2012-08-12, 14:15
Medlem
Hej...

Jag står in för ett svårt beslut. Jag har stora delar av mitt kapital i euro.

Anser ni att man ska föra över alla pengar till kronor eller ska man vänta på en eventuell uppgång?
Citera
2012-08-12, 14:29
Medlem
Det mesta lutar väl åt att euron faller?
Grekland visar ingen form av förbättring, och inte de andra länderna heller.
Tyskland vill lämna Euron och då lär den väl sjunka mera.
Jag hade växlat till svenska.
Citera
2012-08-12, 15:33
Medlem
En valuta står alltid i rätt nivå. Om du vet bättre än marknaden om en valuta ska stiga eller sjunka, köp då instrument med hävstång enligt detta.
Citera
2012-08-12, 17:51
Medlem
Själv sålde jag nästan alla mina Euro för ett bra tag sedan.
Nu har den ju redan fallit kraftigt och är mest en gissningslek var botten är någonstans.
Citera
2012-08-12, 17:52
Medlem
Köp guld för pengarna istället! Själv så köper jag guld och håller på med att fixa en vapenlicens.
Citera
2012-08-12, 18:11
Medlem
Rutendos avatar
Själv har jag alla euron kvar eftersom jag tycker det är lite jobbigt då butikerna i Finland inte tar andra valutor än just euron.
Citera
2012-08-12, 19:33
Medlem
ormbitens avatar
Tror absolut att vi får se Euron en bit under 8kr innan året är slut.
Krisen för den där valutan lär inte upphöra på lång tid, den har egentligen bara börjat...

.
Citera
2012-08-12, 20:30
Medlem
annanmedlems avatar
Det sista fallet känns väl pådrivet av Draghis snack? Återstår väl att se om det blir mer än snack. Även om de justerade räntorna.
Citera
2012-09-01, 22:09
Medlem
Germanofils avatar
Har också en del av mitt sparkapital i Euro, dock bara ~10% av mitt totala sparande. Har dock funderat på att "gardera mig" genom att dela upp sparande 50/50 i EUR/SEK. Man vet ju aldrig vilken valuta som kraschar först...Men jag kanske skulle vänta till årsskiftet i så fall för att få mer EUR för mina SEK?
Citera
2012-09-02, 00:30
Medlem
Finans.killens avatar
Jag är så jävla bull på Euron så det är helt sjukt.
Har dock inga cash att köpa Euro för, men om jag hade haft det så hade jag fan matat in pengar i Euron!
Citera
2012-09-02, 14:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Går börsen ner vilket är ett sannolikt scenario, kommer euron med största sannolikhet stärkas mot kronan... Kronan är inget schweizer franc, som vissa verkar tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in