Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Och därför ska samtliga Flashbackanvändare anpassa sig efter er...? Försök se det från en annan synvinkel. Vi anpassar vårt språk efter våra erfarenheter. För mig som i princip är lika mycket online på Flashback som jag är på Facebook är det lika naturligt att förkorta FB till Facebook som till Flashback.
Nu tycker jag visserligen att man bör undvika förkortningar så långt som möjligt, just för att undvika förvirring.
PS. Jag hänger inte heller på fejsbög. Kan du inte sluta använda begrepp som jag inte förstår?
Ok, fast på fb (flashback) är fejsbög vedertaget för facebook. Ska sluta dissa.
Du har dock slagit huvudet på den berömda spiken. För dig som delar tiden 50/50 måste det ju bli ett frågetecken varenda gång du ser förkortningen fb. Ska jag vara ärlig så betyder den i de allra flesta fall Flashback här, men i 20% av fallen gör den inte det.
Jobbigt läge. Bara det att förkortningen förekommer frekvent och många funderar både en och två och tre gånger innan det går upp för dem vad som menas. Då vill man gärna ha en bra lösning på problemet, eftersom folk knappast kommer sluta förkorta.