12-07-30 kl 21:10 inkom samtal till polisens ledningscentral om ett väpnat rån på Netto i Oxelösund.
Citat:
Tre gärningsmän har tilltvingat sig en okänd summa pengar med hjälp av pistolliknande föremål. Gärningsmännen har sedan bundit fast fyra personer som befann sig inne på Netto, två kunder och två anställda.
Vad jag har hört så ska en av kunderna som var på Netto under rånet vara Ma***a W*****g och vet inte om hon blev bunden eller bara var med om händelsen. och i ungefär samtidigt blev tydligen en kille som heter R****t häktad men om den häktningen har samband med rånet att göra vet jag inte.
Senast redigerad av tuzzen 2012-08-15 kl. 11:11.
Det at tydligen en äldre rånare som var lugn och "snäll", de andra två var yngre och jättenervösa! Blev lite förvånad att det inte kommit upp tråd tidigare!
Alla blev bundna men tog sig loss ganska omgående. Rånarna hade frågat efter ett nummer som de kunde ringa till "så fort de hade kommit ut", för att nån skulle komma och släppa loss dem!
Två timmar efter rånet ringde de till personen, men då var de redan fria och polisen var på plats!
Ja såvitt jag vet så tog dom sig loss på ca en halvtimme.
Snackas en del om detta, har en bekant som känner en som blev bakbunden, återkommer med n*mn senare.
Kan ju inte finnas så många flyktvägar, det är väl motorvägen och gamla vägen mot nyköping? Om de inte gömde sig i Oxelösund fram tills nästa dag.
Åtminstone två av de misstänkta är prospects i mc-gänget Mongols.
Sten Eriksson, 22 år, greps i Kristiansand i Norge i veckan. Sedan tidigare sitter 19-årige Linus Bergström häktad.
En poäng i det hela är att Linus jobbar på Willys i Oxelösund...