2012-08-01, 12:38
Medlem
Shirozakis avatar
Jag vill gärna ge förslag på en ny avdelning. Då vi har medlemar med extremt varierande yrken, fritidsintressen, hobbies m.m. så tänkte jag att det kunde vara intressant med en avdelning där man i spikade trådar kan söka kontakt med medlemar som man delar yrke eller intressen med.

Jag t.ex. är intresserad av vården då det är mitt yrkesområde och det vore kul att få kontakt med andra som jobbar inom samma område inom vården för att kallprata eller utbyta tankar och erfarenheter med. Det uppskattas inte precis "Söker kontakt med person inom yrkeskåren x" i arbetsliv och arbetsmarknadsforumet. Privata kontakt detaljer behöver inte tillåtas men man kan ge en hint om att man finns och vill ha kontakt med likasinnade som i privata meddelanden och sedan överlåta övrig kommunikation till personerna ifråga och om dom vill ha offline kontakt.
Citera
2012-08-01, 12:45
Medlem
SweTechs avatar
Värdelös idé. Flashback är ett diskussionsforum, inte någon kontaktförmedling.
Citera
2012-08-01, 12:47
Medlem
knullklassons avatar
Använd Facebook istället.
Citera
2012-08-01, 22:58
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shirozaki
Jag vill gärna ge förslag på en ny avdelning. Då vi har medlemar med extremt varierande yrken, fritidsintressen, hobbies m.m. så tänkte jag att det kunde vara intressant med en avdelning där man i spikade trådar kan söka kontakt med medlemar som man delar yrke eller intressen med.

Jag t.ex. är intresserad av vården då det är mitt yrkesområde och det vore kul att få kontakt med andra som jobbar inom samma område inom vården för att kallprata eller utbyta tankar och erfarenheter med. Det uppskattas inte precis "Söker kontakt med person inom yrkeskåren x" i arbetsliv och arbetsmarknadsforumet. Privata kontakt detaljer behöver inte tillåtas men man kan ge en hint om att man finns och vill ha kontakt med likasinnade som i privata meddelanden och sedan överlåta övrig kommunikation till personerna ifråga och om dom vill ha offline kontakt.

Jag anser att du har en idé värd till eftertanke...

Din idé kanske inte passar i dagens Flashback, men med tanke på framtiden finns det anledning att fundera över din idé...

Jag tror nämligen att renodlade diskussionsforum som inte är intresserade av nya ideer kommer att självdö. Jag vill inte att Flashback skall självdö på grund av reaktionära åsikter...
Citera
2012-08-02, 01:02
Medlem
FrasseFloyds avatar
Men det du efterfrågar finns ju. I Utbildning & studier har vi många trådar där de som läser samma utbildning kan diskutera och byta tankar och erfarenheter. Du kan säkerligen diskutera vårdyrket som sådant såväl i Arbetsliv och arbetsmarknad som i Medicin och hälsa.

Vill du prata med rörmokare finns det väl rörmokartrådar i Hem, bostad och trädgård och vill du diskutera med kompositörer av klassisk musik kan du starta en tråd i Musik. Ser du bara till att det faktiskt går att diskutera och att topic inte är "kallprat" så går det alldeles utmärkt, ska du se.
Citera
2012-08-02, 11:46
Medlem
rutger9999s avatar
Vilken lysande idé! Sen skapar vi ett underforum för bilannonser. Och ett för kontaktannonser. Och ett för... ja, då är det helt plötsligt inget diskussionsforum längre och många skaffar FB-konto enbart för att kunna annonsera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in