2012-08-07, 19:57
Medlem
Hejsan, det är såhär att jag skulle beställa mig ett par nya fälgar och däck, totalt av en summa på 13367 kronor.

Jag valde då klarna delbetalning, det var räntefri delbetalning på sidan jag beställde ifrån. Skulle betala i ett år. 1136 kronor eller va det var.

Men när jag skulle slutföra beställningen står det : Det sökta kreditbeloppet är inte beviljat, vänligen kontakta klarna AB för mer information om varför du fått avslag. Något i den stilen stod det, kommer inte ihåg exakt.

Jag brukar ofta betala fakturor via klarna, även delbetalning. Det har aldrig varit problem innan.
Har aldrig varit sen med att betala fakturor till dom. Så jag får inte ihop varför det inte går.

Har heller inga inkassokrav, har aldrig haft, är inte i kronofogden, har aldrig varit. Och har inga betalningsanmärkningar eller liknande. Har alltid betalat allt i tid.

Kan det kanske bero på min ålder? fyller 20 om 3 månader. Har inkomst. 16500 innan skatt. Är fastanställd (tillsvidare).

Jag ringde till klarna, tjejen jag snackade med sa att hon skulle skicka mitt ärende på prövning, och skulle återkomma om 24 Timmar. Hon kunde alltså inte svara på varför det inte gick igenom.

Har ni varit med om detta innan? eller vet någon som har det? hur gick det? vad hände? varför gick det inte ?

Flytta gärna tråden om den ligger fel, får ursäkta för eventuella stavfel.

Tacksam för all hjälp!

Mvh Fr00lle
Citera
2012-08-07, 20:12
Medlem
soundsgoods avatar
Köp för i hel*e*e inte på avbetalning! Du har fast jobb med cirka 12k efter skatt. Det tar dig kanske 2-3 månader att spara ihop de pengarna. Bara idioti att handla på avbetalning. Spara ihop pengar och köp det du har råd med, så slipper du sånt här.
Citera
2012-08-07, 20:13
Medlem
Robinson-Merals avatar
Klarna gör kreditupplysningar via Upplysningscentralen (tror jag) och då är det förra årets skattade inkomst kreditupplysningen är baserad på. Vad du tjänar idag spelar alltså ingen roll.
Citera
2012-08-07, 20:18
Medlem
sebastian66s avatar
är det en kredit du sökt!!!Jag tror du ville köpa fälgarna gjorde beställningen
men kunde inte få delbetala pga för låg inkomst eller betanmärkning.
Citera
2012-08-07, 20:22
Medlem
psweds avatar
Har du många avbetalningar?
Dom kan vara lite kinkiga om du sitter med för många avbetalningar.
Citera
2012-08-07, 20:24
Medlem
Nej, har inget hos dom nu
Citera
2012-08-07, 21:26
Medlem
Sereenas avatar
Dom kanske anser att beloppet är för högt.

Du kan även få avslag om det gjorts många kreditupplysningar på dig för krediter (dom utgår från att alla gått igenom) så krediterna behöver inte vara hos klarna, dom ser dom ändå (eller, dom ser den förfrågan som gjorts i samband med att du sökt krediten och utgår från att du fått den).
Citera
2012-08-07, 22:40
Medlem
Så bra, då tycker jag du ska fundera en stund varför du inte sparar ihop pengarna först och köper sen. Har du inga fälgar på bilen? Kanske räcker med nya däck?

Låna till utbildning och bostad, spara till allt annat. Så kommer du få ett mycket rikare liv.
Citera
2012-08-08, 16:11
Medlem
Jag har bostad, jag går som lärling på byggfirma, så får utbildning också
Citera
2014-03-29, 05:48
Medlem
Man ska aldrig kontakta klarna om man använt tjänsten flitigt.

Kontaktar man dem stryper de kreditgränsen. Räcker med att man ringer in och säger att man vill betala mera i månaden. Har hänt mig och två jag känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in