Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-14, 14:38
Medlem
skurkans avatar
Har precis formaterat min dator och försöker installera ati catalyst control center och grafikkorts drivrutiner, problemet är att jag har så låg upplösning 640*480 utan drivers att jag inte kan se nästa knappen så kan inte installera några drivers. Har testat AltMove, men inte ens det hjälper, kan bara flytta rutan neråt och inte uppåt på skärmen. Någon som har något tips eller fix?

Väldigt tacksam för svar.
Citera
2012-08-14, 15:46
Medlem
stopbitchings avatar
Om du öppnar med 7-zip så kanske du kan lokalisera själva drivrutinen och sedan installera den manuellt via enhetshanteraren?
Citera
2012-08-14, 18:53
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkan
problemet är att jag har så låg upplösning 640*480 utan drivers att jag inte kan se nästa knappen så kan inte installera några drivers.
Vilken Windowsversion har du?

Är det en inte alltför antik version så har säkert generiska drivrutiner installerats, så att du kan ändra upplösningen så att alla knappar syns. Högerklicka på skrivbordet eller gå via Kontrollpanelen.

Därefter är det bara att installera ATI:s egna drivrutiner + CCC.
Citera
2012-08-17, 14:26
Medlem
Sephir0ths avatar
Hur ansluter du din skärm? Är det via en DVI-kabel? Jag hade problem när jag samtidigt hade en HDMI-kabel i samtidigt som forcade ner upplösningen! Pröva att dra ur HDMI-kabeln och starta sedan om datorn så borde du få 800x600 iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in