2012-08-12, 12:16
Medlem
Rutendos avatar
Tjenare alla lingonsyltsmissbrukare.

Blev inte för så länge sedan uppringd av en försäljare på Fixura som ville jag skulle låna ut pengar till finska alkoholister genom deras sajt Fixura.fi.

Såg även att dessa tomtar har en avdelning för svenskar som vill låna ut pengar till bättre behövande i Finland.

Låntagarna får alltså ett betyg (1-5) över hur trovärdiga de är. 1 betyder grovt alkoholiserade som knappast betalar tillbaka och 5 betyder att de är diplomingenjörer och arbetar i samma klass som VDn för ABB.

Saker man kan fundera på om Fixuras framtid och potentiell avkastning:
  • Varför inte låna pengar direkt från banken istället för att betala 26% ränta via Fixura?
  • Varför ska jag låna ut mina egna pengar åt tomtar som inte ens har laddat upp och fått ett inkomstbevis verifierat?

Har för mig att det har funnits liknande tjänster i Sweden med dessa har gått omkull?
Citera
2012-08-12, 12:49
Medlem
annanmedlems avatar
För att Fixura skall få sin del av kakan utan att ta någon risk såklart.
Citera
2012-08-12, 13:02
Medlem
Rutendos avatar
Alltså vad var det du svarade på? Givetvis är det Fixura som står med vinstlotten här, ifall de får det att gå runt. Men jag tänkte mer varför kunder inte besvärar sig att gå till banken för att låna 1-10k€ med betydligt lägre ränta?
Citera
2012-08-12, 13:36
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Alltså vad var det du svarade på? Givetvis är det Fixura som står med vinstlotten här, ifall de får det att gå runt. Men jag tänkte mer varför kunder inte besvärar sig att gå till banken för att låna 1-10k€ med betydligt lägre ränta?
För att vanliga banker inte brukar ge lån till personer som inte har någon stabil inkomst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in