2006-01-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
borde man då inte få GHB-liknande effekt av höga doser GABA?
vidare: om man kan inta en ren neurotransmittor (GABA) borde man väl även kunna inta rent serotonin?

finns det något sätt som man kan förädla GABA till GHB..?

Du kan inte dricka en liter GABA och förvänta dig effekt, samma med Serotonin/Dopamin. De jobbar inuti hjärnan och kommer aldrig utanför blod/hjärn-barriären. Dvs, du kan inte få det att vandra upp till hjärnan för effekt. Att syntetisera GBL/GHB från GABA vet jag faktiskt inte om det går, eller varför man skulle vilja göra det. Kan tänka mig att det både är väldigt svårt och kostsamt.
Citera
2006-01-28, 03:18
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezaint_butelj
har kommit över en liter färgborttagningsmedel med gbl.. take off heter den.. på burken står endast INNEHÅLL: GAMMA-BUTYROLAKTON.. frågan är nu innehåller den bara det då?? det är en lite seg klar kanske något ljusgul vätska. luktar lite sött lösningsmedel.. massa annat skräp i?

GBL ska vara en nästintill färglös vätska med oljig konsistens, kanske lite ljusgul.

Låter som du kan ha tur där, ska du koka så är det i princip bara att ta 30 gram NaOH (Natriumhydroxid), lös upp den i 100 ml Absolutvodka eller annan ren 40%:ig sprit, därefter tillsätter du 65ml Gamma Butyrolakton.

Sen kokar du det i en rostfri kastrull, du ska koka det tills det blir en tjockflytande vätska, som nästan vill stelna. Då tillsätter du några milliliter vatten och slutar koka, och bör ha en så koncentrerad GHB lösning du kan få utan att det är i fast form.

Kolla pH värdet med sådana här pH remsor man brukade ha på kemin i plugget, det ska vara 7 - d.v.s neutralt, om det inte är det kan du antingen tillsätta lite mer GBL och koka en stund till och upprepa denna procedur tills överskottet av NaOH reagerat, eller så kan du neutralisera överskottet av NaOH genomk att tillsätta lite syra (Exempelvis citronsyra löst vatten eller svag saltsyralösning, men citronsyra är bättre smakar godare eftersom NaOH + HCl = NaCl, dvs SALT!!!!).

Receptet ovan är korrekt, men jag ber er observera att det är olagligt att tillverka GHB i Sverige och det är inget som jag uppmanar till och har själv inte pysslat med det sen det blev förbjudet, och nej jag har ingen GBL och jag vet inte var man får tag i det heller.
Citera
2006-01-28, 13:35
Medlem
mezaint_buteljs avatar
ringde till företaget som sålt den och dem sa att den även innehöll n-methyl-2-pyrrolidon.. innebär det att den är bara att kasta??
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
GBL ska vara en nästintill färglös vätska med oljig konsistens, kanske lite ljusgul.

Låter som du kan ha tur där, ska du koka så är det i princip bara att ta 30 gram NaOH (Natriumhydroxid), lös upp den i 100 ml Absolutvodka eller annan ren 40%:ig sprit, därefter tillsätter du 65ml Gamma Butyrolakton.

Sen kokar du det i en rostfri kastrull, du ska koka det tills det blir en tjockflytande vätska, som nästan vill stelna. Då tillsätter du några milliliter vatten och slutar koka, och bör ha en så koncentrerad GHB lösning du kan få utan att det är i fast form.

Kolla pH värdet med sådana här pH remsor man brukade ha på kemin i plugget, det ska vara 7 - d.v.s neutralt, om det inte är det kan du antingen tillsätta lite mer GBL och koka en stund till och upprepa denna procedur tills överskottet av NaOH reagerat, eller så kan du neutralisera överskottet av NaOH genomk att tillsätta lite syra (Exempelvis citronsyra löst vatten eller svag saltsyralösning, men citronsyra är bättre smakar godare eftersom NaOH + HCl = NaCl, dvs SALT!!!!).

Receptet ovan är korrekt, men jag ber er observera att det är olagligt att tillverka GHB i Sverige och det är inget som jag uppmanar till och har själv inte pysslat med det sen det blev förbjudet, och nej jag har ingen GBL och jag vet inte var man får tag i det heller.
Citera
2006-01-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard

haha gbl är inte trögflytande.. den är lite frätande igenomskinlig lättflytande som vatten fast fryser inte å fräter i tarmarna =)
Citera
2006-01-28, 20:02
Medlem
Cykeltratts avatar
koka, låter farligt? det är inte brandfarligt på något vis då? tänkte eftersom det är ett lösningsmedel...

och föressten, här kan du läsa om din burk:

http://www.akerberg.se/varuinfo/silpox_farglackborttagare.pdf
Citera
2006-02-07, 09:03
Medlem
mankots avatar
Gbl

Tänkte bara höra om tullen tar GBL? Och förresten när jag ändå är på G, GHB smakar ju inget och är odörlöst, men detta gäller väl inte GBL. Stinker/smakar det illa eller? Sen en annan grej. Går det bra att bara blanda med vatten för att få det mindre koncentrerat. T.ex om man slår ut det med 10ml per 1ml GBL då kan man väl dricka typ 100 ml av det lösta för bra effekt eller?
Citera
2006-02-07, 12:13
Bannlyst
De tar GBL, ja.

(F-N vad jag hatar tullverket i övrigt...)
Citera
2006-02-07, 12:21
Medlem
GBL smakar rent förjävligt, och är frätande på plast osv. Det löser man genom att blanda ut med lite juice eller nåt, innan man sväljer. Ska gå bra att blanda ut med vatten om man vill ha svagare koncentration, fast det verkar onödigt att slå ut det så mycket. Lycka till..
Citera
2006-02-07, 12:58
Medlem
WaRs avatar
Tar dom GBL? Varför? Det är ju ett jättebra rengöringsmedel .
Citera
2006-02-07, 14:29
Medlem
_b0s avatar
Lite OT men har hört att det är falrigt att blanda GHB/GBL med annan alkohol som sprit, öl mm. Är det sant?
Citera
2006-02-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
Lite OT men har hört att det är falrigt att blanda GHB/GBL med annan alkohol som sprit, öl mm. Är det sant?
Jupp.. typ 99% av de fallen där folk dött och sånt av GHB/GBL så är det sprit inblandat. Andningsstillestånd och skit. Så, låt bli den blandningen kids.
Citera
2006-02-08, 04:55
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
De tar GBL, ja.

(F-N vad jag hatar tullverket i övrigt...)

De tog det ju redan på den tiden det inte var klassat som hälsofarlig vara, fan vad jag fick jävlas för att få tillbaks det en gång för länge sen........ Men tillbaks det fick jag då!!! Jean-Luc Pickard vs. Tullverket 1-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in