2013-01-10, 09:22
Medlem
Medalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Har någon över huvud taget nämnt att de varit på vittnesförhör gällande webshoppen?

Förhör med målsägande brukar ske via telefon i sådana här fall och det är en utredningsgrupp i Stockholm som utreder. (Bedrägeriroteln)
Precis som någon skrev tidigare, är det månader av handläggning och stor underbemanning på roteln just nu. Förra målet tog ju 1 1/2 år från anmälan till dom, vilket i sig är oskäligt en rättsstat.
Citera
2013-01-10, 23:08
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Vi får hoppas att det blir fart på utredning snart. Det handlar ju trots allt om rätt så mycket pengar.

Mvh
Citera
2013-01-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Har någon över huvud taget nämnt att de varit på vittnesförhör gällande webshoppen?

Jag var på förhör hos polisen för någon vecka sedan, men häromdagen hörde de av sig och berättade att mitt ärende läggs ner då det är svårt att bevisa att hon hade som avsikt att lura mig på min deposition för lägenheten jag hyrde.

Så nu måste jag gå andra vägar för att få tillbaka mina 40.000:-

Jag kommer aldrig att ge upp i alla fall!!!

Jag hoppas på att det händer något med fallen som inte klassas som civilrättsliga och att alla som har blivit lurade här anmält det.
Citera
2013-01-11, 20:19
Medlem
Medalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kwikken
Jag var på förhör hos polisen för någon vecka sedan, men häromdagen hörde de av sig och berättade att mitt ärende läggs ner då det är svårt att bevisa att hon hade som avsikt att lura mig på min deposition för lägenheten jag hyrde.

Så nu måste jag gå andra vägar för att få tillbaka mina 40.000:-

Jag kommer aldrig att ge upp i alla fall!!!

Jag hoppas på att det händer något med fallen som inte klassas som civilrättsliga och att alla som har blivit lurade här anmält det.

Det du ska göra nu är ett begära en omprövning hos åklagarmyndigheten.
Jag lovar att det ger resultat. Har själv gjort det, men positivt resultat i ett liknande ärende.
(förutsatt att det är en åklagare som lagt ner det) Det är också intressant att veta varför de lägger ner. Behöver du hjälp med att formulering osv av din överklagan, är det bara att skicka ett PM.
Citera
2013-01-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medaline
Det du ska göra nu är ett begära en omprövning hos åklagarmyndigheten.
Jag lovar att det ger resultat. Har själv gjort det, men positivt resultat i ett liknande ärende.
(förutsatt att det är en åklagare som lagt ner det) Det är också intressant att veta varför de lägger ner. Behöver du hjälp med att formulering osv av din överklagan, är det bara att skicka ett PM.

Det kanske jag ska prova, men det är inte en åklagare som har lagt ner det, utan det är förundersökningsledaren som har bestämt sig för att lägga ner. Men i min mening så kan jag förstå att de gör det med tanke på att det är väldigt svårt att kunna bevisa att hon hade som avsikt att lura mig. Jag kan ju kolla på hur jag går till väga.
Citera
2013-01-25, 11:56
Medlem
aasmandy på instagram
Citera
2013-01-25, 12:15
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sideshowJO
aasmandy på instagram
privat profil...what gives liksom.
Citera
2013-01-31, 14:08
Medlem
jackflashs avatar
Det är ju helt dött här nu. Vad göra Amanda idag? vad hände med den förestående tidningsartikeln? Hur går polisarbetet? Några nyheter måste väl ha inkommit?
Citera
2013-02-11, 12:04
Medlem
ingen som har några nyheter om henne/fallen?
Citera
2013-02-26, 22:05
Medlem
Det har varit dött i den här tråden en lägre period nu. Finns det något sätt att ta reda på hur det går med målet om bedrägerierna via hennes nätshop?

Jag tar gärna på mig att forska om det, om någon kan hjälpa mig med rätt riktning vart jag ska börja..

Tackar
Citera
2013-02-27, 18:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhejhej
Det har varit dött i den här tråden en lägre period nu. Finns det något sätt att ta reda på hur det går med målet om bedrägerierna via hennes nätshop?

Jag tar gärna på mig att forska om det, om någon kan hjälpa mig med rätt riktning vart jag ska börja..

Tackar

Du kan ringa Nacka Tingsrätt, 08-561 656 00, och fråga om de har ett pågående ärende med hennes namn/personnummer 890302-xxxx. De fyra sista siffrorna finns i tråden, i början någonstans. Fråga också om datum för när ev. fall skall tas upp.

http://www.ratsit.se/19890302-Anna_Amanda_Sjostrom_Saltsjo-Boo/doOspDXkaPP0-jqjsSGECFFY_cN0biNrxsH4Zs7Vqxo
Citera
2013-02-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Du kan ringa Nacka Tingsrätt, 08-561 656 00, och fråga om de har ett pågående ärende med hennes namn/personnummer 890302-xxxx. De fyra sista siffrorna finns i tråden, i början någonstans. Fråga också om datum för när ev. fall skall tas upp.

http://www.ratsit.se/19890302-Anna_Amanda_Sjostrom_Saltsjo-Boo/doOspDXkaPP0-jqjsSGECFFY_cN0biNrxsH4Zs7Vqxo

Tack så mycket! Jag kommer att ta tag i det på måndag och skriver in en rapport hur det gått med mitt sökande, när det är klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in