Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-16, 00:02
  #1
Medlem
Pungkrockarns avatar
Det finns som bekant två sektioner i heta ämnen. En modererad där admin/mods väljer topics och en "organisk" som visar vilka ämnen som är heta.

Det i sig är inget problem. Organisation är alltid bra. Problemet är dock att trådarna som finns i den modererade försvinner från den riktiga listan.

Finns det något script eller motsvarande som tar bort censuren och inkorporerar de moderate trådarna ocensurerat i den riktiga listan?

Hur bör man på bästa sätt frigöra sig från flashbacks åsikt om vad som är aktuellt?
2012-08-16, 00:28
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Nu är det ju inte riktigt censur eftersom trådarna i sig finns kvar, dom finns bara inte på "vanliga" HÄ.
2012-08-16, 12:26
  #3
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu är det ju inte riktigt censur eftersom trådarna i sig finns kvar, dom finns bara inte på "vanliga" HÄ.

Exakt. Dock så tycker jag att HÄ blivit aningen ensidig sedan förändringen. Det är i princip bara trådar om likanande ämnen där nuförtiden. Och då skall man komma ihåg att jag var en av de största hatarna av gamla HÄ, men saknar det på något underligt sätt nu.
2012-08-16, 12:31
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Exakt. Dock så tycker jag att HÄ blivit aningen ensidig sedan förändringen. Det är i princip bara trådar om likanande ämnen där nuförtiden. Och då skall man komma ihåg att jag var en av de största hatarna av gamla HÄ, men saknar det på något underligt sätt nu.


Jag var en stor HÄ hatare, orsaken var att det i 90% av fallen bara var trolltrådar, där det sedan trollades loss helt i såfort de kom upp där.

Den nuvarande versionen känns lite mer seriös på något sätt (även om jag inte använder mig av HÄ själv).
2012-08-16, 12:50
  #5
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag var en stor HÄ hatare, orsaken var att det i 90% av fallen bara var trolltrådar, där det sedan trollades loss helt i såfort de kom upp där.
Trolltrådarna plockar vi bort från listan så snart vi ser dem, så dels är det idag mindre skräp där, och dels finns det inte längre lika starka skäl för folk att starta tramstrådar bara för att få många läsare.
2012-08-16, 12:54
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Trolltrådarna plockar vi bort från listan så snart vi ser dem, så dels är det idag mindre skräp där, och dels finns det inte längre lika starka skäl för folk att starta tramstrådar bara för att få många läsare.

Mjo, det var just det jag menade, även om jag inte använder HÄ själv, så har den blivit bättre iom den manuella gallringen som sker.
2012-08-16, 15:18
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Exakt. Dock så tycker jag att HÄ blivit aningen ensidig sedan förändringen. Det är i princip bara trådar om likanande ämnen där nuförtiden. Och då skall man komma ihåg att jag var en av de största hatarna av gamla HÄ, men saknar det på något underligt sätt nu.

Jag kollar på HÄ kanske en gång i månaden och det är sällan trådar från mina forum hittar dit så för mig personligen är HÄ ett icke-problem. Men nån censur förekommer det inte alla fall, den saken är klar.
2018-11-29, 16:15
  #8
Medlem
Bring back heta ämnen!
Vad får er att tro att vi är intresserade av att läsa "aktuella ämnen" som är är utvalda av moderatorer?
Vi vill ha Heta Ämnen där de trådar med mest trafik ligger först, ska det vara så svårt att förstå? Automtiskt skall det gå och inte som nu att moderatorerna väljer vad dom tycker är aktuellt.

Censur är vad det är!
2018-11-29, 19:24
  #9
Medlem
Emerains avatar
Jag låser den här tråden och hänvisar vidare all diskussipn till (FB) Heta ämnen läggs ner!

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback