Hej!
Verkar som att G haft sina glansdagar men några frågor från en nybörjare:
- Handlar helst från svenska shoppar för att slippa tullrisken och betalar gärna extra för det. Ser att det nämnts tidigare här i tråden att det finns aktiva svenska shoppar. Hittar bara suspekta bloggar med "maila mig" och vad som ser ut att vara väldigt seriösa grossister med krav på inloggning m.m. Peka mig gärna i rätt riktning så är jag tacksam!
- I annat fall, vilka av shopparna som levererar till Sverige från utlandet är pålitliga? Verkar vara en dominerande aktör i Holland där produkten bl.a. säljs i gelform på en av deras sajter. Sen också en butik i UK och en i USA med lager i Frankrike. De två första känns sådär med tanke på NL:s status som "knarkland" och att UK är utanför EU numera. USA-shoppen känns som högst potential för scam. Någon som kan voucha för nån av dem?
- Finns det någon marknad för GBL (ej GHB) på darknet?
- Varför är kaustiksoda-kok det enda kok som det pratas om? Varför inte med bakpulver som verkar ge en betydligt snällare exoterm reaktion och dessutom är "food grade". Har sett att det är lite olika hjälpämnen förutom NaHCO3 beroende på märke, är det någon av dessa som kan reagera till någon obehaglig slutprodukt? Är det krav på destillerat vatten?
- Finns det färska prejudikat på var gränsen för narkotikabrott av normalgraden går på GHB? Hittar lite olika bud. Tänker att om man ska koka är det bättre att göra mindre kok och gömma kaustiksoda, bakpulver, samarin (nåt annat?) på lämplig plats. Vill helst inte åka på nån 5 års-volta för innehav för strikt personligt bruk.
- Vad är en bra nybörjardos och påfyllningsdos/tid på 50/50-kok (stark!) GHB? Verkar mest vara GBL som diskuteras här.
Evigt tacksam för svar, speciellt frågorna om shoppar, i synnerhet svenska.