Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-25, 22:43
Medlem
Hej

Återigen: en Mac-novis har problem.

Jag surfar på Blockets sida. Scrollar ner på sidan. Kollar in en annons. Backar sedan med de olika sätten att backa men kommer inte till platsen där jag var, utan sidan laddas om och jag är stationerad högst upp.

Såvitt jag vet är det bara på Blocket som problemen finns men deras kundtjänst anser att det är ett inställningsproblem.

Jag har sökt svaret i generella instälnningar för både Safari och Flash. Hittar inget som verkar påverka.

Vad ska jag göra?

Tacksam för svar
Citera
2012-08-25, 23:19
Medlem
DoktorMillers avatar
Vilken modell gäller det?

Jag har macbook pro och märker samma problem när jag backar med cmd+pil. När jag använder styrplattan och scrollar sidleds hamnar jag däremot på den höjd jag befann mig på innan.
Citera
2012-08-25, 23:24
Medlem
Snöjs avatar
Händer för mig på vissa hemsidor, andra inte. Minns inte om det är någon skillnad ifrån Lion eller tidigare Safari, men det känns som att det beror på hur hemsidan är uppbyggd. Jag kan ha fel dock.
Citera
2012-08-25, 23:36
Medlem
Jag är säker på att det inte var före uppgraderingen på Blocket hemsida.

Jag har en MBA , Mid 2010

Det är samma om jag backar med svep, meny/back eller safaris pilar.
Senast redigerad av Kontravibrationer 2012-08-25 kl. 23:40.
Citera
2012-08-26, 00:25
Medlem
FonziEEs avatar
Brukar hända mig om jag är snabb med att scrolla ner..
Citera
2012-08-26, 05:26
Medlem
trattfans avatar
Efter ja uppdaterade till Mountain Lion så har sökfältet i Safari blivit segare för mig.
Efter att jag te.x skriver google så brukar de bli så att jag skriver G och sedan enter direkt iom att jag vet att google kommer upp.

Men senast jag uppdaterade så tar det cirkus 1 sekunder innan google kommer upp, vilket innebär att den gör en googlesökning och kommer till googles hemsida.

Nu kanske det var ett dåligt exempel på google iom att det kanke gör samma grej, men vi säger Aftonbladet istället, då googlar den bara på ordet "A".....

Har MBP early 2011
Senast redigerad av trattfan 2012-08-26 kl. 05:35.
Citera
2012-08-26, 07:42
Medlem
Om nI som läser denna tråd, öppnar upp www.blocket.se, scrollar ned till under hälften och öppnar en annons, för att sen backa. Vad händer? Kommer ni till annonsen läge eller har ni hamnat högst upp på sidan.
Senast redigerad av Kontravibrationer 2012-08-26 kl. 08:23.
Citera
2012-08-26, 08:07
Medlem
Cassandraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontravibrationer
Om nI som läser denna tråd, öppnar upp www.blocket.se, scrollar ned till under hälften och öppnar en annons, för att sen backar. Vad händer? Kommer ni till annonsen läge eller har ni hamnat högst upp på sidan.

Jag kommer där jag var. Dock hade jag problem med att hamna längst upp i Lion, har ML nu och då fungerar det. Men som många andra sagt så tror jag, framförallt, att problemet ligger hos Blocket som kanske inte stödjer safari fullt ut?? För upplever att mitt resultat är lite svajigt och kan bero på när man är inne osv.
Citera
2012-08-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Efter ja uppdaterade till Mountain Lion så har sökfältet i Safari blivit segare för mig.
Efter att jag te.x skriver google så brukar de bli så att jag skriver G och sedan enter direkt iom att jag vet att google kommer upp.

Men senast jag uppdaterade så tar det cirkus 1 sekunder innan google kommer upp, vilket innebär att den gör en googlesökning och kommer till googles hemsida.

Nu kanske det var ett dåligt exempel på google iom att det kanke gör samma grej, men vi säger Aftonbladet istället, då googlar den bara på ordet "A".....

Har MBP early 2011

Safari > Preferences > Privacy >Prevent search engines from providing suggestions.
Citera
2012-08-26, 14:55
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holkarn
Safari > Preferences > Privacy >Prevent search engines from providing suggestions.
Fan va underbar du är Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in