2012-08-23, 02:11
Medlem
ringrostigs avatar
När jag vet att jag har ett fast jobb säkrat så ska jag köpa mig en Audi men modellen har jag inte bestämt mig för. Vilken av Audi's modeller är snyggast och ligger ändå rätt så vettigt i pris?

Jag har kollat på A4 och A6 och det ska helst vara kombi med undantag om det är en snygg sedan som en A7:a men en sådan bil är ju verkligen inte i min prisklass !
Citera
2012-08-23, 05:37
Medlem
EmmEssEmms avatar
En R8 kanske vore nåt

http://freeimagesarchive.com/data/media/18/audi-r8_4.jpg
Citera
2012-08-23, 10:52
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ringrostig
När jag vet att jag har ett fast jobb säkrat så ska jag köpa mig en Audi men modellen har jag inte bestämt mig för. Vilken av Audi's modeller är snyggast och ligger ändå rätt så vettigt i pris?

Jag har kollat på A4 och A6 och det ska helst vara kombi med undantag om det är en snygg sedan som en A7:a men en sådan bil är ju verkligen inte i min prisklass !

Kan du säga ungefär vad du är beredd att betala, finns ju en hel del olika prisklasser när det gäller Audi
Citera
2012-08-23, 10:57
Medlem
BigIvars avatar
Du vet alltså inte vad för bil du vill ha, men har bestämt dig för att det ska vara en Audi. Är det inte att börja i fel ände ?
Citera
2012-08-23, 12:38
Medlem
ringrostigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmEssEmm
En R8 kanske vore nåt

http://freeimagesarchive.com/data/media/18/audi-r8_4.jpg

Haha alldeles för dyrt !

Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Kan du säga ungefär vad du är beredd att betala, finns ju en hel del olika prisklasser när det gäller Audi

Runt 180.000:- den dagen jag har pengar som blir inom dom senaste 12-13 månaderna

Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Du vet alltså inte vad för bil du vill ha, men har bestämt dig för att det ska vara en Audi. Är det inte att börja i fel ände ?

Men jag skrev ju att jag kollat på A4 och A6.. men jag undrar om det finns några andra förslag på olika snygga modeller för något i samma prisklass !
Citera
2012-08-23, 12:45
Medlem
En begagnad RS6 kanske?
Citera
2012-08-23, 12:50
Medlem
LexComs avatar
A4 kan ju kännas rät liten. Inte jättestort lastutrymme eller baksäte men brukligt. A6 är betydligt större och rymligare och känns gedignare i sin konstruktion. Dock stora och tunga vilket kräver en större motor för att känns pigg.

Låt behovet styra... A4 om du vill ha lite aktivare körning och A6 om du vill ha något rymligare
Citera
2012-08-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
En begagnad RS6 kanske?

får du inte för 180k, om du inte ska ha en bra och inte sönderkörd. Kanske med tur en fin c5 från tyskland.

Kanske en audi tt hade varit något? Avsevärt mindre än a6 å a4 dock.
Citera
2012-08-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Kanske en audi tt hade varit något? Avsevärt mindre än a6 å a4 dock.

En TT röstar jag också för, finns fina på blocket för den slanten!
Citera
2012-08-26, 21:34
Medlem
klinger75s avatar
Rent spontant skulle jag säga A4 då får du en nyare bil med mindre mil . Å andra sidan blir ju A6 mer mångsidig då man kan lasta dra mer .

Funderar man på A3 kan man lika gärna köpa en golf som oftast har bättre utrustning .

audi tt blir dyr att äga men rolig

alla andra modeller är för dyra
Citera
2012-08-26, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LÖVTRÄ
En TT röstar jag också för, finns fina på blocket för den slanten!
en kärringbil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in