarvat bort när paket efter paket aldrig kom fram till kunderna. Man kan enkelt se att samma beteende följde med till shopen/webbsidan.
Har man inte levererat eller betalat tillbaka pengarna efter 6 månader råder det ingen tvekan om hon sysslar med bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in