2012-08-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Räknar man med tyska medborgare med åtminstone en turkisk förälder kan det röra sig om ca. 4 miljoner enligt vissa mätningar: http://en.wikipedia.org/wiki/Turks_in_Germany

Nej, sådana beräkningar är inte tillförlitliga. Dessutom innebär själva beräkningsgrunden att man frångår det gängse betraktelsesättet, vad gäller definitionen på utlänning/invandrare/turk.

Enligt allmänna källor finns det ca 3 miljoner turkar i Tyskland.
Citera
2012-08-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Okej men hur är de i Hamburg och München? Känner du till något om dessa städer, och situationen krig integration och invandring?

Blir de tyska kvinnorna, och de tyska folket generellt - berikade och berikat?
Vad tycker tyskarna om sjuklöverns projekt?

I Sverige håller vi ju på och fylla landet med diverse MENA folk - med somalier i spetsen. Vi har ju procentuellt sett fler muslimer än Tyskland, och vi är så sakterliga på väg mot undergången.

Finns det någon sanning i följande uttryck, "Die dumme Schweden"?

Det svenska folket är ju lite lätt hjärntvättat, även vissa invandrade ifrån forna Jugoslavien. Vi matas ju dagligen med "vi gillar olika" artiklar och tv-inslag. Vi måste ju visa solidaritet och vara världens största socialkontor - enligt gammelmedia och politiker.

Edit: Tysken behöver ju inte färdas speciellt långt, för och se våran vardag i Malmö. Om man bor nära Puttgarden, så är de bara att ta färjan till Rödby - och sedan bila igenom Danmark, och över Öresundsbron. Malmö nästa anhalt.

Jag bor i Tyskland. JA, det finns en hel del sanning i uttrycket "die dummen Schweden"!

Det räcker med att läsa flera av de aningslösa inläggen som producerats här, av människor som knappt satt sin fot i Tyskland.
Citera
2012-08-22, 10:14
Medlem
Behringo-starrs avatar
Mångkulturen är väl betydligt mer lyckad i Berlin. När vi var och såg Les Claypool hamnade vi hos ett gäng Polska anarkister som ockuperade denna kåk sedan länge Die Köpi. Efter att ha köpt mjukt fint brass gör 5 Euros grammet krängdes säkert 5 Döners. Såg inte en jävla Somalier och konserten i en gammal fuktig lokal i Gamla DDR-delen var helt konge.

Dönern i dess nuvarande form i Berlin/Tyskland är mångkulturens främsta skapelse (uppfanns av en invandrad Turk) och det enda som hindrar mig från att gå full Breivik. Fan vad jag vill till Berlin igen.
Senast redigerad av Behringo-starr 2012-08-22 kl. 10:16.
Citera
2012-08-22, 10:17
Bannlyst
Hur är det med Österike då? Österrike har väl lyckas hålla den mångkultruella smutsen borta ganska duktigt :

Kanske bero på det landets store son Adolf arv..

För att citera Mein Kampf :

Härtill kommer den innerliga kärlek, varmed jag nästan redan från första stunden omfattade denna stad mer än någon annan plats, jag besökt. En tysk stad!! Vilken skillnad mot Wien. Jag mådde illa bara jag tänkte tillbaka på detta folkrasernas Babylon. Dessutom låg dialekten mig så mycket närmare, att jag - i synnerhet när jag umgicks med niederbayrare - påmindes om min barndom. Där fanns tusen och flera saker som voro eller blevo mig innerligt kära och dyrbara.
Citera
2012-08-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Behringo-starr
Mångkulturen är väl betydligt mer lyckad i Berlin. När vi var och såg Les Claypool hamnade vi hos ett gäng Polska anarkister som ockuperade denna kåk sedan länge Die Köpi. Efter att ha köpt mjukt fint brass gör 5 Euros grammet krängdes säkert 5 Döners. Såg inte en jävla Somalier och konserten i en gammal fuktig lokal i Gamla DDR-delen var helt konge.

Dönern i dess nuvarande form i Berlin/Tyskland är mångkulturens främsta skapelse (uppfanns av en invandrad Turk) och det enda som hindrar mig från att gå full Breivik. Fan vad jag vill till Berlin igen.

En rolig och korrekt analys av läget i Berlin!
Citera
2012-08-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Hur är det med Österike då? Österrike har väl lyckas hålla den mångkultruella smutsen borta ganska duktigt :

Kanske bero på det landets store son Adolf arv..

För att citera Mein Kampf :

Härtill kommer den innerliga kärlek, varmed jag nästan redan från första stunden omfattade denna stad mer än någon annan plats, jag besökt. En tysk stad!! Vilken skillnad mot Wien. Jag mådde illa bara jag tänkte tillbaka på detta folkrasernas Babylon. Dessutom låg dialekten mig så mycket närmare, att jag - i synnerhet när jag umgicks med niederbayrare - påmindes om min barndom. Där fanns tusen och flera saker som voro eller blevo mig innerligt kära och dyrbara.

Är du seriös, eller ?

Österrike har massor av problem till följd av mångkulturen, och i synnerhet Wien är en stad, som det gått utför med p.g.a. alla invandrade araber, turkar, rumänska zigenare m.m. Det finns mycket latent hat mot dessa grupper bland Österrikare.
Citera
2012-08-23, 13:24
Medlem
Mitt intryck av Berlin är att det är mycket mindre utomeuropeiska invandrare där än i svenska storstäder. Jag hängde mest i östra Berlin och vet inte om det kanske finns invandrarförorter i de västra delarna.
Citera
2012-08-23, 14:12
Medlem
Messials avatar
Salafisternas/wahabiternas huvudkontor ligger ju också i Wien. Bara en sådan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Österrike har massor av problem till följd av mångkulturen, och i synnerhet Wien är en stad, som det gått utför med p.g.a. alla invandrade araber, turkar, rumänska zigenare m.m. Det finns mycket latent hat mot dessa grupper bland Österrikare.
Citera
2015-05-30, 00:15
Medlem
Varför anser ni att det är dåligt att länder har invandrare? Visst, invandrare som föraktar värdlandet, och som vägrar att leva hederligt, är ett problem, men annars finns det väl ingen anledning att hata alla utomeuropéer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in