2012-08-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Nästa gång är det din tur, djur kommer upp fort dom står inte stilla så man ser dom 1km innan.
Jag är medveten om djur, har som sagt redan kört på både harar och ett rådjur på just den här sträckan. Ligger numera runt 120-130, och på natten eller om mörkret fallit enligt hastighetsgränsen.
Det konstiga var att där jag körde på rådjuret fanns det viltstängsel, men har hört att det finns gubbar runt Norrtälje som vill bli av med älg och därför klipper upp stängslet här och var så att de ska springa ut och bli påkörda=färre älgar. Kan väl inte stämma?
Har även skaffat extralysen så har sett bävrar och några viltsvin i god tid och hunnit bromsa ner i lugn takt och smygit förbi dom.
Citera
2012-08-06, 07:04
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTaste
Vet inte var du har läst det, dubbelkollade aftonbladet och expressen men hittade inget. Bara för att han flög ur bilen behöver han inte ha kört utan bälte, man kan flyga ur ändå, dock ovanligt.

Det är väldigt svårt att glida ut ur bältet på bilar som har pyrotekniska bältessträckare. Man sitter helt enkelt fast som i ett skruvstäd.
Citera
2012-08-06, 08:00
Medlem
Det är väl snarare vargarna i Rialareviret de vill åt när de knipsar viltstängsel på E18 upp mot Norrtälje.
Citera
2012-08-06, 10:06
Medlem
Mannen som omkom är från söder om sthlm. Vad som orsakat denna tragedi har vi ennu inte fått reda på. Våra tankar går till hans familj med två barn.

Livet ar faen inte helt balanserat ibland
R.I.P min gamle vän.
Citera
2012-08-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekiz72
Mannen som omkom är från söder om sthlm. Vad som orsakat denna tragedi har vi ennu inte fått reda på. Våra tankar går till hans familj med två barn.

Livet ar faen inte helt balanserat ibland
R.I.P min gamle vän.

Beklagar sorgen!
Vet du varför han var påväg mot Norrtälje om han var bosatt söder om stan?
Vad mer känner du till?
Återigen, beklagar!
Citera
2012-08-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTaste
Jag är medveten om djur, har som sagt redan kört på både harar och ett rådjur på just den här sträckan. Ligger numera runt 120-130, och på natten eller om mörkret fallit enligt hastighetsgränsen.
Det konstiga var att där jag körde på rådjuret fanns det viltstängsel, men har hört att det finns gubbar runt Norrtälje som vill bli av med älg och därför klipper upp stängslet här och var så att de ska springa ut och bli påkörda=färre älgar. Kan väl inte stämma?
Har även skaffat extralysen så har sett bävrar och några viltsvin i god tid och hunnit bromsa ner i lugn takt och smygit förbi dom.
Det kryllar säkert av Bävrar på vägarna :0
Citera
2012-08-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadisonAvenue
Det kryllar säkert av Bävrar på vägarna :0
Har sett minst två bävrar faktiskt, ganska lätt att se det på deras "svansar"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera